2011-10-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
http://www.ratebeer.com/beer/carlton-crown-lager/7209/1/1/
verkar inte vara någon höjdare.

:O Nej så verkade det inte... Hade dock inte testat så många olika sorter öl då jag smakade denna så jag kanske har överdrivit för mig själv :/
Citera
2011-10-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Drack lite Ghost Deer idag. En blonde ale som jästs till 28(!)%. Kan närmast beskrivas som en crossover mellan ale och whisky. Väldigt mycket whisky i både arom och smak. En öl som man antingen älskar eller hatar antar jag. För mig lutar det åt älskar då jag älskar både öl och whisky.

Jag vetetusan, jag prövade lite på mässan också och jag älskar både öl och whisky, men jag var inte nämnvärt imponerad. Smaken stack inte ut åt något spännande håll, jag menar att den inte var något att hänga i julgranen. Lite tråkigare än Samuel Adams Utopias men med jäkla rolig marknadsföring.
Citera
2011-10-13, 06:44
Medlem
TomasRotmoss avatar
Drack upp min westlveteren 12 för några veckor sedan och gud vad besviken man blev. Smakade lite mer spritigt än annan klosteröl men inte mycket mer. Rochefort 10 är betydligt godare.
Citera
2011-10-13, 12:09
Medlem
Herr_Oins avatar
För en tid sedan testade jag också Mohawk Rye Lager. Det är vid få tillfällen jag varit så besviken över en öl, även om jag inte hyser några större förhoppningar på lager överlag.

Efter att ha provat mig igenom en del oktoberfest-bärs måste jag konstatera att Flying Dog har växt i mina ögon då Dogtoberfest var helt fantastiskt god.
Citera
2011-10-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Efter att ha provat mig igenom en del oktoberfest-bärs måste jag konstatera att Flying Dog har växt i mina ögon då Dogtoberfest var helt fantastiskt god.

Tyckte den var rätt speciell, kan inte bestämma mig om det var bra eller inte. Den stod ut i alla fall.

Flying Dog är tyvärr rätt ojämna, men det finns ett par guldkorn. Gonzo Imperial Porter är en jäkligt bra imperial porter som är lätt att hitta, populär och håller hög klass. En annan favorit från Flying Dog som är lite svårare att få tag på är Raging Bitch som är en IPA i belgisk stil. Borde finnas på barer med ett bättre utbud, tänk Bishops eller Akkurat eller liknande. Slutligen vill jag slå ett slag för Flying Dogs barley wine som heter Horn Dog. En vinös historia som är farligt lättdrucken. Borde finnas på ungefär samma ställen som Raging Bitch, men är nog lite ovanligare.
Citera
2011-10-13, 13:43
Medlem
Idag tänkte jag pröva den (av zepofan rekommenderade) Bedarö Bitter(?) så får vi se om den är något att hänga i julgranen. Ska bli spännande.
Citera
2011-10-13, 14:49
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Idag tänkte jag pröva den (av zepofan rekommenderade) Bedarö Bitter(?) så får vi se om den är något att hänga i julgranen. Ska bli spännande.
drack den senast igår. den är bra.
Citera
2011-10-13, 15:01
Medlem
Citat:

Mjuktstartar med en alkoholfri Nanny State från BrewDog. Inget speciellt egentligen, gillar inslaget av kaffe dock.
Citera
2011-10-13, 15:16
Medlem
Citat:
Håller med, en favorit, tkr dock den är snäppet vassare på fat*. Handlar dock numera alltid 2-3 flaskor bedarö varje gång jag besöker systemet.

*All öl är väl nästan bättre på fat men bedarö på fat mot flaska har större skillnad än genomsnitt.
Citera
2011-10-13, 15:58
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Jag var inte jätteimponerad, men nog var den drickbar alltid.

Jag vill för övrigt lyfta fram Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale som en sorgligt underskattad brygd. En angenäm, nästan lite syrlig ton av humle med en balanserad och behaglig beska med en subtil efterbeska.
Citera
2011-10-13, 16:33
Medlem
Citat:

Jag vill för övrigt lyfta fram Black Isle Organic Goldeneye Pale Ale som en sorgligt underskattad brygd. En angenäm, nästan lite syrlig ton av humle med en balanserad och behaglig beska med en subtil efterbeska.

Nej, jag tycker inte heller att den var särskilt imponerande. Men den var onekligen god, blir att testa den där organiska hipsterölen vid ett senare tillfälle. Bedarö passade dock bra till extra kryddig mat kan jag säga.
Citera
2011-10-13, 16:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

mm. den är faktiskt rätt bra att sitta och slödricka. hade glömt bort den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in