2013-12-05, 11:48
Medlem
brutefishs avatar
jaha...jävla fitthelvete. så glömde man av den där jävla helvetes ölhelvetet och blev utan.
KUKEN!
Citera
2013-12-05, 13:58
Bannlyst
Nu vill jag testa något nytt! Har favoriserat Red Stripe, Corona och Newcastle Brown Ale. Egentligen vet jag ju vilka sunköl det här är, men jag gillar ändå den tunna smaken. Ölen rinner ner väldigt lätt och man får en söt smak i munnen. Inte för mycket för mig utan alldeles lagom för en öl. Finns det några öl som ligger i närheten av dessa? Testat på några Innis & Gunn som satt fint i smak. Jag söker alltså efter någon blandning av ölen ovan.

Dock fattas det lite av smaken på Coronan, men det är väl där limebiten tar plats och tar bort det smaklösa. Gillar dock hur vattnig den är som bara rinner genom strupen.
Citera
2013-12-05, 15:03
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheimpossibleD
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11376

Denna öl testade jag senast och jag måste säga att den var verkligen udda i sin karaktär, jag brukar inte gilla öl som är för fruktig men den här var helt ok måste jag säga. Den var dock godare när man drack direkt ifrån flaska än när man hällde upp den.

Smakade körsbärssaft med ölens fylliga ton.

Värmde du den? Kollade på flaskan idag och det står att den ska drickas varm, sen står det att den innehåller "sweetener". Är det vanligt socker eller har dem i aspartam o annan skit? Vill gärna testa ölet men har noll tolerans mot sötningsmedel
Citera
2013-12-05, 15:23
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Om du bara druckit Timmermans rekommenderar jag att testa en "riktig" kriek. I ordinarie sortimentet finns exempelvis:

http://systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=kriek&sortfield=Default&sortdirection =Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&grou pfiltersheader=Default&artikelId=716409&varuNr=167 3&filters=searchquery%2c

Den är god och kostar inte skjortan.

Håller med Oude Kriek Boon är god, torr och syrlig smak av korsbär. Timmermans Kriek fick mig tro att all Kriek Lambic var sötsliskig
Citera
2013-12-05, 16:04
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Håller med Oude Kriek Boon är god, torr och syrlig smak av korsbär. Timmermans Kriek fick mig tro att all Kriek Lambic var sötsliskig

Vi är tydligen många som den vägen vandrat. Jag vill också slå ett slag för de kriek som är gjorda på hallon. Minns inga märken men det har hittills varit syrligt och mycket angenämt!
Citera
2013-12-05, 16:51
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vi är tydligen många som den vägen vandrat. Jag vill också slå ett slag för de kriek som är gjorda på hallon. Minns inga märken men det har hittills varit syrligt och mycket angenämt!
Nu har du väl ändå villat bort dig i begreppen! Kriek betyder körsbär och är alltså en Lambic med frukt. En Lambic med hallon heter framboise.
Citera
2013-12-05, 17:11
Medlem
Squeekys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
pynta 160 pix för en (jävligt bra) lambic utan att ens smuttat på det tidigare?

jag avråder. du kommer säkerligen inte tycka om det.

låt fansen köpa denna. jag ska ha minst två.
Citat:
jaha...jävla fitthelvete. så glömde man av den där jävla helvetes ölhelvetet och blev utan.
KUKEN!

Jag har inget emot att prova nya saker. Och det är ju bara några blasköl om man går på krogen, så dem kan jag nog avstå i utbyte
Jag bokade en iaf även om jag inte bestämt mig om jag ska bekräfta den ännu, man har till den åttonde på sig.
Synd att du inte fick dig nån.
Citera
2013-12-05, 19:04
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nu har du väl ändå villat bort dig i begreppen! Kriek betyder körsbär och är alltså en Lambic med frukt. En Lambic med hallon heter framboise.

Aha, så är det förstås
Citera
2013-12-05, 19:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky
Jag har inget emot att prova nya saker. Och det är ju bara några blasköl om man går på krogen, så dem kan jag nog avstå i utbyte
Jag bokade en iaf även om jag inte bestämt mig om jag ska bekräfta den ännu, man har till den åttonde på sig.
Synd att du inte fick dig nån.
sund inställning! jo det är ju inte så mycket om man jämför med några stora stark på krogen.

ja, jag hade spetsat lite och skulle beställa, glömde bort tiden och kom på det vid 10.30 och då var alla slut. fucking sux. jaja, bara att plocka nästa gång.

hoppas den går hem.
Citera
2013-12-05, 21:08
Medlem
Citat:
sund inställning! jo det är ju inte så mycket om man jämför med några stora stark på krogen.

ja, jag hade spetsat lite och skulle beställa, glömde bort tiden och kom på det vid 10.30 och då var alla slut. fucking sux. jaja, bara att plocka nästa gång.

hoppas den går hem.

Dom tog slut på 10-15 sekunder. Om det är nån tröst. Jag var rädd att missa det då det blev en blöt kväll igår men fick 2 flaskor så jag är nöjd.
Citera
2013-12-05, 21:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Dom tog slut på 10-15 sekunder. Om det är nån tröst. Jag var rädd att missa det då det blev en blöt kväll igår men fick 2 flaskor så jag är nöjd.
äsch. det är ok. den är visserligen bra, men inte på den nivå att den är to good to miss liksom.

som sagt, blir fler tillfällen.
Citera
2013-12-05, 23:19
Medlem
Rippless avatar
Drack nyss Innis & Gunn Karlsson's Choice. Jag tyckte inte den var god, den var alldeles för rökig för min smak och skulle aldrig palla hela flaskan. Som tur är tog jag bara en deciliter till mig och det räckte. Det gjorde nästan ont i halsen av att svälja för det var så mycket rökighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in