2012-11-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Det blev:

Mikkeller K:rlek x3
Innis & Gunn Winter Treacle Porter x4
Sotholmen Extra Stout x2
Fuller's Brewers Reserve x2
Brewdog International Arms Race x2
Flying Dog International Arms Race x2
Sierra Nevada Tumbler x2
Bötet Barley Wine x2
Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout x2

Inte direkt någon billig resa, men å andra sidan går jag aldrig på krogen så kan ju lägga pengarna på att dricka bra öl hemma istället.

Återkom gärna med en recension på den
Citera
2012-11-01, 18:34
Medlem
Dagens inköp:

Jämtlands Bärnsten
Anchor Steam Beer
Bitburger Premium
Gambrinus
Samuel Adams Boston Lager
Thwaites Lancaster Bomber
2 x Oppigårds SMÖF Lager
Bombardier
Brakspear Triple
Jämtlands Pilgrim
2 x Sigtuna East Coast Pale Ale
Liberty Ale
Red Seal Ale
Seven Giraffes
Mikkeller K:rlek

Blev helg för min del idag också
Citera
2012-11-01, 20:59
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Trappistöl är egentligen inte en ölsort utan säger mer om vilka som bryggt ölen. St Bernadus är inte ett trappistbryggeri men licensbryggde länge trappistöl om jag förstår det rätt. Stilen är dock typisk och den är nog, som du säger, kanon att lagra

Dags att ge sig mot bolaget. Men hyllorna brukar länsas ganska fort i Uppsala :/
My bad. Jag hade för mig att de tillhörde trappistorden men det gör de inte. Jag vet dock att de bryggde Westvleteren på licens under en tid.

Den är definitivt lagringsbar och jag skulle vilja påstå att St Bernardus Abt 12 är så nära man kommer Westvleteren 12. Avsevärt mycket bättre än hypade och hyllade Trappist Rochefort 10 som är alldeles för spritig i smaken. Den vinner dock också på lagring och jag har ett 15-tal flaskor som lagrats i över 5 år.
Senast redigerad av Cineasten 2012-11-01 kl. 21:03.
Citera
2012-11-01, 21:00
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
men åh. ovanligt att det är strul på jävla systembolagskukfitthemsidan vid ett släpp.
för helvete, uppgradera er serverpark så ni kan ta den "anstormning" som ett släpp skapar.

beställde efter 10 idag. rullar på men inget händer. sen nu 2,5 senare så har man ingen kontakt med depån, alltså har min order inte gått igenom. KUKEN!

Jag förstår din frustration. jag trodde jag skulle få spelet imorse när servern krånglade. Ordern gick dock igenom och jag mailade systembolaget i syfte att be dem ta en titt på sin server. Kanske börjar bli dags för någon sorts uppgradering så de slipper fler ilskna mail och besvikna kunder?
Citera
2012-11-01, 21:14
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag förstår din frustration. jag trodde jag skulle få spelet imorse när servern krånglade. Ordern gick dock igenom och jag mailade systembolaget i syfte att be dem ta en titt på sin server. Kanske börjar bli dags för någon sorts uppgradering så de slipper fler ilskna mail och besvikna kunder?
ja, vi snackar ett STORT bolag som finns där för att serva oss genom sitt monopol. ska de ha monopol se då fan till att fixa serverparken eller vad som nu krävs för att låta det gå så smidigt som möjligt. hemsidan är ju tom seg dagar då det inte är speciellt stort belastning och det spökar varenda gång det är släpp. speciellt nu när de ska bygga ut tjänsten för hemkörning så vore det väl på plats att de har en sida som klarar trafiken?

dessutom, när vi ändå pratar om deras hemsida så är den inte speciellt bra. rörig som fan och sök/sållningsmöjligheterna på drycker är faktiskt ganska usel.

nä. jag är faktiskt inte alls nöjd med hur det ser ut idag.

