2009-04-28, 17:54
Medlem
falcon Bayerskt 5,2% Bara att njuta!
Citera
2009-04-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
Hehe ja det är en riktigt känga. Flying Dog har många goda öl att erbjuda. Snakebite IPA, Horn Dog Barley Wine, Double Dog Pale Ale är bara ett par läkerheter.

Oftast finner man dessa på välsorterade pilsnercafeér som bishops, som Metametro säger. Det beror ju lite på vart du bor?

Ah! Jo vi har bishops här i stan men dom har inte Gonzon, men några andra Flying dog öler. Får hålla ögonen öppna när jag tar mig utomsocknes till andra städer

Vad säger ni grabbar om Kwak då? Jag prövade den på Bishops här i stan mest för det roliga glaset men den var ju riktigt god!
Citera
2009-04-28, 22:02
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Ah! Jo vi har bishops här i stan men dom har inte Gonzon, men några andra Flying dog öler. Får hålla ögonen öppna när jag tar mig utomsocknes till andra städer

Vad säger ni grabbar om Kwak då? Jag prövade den på Bishops här i stan mest för det roliga glaset men den var ju riktigt god!

Hehe rackarns bananer! ja det tycker jag verkligen... denna Imperial Porter är fan med på 10 i topp listan över de jag har druckigt.

Kwak drack jag på Delirium en gång, kommer dock inte ihåg så mycket om själva ölen.. förutom glaset som du nämner då en gedigen anordning!
Citera
2009-04-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Nu har jag inte sökt i trådarna, orkar inte, utan frågar någon av IPA-kännarna här på forumet: hur är Seadog IPA? Är det värt att ta hem en låda för de säljs endast karongvis enligt beställningssortimentet? Amerikanska IPA brukar ju i allmänhet vara mycket tilltalande men hur denna är vet jag inte.
Akkurat, OT eller Monks kanske har den om jag själv ska testa hur den är innan ett ecentuellt köp. Men det skulle ändå vara intressant med lite åsikter.

Den ska du hålla dig borta från, åtminstone om det är humle du är ute efter. Seadog är en svagt knäckig historia i brittisk stil och i min mening inte mycket att ha ö h t.
Citera
2009-04-29, 19:24
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disco2000
Den ska du hålla dig borta från, åtminstone om det är humle du är ute efter. Seadog är en svagt knäckig historia i brittisk stil och i min mening inte mycket att ha ö h t.

Om det är som Disco2000 säger så är jag beredd att hålla med. Drack en IPA (som förvisso var ifrån England) en gång. Å det var det fattigaste jag har känt inom IPA väg i alla fall!
Citera
2009-04-29, 21:28
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disco2000

Visst är det humle jag vill ha.
Jag har roat mig med att snoka runt lite på nätet för att hitta vad som skrivs om Sea Dog och alla verkar dela din uppfattning. Jag skippar Sea Dog.
Tack för svaret any way!
Citera
2009-04-30, 14:02
Medlem
"Spontanjäst öl"

Har blivit förtjust i framförallt Fruktöl och skulle nu vilja ha lite mer tips på andra spontanjästa öl.
Citera
2009-04-30, 15:35
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fethund
Har blivit förtjust i framförallt Fruktöl och skulle nu vilja ha lite mer tips på andra spontanjästa öl.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1694&Butik=0&SokStrangar=

Den här är trevlig.
Citera
2009-04-30, 18:42
Medlem
Njuter är att ta i men en Sofiero står här nu. När det ska grillas snart kommer det följa med ut Primátor Premium Dark och då njuts det desto mer!
Citera
2009-04-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
Hehe rackarns bananer! ja det tycker jag verkligen... denna Imperial Porter är fan med på 10 i topp listan över de jag har druckigt.

Kwak drack jag på Delirium en gång, kommer dock inte ihåg så mycket om själva ölen.. förutom glaset som du nämner då en gedigen anordning!

Den är ju fan med på top 4 smakrikaste iaf!

Jag är stout/porter-nörd så jag vill gärna pröva nya saker men "the black and white" är åndå min modergud
Citera
2009-05-01, 23:47
Moderator
skunkensunes avatar
Provade några för mig nya ölsorter.

Timmermans Kriek - Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna annat än att det var en intressant upplevelse.

Orval - En trevlig trappist även om det kanske var lite för mycket jästsmak för min smak.

Maredsous Blond 6 - En riktigt god belgare som definitivt kommer inhandlas igen.
Citera
2009-05-04, 11:49
Medlem
Provade också några nya öler nyligen.

Westvleteren Abt 12 - Den nya favoriten överträffade verkligen mina förväntningar (och de var höga) synd att jag var så överväldigad av ölen att jag inte helt kommer ihåg hur den smakade vill dock minnas en viss sötma.

Återkommer med en bättre recension när jag har öppat resterande flaskor.

Westvleteren 8 - Inte alls lika bra som sitt äldre syskon. Men ett helt ok öl!

Stone Imperial Russian Stout - En helt ok stout, smaker av choklad, lakris en väldigt stark bitterhet i eftersmaken. Har sparat två på lagring.

Som ni kanske märker är jag väldigt förtjust i de belgiska ölerna och fler sammanfattningar kommer inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in