2008-04-15, 23:36
Medlem
prominentens avatar
Brewdogs slogan på Punk-Ipan travesterar duktigt amerikanska Stone Brewing i Kalifornien.
I mångt och mycket imiterar man det Stone så kaxigt uttryckte för flera år sedan i samband med Arrogant Bastard.

Punk IPA
"This is not a lowest common denominator beer. This is an agressive beer. We don't care if you don't like it. We do not merely aspire to the proclaimed heady heights of conformity through neutrality and blandness.
It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to appreciate the depth, character and quality of this premium craft brewed beer. You probably don't even care that this rebellious little beer contains no preservatives or additives and uses only the finest fresh natural ingredients.
Just go back to drinking your mass marketed, bland, cheaply made watered down lager, and close the door behind you."

Jämför med Stone Arrogant Bastard
"This is an aggressive beer. You probably won't like it. It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to appreciate an ale of this quality and depth. We suggest that stick to safer and more familiar territory -- maybe something with a multi-million dollar ad campaign to convince you that it's made in a little brewery, or one that implies that its tasteless fizzy yellow beer will give you more sex appeal. Perhaps you think that mulit-million dollar ad campaigns make a beer taste better. Perhaps you are mouthing the words as you read this."
Citera
2008-04-16, 02:01
Medlem
Harrison_Fords avatar
Stella Artois riktigt god öl.
Citera
2008-04-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Brewdogs slogan på Punk-Ipan travesterar duktigt amerikanska Stone Brewing i Kalifornien.
I mångt och mycket imiterar man det Stone så kaxigt uttryckte för flera år sedan i samband med Arrogant Bastard.

Punk IPA
"This is not a lowest common denominator beer. This is an agressive beer. We don't care if you don't like it. We do not merely aspire to the proclaimed heady heights of conformity through neutrality and blandness.
It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to appreciate the depth, character and quality of this premium craft brewed beer. You probably don't even care that this rebellious little beer contains no preservatives or additives and uses only the finest fresh natural ingredients.
Just go back to drinking your mass marketed, bland, cheaply made watered down lager, and close the door behind you."

Jämför med Stone Arrogant Bastard
"This is an aggressive beer. You probably won't like it. It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to appreciate an ale of this quality and depth. We suggest that stick to safer and more familiar territory -- maybe something with a multi-million dollar ad campaign to convince you that it's made in a little brewery, or one that implies that its tasteless fizzy yellow beer will give you more sex appeal. Perhaps you think that mulit-million dollar ad campaigns make a beer taste better. Perhaps you are mouthing the words as you read this."

Travesterande, men småkul, hur som helst
Citera
2008-05-07, 17:38
Medlem
Dovos avatar
Hoegarden Grand cru

Här är en av mina favoriter. Hoegarden grand cru. Helt fantastisk. Är ett stort fan av belgiska öl efter att ha varit där för några år sen med min fru.

Leffe trippel är inte dum den heller.
Citera
2008-05-07, 21:01
Medlem
norgeskusts avatar
Måste uppdatera mig lite sen senast jag skrev i den här tråden.

Sierra Nevada pale ale
Brooklyn east india pale ale
Samuel Adams Boston lager
Budvar
Cernige porter
Kilkenny
Nils Oscar god lager
Citera
2008-05-08, 11:21
Medlem
Snoppzors avatar
Sådär, nu när det börjar bli varmt ute och grillen åker fram skulle jag villja ha lite tips på goda öl till en saftig köttbit. Tipsa mig med eran favorit!

Citera
2008-05-08, 14:55
Medlem
JosefSvejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Sådär, nu när det börjar bli varmt ute och grillen åker fram skulle jag villja ha lite tips på goda öl till en saftig köttbit. Tipsa mig med eran favorit!

Slottskällan Pale Ale är nog min favorit. Mycket trevlig öl som passar fint med en köttbit i solen.
Citera
2008-05-08, 15:26
Medlem
norgeskusts avatar
Citat:

Samuel Adams Boston lager passar perfekt.
Citera
2008-05-08, 16:34
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norgeskust
Samuel Adams Boston lager passar perfekt.
Har varit och handlat nu. Och det blev ett par Samuel Adams, samt några "Old speckled hen". Men fyll gärna på om ni har andra favoriter.

Citera
2008-05-08, 17:48
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Har varit och handlat nu. Och det blev ett par Samuel Adams, samt några "Old speckled hen". Men fyll gärna på om ni har andra favoriter.

Old speckled är fin, mycket bra val!
Citera
2008-05-11, 11:32
Medlem
Jag är väll ganska o orginell när det gäller att dricka olika ölsorter.

Dricker gärna Heineken eller Corona Extra med en liten lime-bit till.
Citera
2008-05-12, 00:49
Medlem
Cineastens avatar
Sitter just med en flaska Grottenbier som är uppslagen i ett äkta Grottenbier-glas. Ett 6.5:%igt mörkt öl med karamelltoner som dricks i ungefär 11-12 grader, dvs inte rumstempererat men definitivt inte kylskåpskallt. Det tar död på smakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in