2008-10-24, 21:32
Medlem
har just hällt i meg en Oud Beerselm Gueuze (många u:n där) en aldeles utmärkt sådan, kanske lite tam, var inte alls så syrlig som man kunde vänta sig. Har även druckit en Gameldags pilsner från Bornholmer Bryg, mycket god, bra humlebeska. Nu avnjuter jag en Sam Adams Honeyporter.
Citera
2008-10-25, 09:07
Medlem
Jag såg att Rochefort 10 äntligen är tillbaka på Systembolaget. Jag som misstänkte att den hade fallit ur sortementet.
Citera
2008-10-25, 22:50
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Jag såg att Rochefort 10 äntligen är tillbaka på Systembolaget. Jag som misstänkte att den hade fallit ur sortementet.
VA?? Vad trevligt. Då blir det till att införskaffa ett gäng såna då innan de försvinner ur sortimentet igen.
Citera
2008-10-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
låter iallafall som att du fick dig en sensationell upplevelse! men att du missade de svenska microbryggerierna va synd, för din egna skull. där finns det så mycket gott att smaka så man vette vart man skall ta vägen!

hehe ja det gör ju detta nu i veckan börjar "porter-festivalen" på bishop på järntorget i Göteborg sen så har Bishop vid Domkyrkan Dugges provning den 29:e oktober... mumsfilibabba!
Vet du vilka dugge öl som dom kommer att ha på Bishop?
Citera
2008-10-28, 16:07
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Vet du vilka dugge öl som dom kommer att ha på Bishop?
kan inte bekräfta någon källa på internet, men en polare som var å drack pilsner på västra hamngatan för någon vecka sedan sa att dom kommer köra alla i princip. Hade så gärna smakat lite på "perfect idijit":P
Senast redigerad av hooligann 2008-10-28 kl. 16:17.
Citera
2008-10-30, 23:54
Medlem
Jullens avatar
Alla öl från Jämtlands Bryggeri. Oppigårdens golden ale 5,2% är också god. Den har en fin efterbeska men saknar fylligheten man hittar hos en från Jämtlands sortimentet
Citera
2008-10-31, 19:58
Medlem
mongrels avatar
I skrivande stund avnjutes en Maredsous 6 blonde, efter att ha hört diverse människor tala väl om den. Är väl inte helt golvad av smaken, men med tanke på priset (15 spänn!!!) lär det bli fler av dessa framöver. Mycket smak per krona! Lite senare tänkte jag testa Nils Oscar Rökporter. Förra lördagen drack jag en Aecht Schlenkerla Rauchbier och blev riktigt impad av den originella och intressanta smaken. Ska bli intressant att se om gamle Nils Oscar har nåt att erbjuda vad gäller rökighet.

Annars har jag nyligen fått upp ögonen för trappistöl. Tidigare har jag hellre satsat de lite större pengarna på vin, men sen ett par månader tillbaka köper jag hellre vanligt bruksvin, och lägger pengarna på ett par goda öl. Tyvärr måste det bli antingen det ena eller det andra, med en något haltande ekonomi...
Citera
2008-10-31, 20:56
Medlem
JosefSvejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Lite senare tänkte jag testa Nils Oscar Rökporter. Förra lördagen drack jag en Aecht Schlenkerla Rauchbier och blev riktigt impad av den originella och intressanta smaken. Ska bli intressant att se om gamle Nils Oscar har nåt att erbjuda vad gäller rökighet.

Personligen tycker jag inte att Rökportern har mycket att sätta emot Schlenkerlan. Den är tam vad gäller rökighet och Schlenkerlans fantastiska tjärsmak finns inte hos Nils Oscar, och det är synd tycker jag.

Jag tycker Rökportern är absolut inte dålig och står sig helt okej vad gäller porter, men om man ska jämföra med Schlenkerlan så kan den lika gärna lämna WO.
Citera
2008-11-01, 19:26
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvejk
Personligen tycker jag inte att Rökportern har mycket att sätta emot Schlenkerlan. Den är tam vad gäller rökighet och Schlenkerlans fantastiska tjärsmak finns inte hos Nils Oscar, och det är synd tycker jag.

Jag tycker Rökportern är absolut inte dålig och står sig helt okej vad gäller porter, men om man ska jämföra med Schlenkerlan så kan den lika gärna lämna WO.
Kunde inte uttryckt det bättre själv. Röksmaken var nästan försumbar, kändes mest som att dricka en normal porter, fast med en liten twist. Visst smakade den bra, men någon särskild upplevelse var det inte.

Idag när systemet taskigt nog är stängt dricks det Hackenberg, fulfolköl från lokala turk-ica.
Citera
2008-11-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
kan inte bekräfta någon källa på internet, men en polare som var å drack pilsner på västra hamngatan för någon vecka sedan sa att dom kommer köra alla i princip. Hade så gärna smakat lite på "perfect idijit":P
Jag har lite svårt för stouts på 17% som perfect idjit lär ligga på men i morgon kommer ju Dark Horizon Second Edition till systemet och när jag googlade för att få lite omdömen så hittade jag nedanstående sida. Det ser ut som dugge har prövat på att brygga en Sahti med Nögne och dessutom kallat den reinvented- undrar vad Finnarna kommer att säga om det?
Citera
2008-11-03, 11:06
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Jag har lite svårt för stouts på 17% som perfect idjit lär ligga på men i morgon kommer ju Dark Horizon Second Edition till systemet och när jag googlade för att få lite omdömen så hittade jag nedanstående sida. Det ser ut som dugge har prövat på att brygga en Sahti med Nögne och dessutom kallat den reinvented- undrar vad Finnarna kommer att säga om det?

Okej, jo jag kan ju hålla med om en sak. att det är ju inget man dricker allt för ofta! tar inte lång tid innan man ligger under bardisken. dom jag minns med mycket dimma är Mikkeller Black Stout och Idijit.

Å fy fan va gött det skall bli. måste köpa mig ett ex! ska du int köpa å smaka av lite?

oj då, nej det kommer inte att bli så poppis tror jag, för dom kommer säkert göra storkovan på det. Har i och för sig aldrig smakat på sahti men det låter spännande på beskriviningen!
Citera
2008-11-03, 19:46
Medlem
Jullens avatar
Jämtlands Bryggeri har två nya sorter som precis kommigt in i sytembolagets beställnings sortiment, båda två är av otroligt hög kvalitet och erbjuder stora smaksensationer

Jämtlands India Pale Ale 5,5%
Jämtlands Oatmeal Bitter 4,8% (Obs förväxla inte denna med deras Oatmeal Porter, detta är en ale av det bittrare slaget)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in