2008-09-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emohrulis
Mmmm... ölfabrikken är ju lite lättare porter. Men riktigt jävla bra på fat. passa på att prova hela deras serie nu innan som får slut helt. Har för mig att bryggmästaren packade ihop och drog till usa.

pannepot är också ett bra bryggeri som du ska prova, kom äver en 2005 för det blyga priset av 349:- här om dagen (33cl) lagrad på calvadosfat, spännande som faan! Och självklart Rasputin, ett måste!

Pannepot är inget bryggeri. Struise heter bryggeriet som gör brygger "Pannepot"
Citera
2008-09-10, 19:46
Medlem
Emohruliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todeon
Pannepot är inget bryggeri. Struise heter bryggeriet som gör brygger "Pannepot"

Sorry... läste fel!
Citera
2008-09-10, 20:55
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Mmmm... ölfabrikken är ju lite lättare porter. Men riktigt jävla bra på fat. passa på att prova hela deras serie nu innan som får slut helt. Har för mig att bryggmästaren packade ihop och drog till usa.

pannepot är också ett bra bryggeri som du ska prova, kom äver en 2005 för det blyga priset av 349:- här om dagen (33cl) lagrad på calvadosfat, spännande som faan! Och självklart Rasputin, ett måste!

ah, drack den på fat på bishop en gång för ett tag sedan, helt klart det bästa sättet att dricka den oki, vad är pannepot för typ av bryggd då? den har jag aldrig hört talas om! en vän till mig berättade om denna lilla nyhet från Brew Dog om du gillar dem? http://www.brewdog.com/product.php?id=26 skulle inte sitta helt fel, blir fan törstig som ett as bara av att läsa beskrivningen!
Citera
2008-09-10, 22:01
Medlem
Reflexivitets avatar
Helt missat detta delforum tidigare. Hittade det via en googlesökning.

Nåväl, köpte en Lion Stout idag som jag nyss drack. Den var mycket god, smakade som gott mörkt bröd fast i flytande form. Ganska hög alkoholhalt (8%) vilket gav en lätt berusning som jag vid skrivande stund är påverkad av (ett visst ökad lugn och eufori).
Citera
2008-09-11, 00:13
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Pannepot Grande Reserva eller? Isåfall var det den som släpptes på Systemet i somras. Den kostade omkring 57 spänn flaskan. Jag köpte ett gäng flaskor.
Citera
2008-09-11, 00:18
Medlem
Reflexivitets avatar
Finns det något öl på systembolaget som fått A+ på beeradvocate?(beeradvocate.com). Har själv bara hittat A- och lägre på systemet.
Citera
2008-09-11, 10:36
Medlem
Emohruliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Pannepot Grande Reserva eller? Isåfall var det den som släpptes på Systemet i somras. Den kostade omkring 57 spänn flaskan. Jag köpte ett gäng flaskor.

Mycket möjligt. Kostar ju en slant nu dock. Men har dom inte gjort flera grand reserva?
Citera
2008-09-11, 10:41
Medlem
Emohruliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
ah, drack den på fat på bishop en gång för ett tag sedan, helt klart det bästa sättet att dricka den oki, vad är pannepot för typ av bryggd då? den har jag aldrig hört talas om! en vän till mig berättade om denna lilla nyhet från Brew Dog om du gillar dem? http://www.brewdog.com/product.php?id=26 skulle inte sitta helt fel, blir fan törstig som ett as bara av att läsa beskrivningen!

Systemet har ju deras PUNK IPA. Inget speciellt med den, smakar som en besk lager.

Däremot hittar jag inte vem som är import för dom. Troligtvis arvid nordqvist. Kan kolla lite dom om man kanske kan få tag i den.
Citera
2008-09-11, 10:45
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Systemet har ju deras PUNK IPA. Inget speciellt med den, smakar som en besk lager.

Däremot hittar jag inte vem som är import för dom. Troligtvis arvid nordqvist. Kan kolla lite dom om man kanske kan få tag i den.

oki. smaken e som röven.. som vi säger på the westcoast. Personligen tycker jag att det är en grym IPA. Men sen gillar jag mycket humlesmak å beska ganska mycket. Dena ölen går för tillfället inte att få tag på för att den e slut på bryggeriet. så dom håller på med nya sattser och har inte sagt när man kan köpa den igen.. annars kan man köpa direkt av Brew Dog på deras hemsida?
Citera
2008-09-11, 12:53
Medlem
prominentens avatar
Struise har 4 st öl som börjar på Pannep....

Struise Pannepot

Struise Pannepøt

Struise Pannepot Grand Reserva (2005) är nedanstående öl/batch (dvs brygden) som lagrats på calvadosfat i 10 månader.

Struise Pannepot Reserva lagrades på franska ekfat.
Citera
2008-09-11, 12:58
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Struise Pannepot

Struise Pannepøt

Struise Pannepot Grand Reserva (2005) är nedanstående öl/batch (dvs brygden) som lagrats på calvadosfat i 10 månader.

Struise Pannepot Reserva lagrades på franska ekfat.

hmm oki. låter spännande.. men vad är det för typ av öl då?
Citera
2008-09-11, 14:48
Medlem
prominentens avatar
Pannepot och kompani tillhör klassen "Mörk Stark Belgisk Ale"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in