2013-04-23, 11:44
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Sen kom den "omöjliga frågan" för att dubbla pengarna vilken normalt sätt brukar vara rätt svår, men i detta fall var det en fråga som de allra flesta ölintresserade bör ha kunnat pricka rätt enkelt.

Ja visst måste det ses som mycket svårare att tex lista alkoholhalten på fem öl än jäsningsmetoden på tre? Tyckte rätt synd om han som förlorade finalen på två såna petfel, fick han alltså gå helt tomhänt medan den andre fick 50k?
Citera
2013-04-23, 15:05
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja visst måste det ses som mycket svårare att tex lista alkoholhalten på fem öl än jäsningsmetoden på tre? Tyckte rätt synd om han som förlorade finalen på två såna petfel, fick han alltså gå helt tomhänt medan den andre fick 50k?

Han gick helt tomhänt och den andra fick 100k (eftersom han klarade den s.k. "omöjliga frågan"). Jag hade hoppats att båda skulle fått alla fel på finalfrågan så kanske programredaktörerna hade insett vilken jävla idiotfråga det var (inte för att den var onödigt svår utan bara för att den var totalt irrelevant för deltagarnas intresse. Det är nog bättre att fråga Alkis-Jocke på parkbänken om storsäljarna än en ölfantast).
Citera
2013-04-25, 21:53
Medlem
La märke till att Beervana åter finns i butik när jag tog en sväng förbi systemet idag. Blev tvungen att köpa ett gäng burkar då jag har gått och suktat efter denna öl i ett antal månader vid det här laget, och den gör mig inte besviken. Samma välbekanta, trevliga Amerikanska humlearom med en balanserad och uppfriskande beska, med en maltkropp som faktiskt känns balanserad givet alkoholhalten. Detta kan mycket väl vara den ideala sommarölen.
Citera
2013-04-25, 22:30
Medlem
Drack en Lagunitas Cappucino Stout igår, den får nog fan 4/5. Riktigt bra var den.
Citera
2013-04-25, 22:44
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Testade Malmö brygghus cacao-porter.
Doftade rejält med kakao men annat var det med smaken, lite väl klen kakaosmak för att vara en kakaoporter i mitt tycke.
Helt okej som vanlig porter.
3av5 får den av mig för den låga kakaosmaken.
Citera
2013-04-26, 12:46
Medlem
qhz.s avatar
Aaaaah! Fredag och cashflow på kontot. Det får en att ta sikte med bolaget och handla på sig lite godsaker. Min inköpslista ser ut som följer:

Oppigårds Singel Hop Ale
Oppigårds Amarillo
S:t Eriks IPA
Maredsous 6
Brewdog Punk IPA
Jämtlands Bärnsten
Jämtlands Hell
Duvel
Nils Oscar Hop Yard IPA
Young's Double Cocolate Stout
Sierra Nevada Torpedo Extra IPA
Bedarö Bitter
Chimay Blå

Dessa skall köpas, testas och förhoppningsvis njutas av. Sedan hoppas jag på att något Systembolag i närheten får in Brewdogs Hello My Name Is Ingrid när den skall släppas nästa torsdag.

Edit: FAN! Läste precis att Ingrid flyttas till juni-släppet istället.
Senast redigerad av qhz. 2013-04-26 kl. 13:13.
Citera
2013-04-26, 14:10
Medlem
moshomaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Dessa skall köpas, testas och förhoppningsvis njutas av. Sedan hoppas jag på att något Systembolag i närheten får in Brewdogs Hello My Name Is Ingrid när den skall släppas nästa torsdag.

Edit: FAN! Läste precis att Ingrid flyttas till juni-släppet istället.

Ja det var en riktig besvikelse, var den jag såg fram emot mest i det släppet
Tur att det kommer en rad med andra godsaker att trösta sig med!

Inköpslista:
Amager The Sinner Series Envy
Amager The Sinner Series Pride
Great Divide Old Ruffian
Mikkeller Vår/Sommar 2013
Nynäshamns Tjockhult Tjinook
Oppigårds Brewers Brown
Citera
2013-04-26, 14:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Det vet jag inte om jag har. Kanske borde köpa lite nästa gång.

Du hade vetat om du hade ätit den - det är en mycket stor skillnad i smak och doft. En de Meaux är som en mycket smakfull ale, ifall en vanlig brie är som en makrolager.
Senast redigerad av goseigen 2013-04-26 kl. 14:54.
Citera
2013-04-26, 16:22
Medlem
Ful Fisks avatar
Ingrid kommer strax in på både fat och flaska på stammispuben. Då blir man glad!

När det gäller lustdebatten så antar jag att den här ölen av Amager inte kommer släppas på bolaget alls. Kommer ihåg när när jag snackade med sverigeleverantören och han visade upp bild på den för ett bra tag sen men jag trodde nog inte den skulle släppas.
Citera
2013-04-26, 16:30
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
La märke till att Beervana åter finns i butik när jag tog en sväng förbi systemet idag. Blev tvungen att köpa ett gäng burkar då jag har gått och suktat efter denna öl i ett antal månader vid det här laget, och den gör mig inte besviken. Samma välbekanta, trevliga Amerikanska humlearom med en balanserad och uppfriskande beska, med en maltkropp som faktiskt känns balanserad givet alkoholhalten. Detta kan mycket väl vara den ideala sommarölen.
Vilket Systembolag!?

Jag testade för övrigt Mikkeller American Dream igår under märkliga omständigheter som gjorde att den fick drickas rakt ur flaskan, men den var ändå helt okej. Nästan lite oväntad besk men på ett välkommet vis.
Citera
2013-04-26, 16:35
Medlem
nimrod666s avatar
Snart...
Citat:
"På lördag var det tänkt att vi skulle släppa ut alla pingvinerna vi hållit fångna i lokalen de senaste månaderna (vi har såklart matat de med fisk och öl och kammat samt motionerat dom dagligen) och släppa in det ölälskande folket.

Vi är nog inte de sista som tänker att "allt kan tydligen hända".

På lördag kommer vi tyvärr endast att kunna välkomna Equity For Punks och särskilt inbjudna gäster inom craft beer communityn för en hel dags ölande och andra hyss. Inbjudan kommer per mail till er imorgon eller senast fredag.

Vi förstår om vi gör resten av er besvikna, men ni ska veta att vi kämpar dag och natt för att kunna slå upp portarna så snart vi bara kan.
Så fort ett nytt datum för öppning kan fastställas postar vi det här. Det är inte långt kvar, det lovar vi.
Stay tuned."
Facebook
Brewdog Bar
Citera
2013-04-26, 16:41
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Vilket Systembolag!?

Jag testade för övrigt Mikkeller American Dream igår under märkliga omständigheter som gjorde att den fick drickas rakt ur flaskan, men den var ändå helt okej. Nästan lite oväntad besk men på ett välkommet vis.

Enligt etiketten ska den ju drickas ur flaskan så. Det är ju absolut en absolut fantastisk öl som jag själv nog tycker är världens bästa lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in