hur som helst så dricker jag nu en yeti choklad. första gången jag dricker just denna variant, den är inte så pjåkig, smakar inte riktigt choklad på det sättet som jag vill ha (hej southern tier) men den är absolut i toppklass, inget snack om saken.
Citera
2012-11-01, 21:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja, vi snackar ett STORT bolag som finns där för att serva oss genom sitt monopol. ska de ha monopol se då fan till att fixa serverparken eller vad som nu krävs för att låta det gå så smidigt som möjligt. hemsidan är ju tom seg dagar då det inte är speciellt stort belastning och det spökar varenda gång det är släpp. speciellt nu när de ska bygga ut tjänsten för hemkörning så vore det väl på plats att de har en sida som klarar trafiken?

dessutom, när vi ändå pratar om deras hemsida så är den inte speciellt bra. rörig som fan och sök/sållningsmöjligheterna på drycker är faktiskt ganska usel.

nä. jag är faktiskt inte alls nöjd med hur det ser ut idag.

hur som helst så dricker jag nu en yeti choklad. första gången jag dricker just denna variant, den är inte så pjåkig, smakar inte riktigt choklad på det sättet som jag vill ha (hej southern tier) men den är absolut i toppklass, inget snack om saken.

Det där med sökmöjligheterna håller jag delvis med om men enligt andra ölnerdar är sökfunktionen tämligen väl utbyggd. Det gäller bara att lära sig exakt hur man ska hantera den. Jag har inte 100% koll på den än men de som har det tycks vara nöjda.
Citera
2012-11-01, 21:30
Medlem
Nån som testat Mikkeller K:rlek än? Jag tyckte den var riktigt fin. Ångrar att jag bara köpte en flaska.
Citera
2012-11-01, 21:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Det där med sökmöjligheterna håller jag delvis med om men enligt andra ölnerdar är sökfunktionen tämligen väl utbyggd. Det gäller bara att lära sig exakt hur man ska hantera den. Jag har inte 100% koll på den än men de som har det tycks vara nöjda.
ok, jag tycker ändå att databasen är lite klumpigt byggd, det hade kunnat vara bättre.
det var ju ganska nyligen t.ex. de började med bilder på alla nya artiklar som de datar in.
Citera
2012-11-01, 21:52
Medlem
Feadogs avatar
Någon som smakat av Bötet Barley Wine ännu? Jag tänkte plocka upp några imorgon men de är slut på min butik. Funderar på om det är värt att beställa. Det finns fortfarande några hundra kvar i websaldot. Hur står den sig mot exv. Nils Oscar Barley Wine?
Citera
2012-11-01, 22:02
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Någon som smakat av Bötet Barley Wine ännu? Jag tänkte plocka upp några imorgon men de är slut på min butik. Funderar på om det är värt att beställa. Det finns fortfarande några hundra kvar i websaldot. Hur står den sig mot exv. Nils Oscar Barley Wine?
inte den senaste, drack den senast förra året och har några i källaren.
jag tycker den är helt ok, finns dock bättre BW's.
men eftersom du är på jakt efter BW och dessa är bra, svenska samt ganska billiga så tycker jag du ska köpa på dig några stycken.

kan inte minnas exakt, men jag skulle utan tvekan sätta denna före NO.
Citera
2012-11-01, 22:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag drack en Bötet från 2009 för några dagar sen och den var bra men jag hade hävt i mig ett flertal starka öl så jag var rätt dragen när jag drack den. Mina smaklökar var nog minst sagt bedövade.
Citera
2012-11-01, 22:39
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Jag drack en Bötet från 2009 för några dagar sen och den var bra men jag hade hävt i mig ett flertal starka öl så jag var rätt dragen när jag drack den. Mina smaklökar var nog minst sagt bedövade.

Drack en '09 för en dryg månad sedan. Tyckte att den hade gått lite över kanten, var inte riktigt lika trevlig som förra året. Lite mer oxidering och i allmänhet mer tillbakalutat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in