2009-03-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengsomensnut
pripps 7,2er..

Prova det svaret i en annan tråd.
Möjligtvis den här:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=114950

Här försöker vi hålla oss till kvalitétsöl
Citera
2009-04-01, 23:45
Medlem
NordicVs avatar
Själv har jag ett företagskort till METRO i köpenhamn. Har mycket från danska microbryggerier. Men det börjar bli dyrt nu med den bananrepubliksvalutan vi har.

Drack en Limfjordsporter från Thisted som jag lagrat ett par år. Hade kvar en del av lakritsen och tjäran som den "färska" men var rundare och mer harmonisk i smaken.

Man blir lite stolt över sig själv att man hållit fingrarna borta.
Senast redigerad av NordicV 2009-04-01 kl. 23:49.
Citera
2009-04-23, 00:03
Medlem
mankers avatar
Hmm. maj var inte en bra månad. men ser man nu till junis ölsläpp ser jag mycket jag är väldigt intresserad av.

någon som provat mikkellers Simcoe single hop IPA?
Citera
2009-04-23, 00:57
Medlem
zepofans avatar
Var hittar man info om juni månads nyheter redan nu?
Citera
2009-04-23, 07:56
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Var hittar man info om juni månads nyheter redan nu?

Figurerar en lista på olika bloggar:
http://dryckeslag.blogspot.com/
denna innehållet både nyheter och mitt-i-månaden så som jag uppfattade det.

och nämns även på andra.

sen finns det väl lite frågetecken och så. men jag väljer pga vad som finns med på den att blint hoppas vidare
Citera
2009-04-23, 12:51
Medlem
lejts avatar
Oppigårdens golden ale är riktigt fin! Bedarö bitter är en annan favorit. Sen är ju Kwak en mycket god öl
Citera
2009-04-23, 14:02
Medlem
loomiss avatar
Seadog IPA

Nu har jag inte sökt i trådarna, orkar inte, utan frågar någon av IPA-kännarna här på forumet: hur är Seadog IPA? Är det värt att ta hem en låda för de säljs endast karongvis enligt beställningssortimentet? Amerikanska IPA brukar ju i allmänhet vara mycket tilltalande men hur denna är vet jag inte.
Akkurat, OT eller Monks kanske har den om jag själv ska testa hur den är innan ett ecentuellt köp. Men det skulle ändå vara intressant med lite åsikter.
Citera
2009-04-23, 14:02
Medlem
hooliganns avatar
Drack Flying Dog-Old Scratch på fat häromdagen. Väldigt bra lager, en brunröd förgton, tjockt fint benvitt skum, 2 fingrar ungefär.
En stor rund beska och en ganska nedtonad humlesmak, kunde ha vart lite mer humle om jag får säga det själv men duger perfekt som lager.
Citera
2009-04-28, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
Drack Flying Dog-Old Scratch på fat häromdagen. Väldigt bra lager, en brunröd förgton, tjockt fint benvitt skum, 2 fingrar ungefär.
En stor rund beska och en ganska nedtonad humlesmak, kunde ha vart lite mer humle om jag får säga det själv men duger perfekt som lager.

Jag har bara en erfarenhet av Flying dog. Gonzo imperial porter. Fysatan vad den var smakrik, skaplig beska och väldigt bränd eftersmak..

God som fan men inte en hel flaska, blev för mycket för mig iaf.

Någon som vet vart man kan få tag på den? Jag kom bara över en random flaska av en kompis så.
Citera
2009-04-28, 13:02
Medlem
Metametros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Jag har bara en erfarenhet av Flying dog. Gonzo imperial porter. Fysatan vad den var smakrik, skaplig beska och väldigt bränd eftersmak..

Någon som vet vart man kan få tag på den? Jag kom bara över en random flaska av en kompis så.

Jag drack den på Bishop arms, St. Eriksgatan för inte så länge sedan.
Citera
2009-04-28, 16:14
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej

Hehe ja det är en riktigt känga. Flying Dog har många goda öl att erbjuda. Snakebite IPA, Horn Dog Barley Wine, Double Dog Pale Ale är bara ett par läkerheter.

Oftast finner man dessa på välsorterade pilsnercafeér som bishops, som Metametro säger. Det beror ju lite på vart du bor?
Citera
2009-04-28, 17:34
Medlem
prominentens avatar
Vill minas att flera öl från Flying Dog går att privatimportera via bolaget. Inklusive Gonzo.
Gå till närmsta bolag och fyll i en privatimportblankett.
Finns ju minst en importör i Sverige som har den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in