2008-05-13, 09:05
Medlem
Cohibas avatar
Ni som bor i Stockholm måste ta er till Akkurat på Hornsgatan för att dricka Beck-pils. Jag är ingen anhängare av tyskt öl vanligtvis, men denna är en vinnare.

Det lilla bryggeriet har givetvis inget gemensamt med stora blaskiga Becks.

http://beckbraeu.brauereien.bierland-oberfranken.de/

Annars är Thomas Hardy's ale och Orval favoriter.
Citera
2008-05-13, 14:58
Medlem
prominentens avatar
Vill gärna påminna om:

"Livsnjutare och finsmakare
Diskussioner om kvalitetsviner, dyr konjak, exklusiva cigarrer osv."

Det är vad detta forum ska handla om.

Vill du snacka Stella, Norrlands eller Grovsnus kan du väl skapa ett annat forum.
Citera
2008-05-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vill gärna påminna om:

"Livsnjutare och finsmakare
Diskussioner om kvalitetsviner, dyr konjak, exklusiva cigarrer osv."

Det är vad detta forum ska handla om.

Vill du snacka Stella, Norrlands eller Grovsnus kan du väl skapa ett annat forum.

Tack mycket bra skrivit!
Citera
2008-05-14, 11:35
Medlem
Snoppzors avatar
Är riktigt sugen på att beställa hem någon fin ölsort från systemet. Vore kul om någon druckit någon av mina alternativ eller har andra bra åsikter om ölen.

Anchor Liberty Ale - Amerikansk ale. Blommig, kådig och citronaktiv humle.
Lindeboom Gouverneur Blonde - Holländsk öl. Långlagrad öl med inslag av örter. Sägs vara för vattnig, någon som kan bekräfta?
Broughton Black Douglas - Skotsk ale. Rödbrun till färgen, söt sirapssmak blandat med mörka toner av chocklad.

Detta är bara ett axplock av öl jag suttit och fantiserat om ett tag. Kom gärna med andra tips ni tror kan vara liknande.

Citera
2008-05-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Är riktigt sugen på att beställa hem någon fin ölsort från systemet. Vore kul om någon druckit någon av mina alternativ eller har andra bra åsikter om ölen.

Anchor Liberty Ale - Amerikansk ale. Blommig, kådig och citronaktiv humle.
Lindeboom Gouverneur Blonde - Holländsk öl. Långlagrad öl med inslag av örter. Sägs vara för vattnig, någon som kan bekräfta?
Broughton Black Douglas - Skotsk ale. Rödbrun till färgen, söt sirapssmak blandat med mörka toner av chocklad.

Detta är bara ett axplock av öl jag suttit och fantiserat om ett tag. Kom gärna med andra tips ni tror kan vara liknande.

Anchor Liberty ale tillhör mina favoriter, så den kan jag bara rekomendera. Rejäl umle beska. Prova Ruddels county , också en bra beska.

De andra har jag faktiskt inte sett, men vill du ha en bra skotte så kan du prova Traquire castle.
Citera
2008-05-15, 23:22
Medlem
Exciters avatar
Nån som har druckit Ruddle's County?
Är veeerkligen ett måste om man gillar smakrik, besk öl!
Citera
2008-05-16, 15:13
Medlem
erlgs avatar
Citat:

Ja, verkligen! Det är en av mina absoluta favoriter tillsammans med Morlands Hen's tooth. En öl kan knappast jämställas med ett finare vin, men det finns tillfällen då en öl är det enda tänkbara. Vad gillar du mer?
Citera
2008-05-17, 03:25
Medlem
Cineastens avatar
Avnjöt just en flaska Slottskällans Kloster 2005 som släpptes den 15:e maj. Riktigt smarrig och stark mörk öl.
Citera
2008-05-17, 03:55
Medlem
JosefSvejks avatar
Drack en Brewer's Choice Royal IPA ikväll och måste sticka ut nacken och säga att IPAora, eller vad man nu ska säga, inte riktigt har fastnat hos mig. Den var alldeles för blommig och utan beskan hade jag blivit riktigt beskviken. Fast jag är ingen IPA-expert så skulle jag säga att det var en av de bättre IPAorna jag druckigt, men trots det så föredrar jag nog andra ölstiler framför just IPAn.
För jämnförelsens skull vill jag påstå att den var väldigt mycket bättre än exempelvis Old Empire, som verkar vara en del av det permanenta sortimentet, trots att etiketten såg ut som om den var designad av en 10-åring.
Citera
2008-05-17, 10:30
Medlem
JazzforMiless avatar
Drack en St. Peter's Cream Stout, ganska alkoholstark (6.4%) men det var inget som märktes. Stark smak av mörk choklad, men ändå mycket behaglig, inte allt för rostad. Inget mysigt skum men ändock en öl värd sitt pris.

Blev en Chimay vit också, extremt fyllig ale med nästintill ingen eftersmak.
Citera
2008-05-21, 22:34
Medlem
Exciters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erlg
Ja, verkligen! Det är en av mina absoluta favoriter tillsammans med Morlands Hen's tooth. En öl kan knappast jämställas med ett finare vin, men det finns tillfällen då en öl är det enda tänkbara. Vad gillar du mer?

Då jag verkligen inte tycker om vin så är öl de enda rätta
jaa, vad mer...Chimay, varför inte.
Samuel Adams sitter annars fint också

Men man ska inte underskatta lite billigare och vanligare sorter, TT's till exempel är en öl av väldigt bra kvalitet
Citera
2008-05-22, 13:02
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exciter
Ja, en av mina all-time favorites.
Synd att de ändrade flaska, jag gillade den med stor öppning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in