2010-10-31, 20:51
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renim
Är det någon annan som har tips, skriv gärna ett inlägg om det. Alla tips uppskattas och ska prövas så snart som möjligt.
Jag tror du skall skippa de amerikanska blaskölen, de är inte långt nog från det du har aversioner från.

Jag rekommenderar i stället veteöl (som flera andra) och imperial porter eller imperial stout (inte vanlig porter/stout, det måste vara imperial och troligtvis inte någon superöverhumlad), gissar att Slottskällans imperial stout kan bara ett bra val (men tänker inte öppna en just nu för att kalibrera minnet) det är tyvärr lite svårt att rekommendera öl som smakar så lite "stor stark" (jag tror jag förstår vad du menar att du inte gillar) som möjligt när man aldrig smakat öl efter den måttstocken. Leta efter en imperial porter som har "laktis" i smaknoterna den tror jag kan passa, bonus om den är tillverkad med chokladmalt.
Citera
2010-11-02, 21:37
Medlem
Quorthons avatar
Dricker Great Divide 16th Anniversary Wood Aged DIPA just nu till fotbollen. Liten besvikelse till det priset måste jag säga. Vet inte hur pass färsk den är men den kändes ganska spritig. Har helt klart druckit bättre DIPA/IIPA för billigare peng.
Citera
2010-11-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Dricker Great Divide 16th Anniversary Wood Aged DIPA just nu till fotbollen. Liten besvikelse till det priset måste jag säga. Vet inte hur pass färsk den är men den kändes ganska spritig. Har helt klart druckit bättre DIPA/IIPA för billigare peng.

Synd att den inte levererade fullt ut, jag stod och klämde på den igår på systemet men avstod till slut då jag helt enkelt inte ansåg mig ha råd.
Citera
2010-11-03, 00:16
Medlem
mankers avatar
Citat:

Synd att du inte gillade den, själv gillade jag den skarpt då jag drack den på mässan. Man får ju inte glömma att det är en eklagrad DIPA, så det är märkbara toner av lagring på den rätt dämpade beskan. Men som du säger, den är inte riktigt prisvärd, hade den funnits på 33cl för kanske en 30-35 så visst, men nu tog det emot.

Ska erkänna att jag bara köpte den eklagrade Yetin från släppet, lite otippat då jag gillade ovan nämnda öl samt gillar barley wines. Dock är Old Ruffian väldigt kaxigt besk och inget man riktigt dricker ensam, jag vill mer ha mina barley wines som fina damer, lena, med lagom men existerande märkbar ton av alkohol, sötma och njutbara att smutta på i mörket.
Citera
2010-11-03, 00:31
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle
Sofiero, Kung och "stor stark" i största allmänhet.

Sofiero går jag inte med på! USCH FY FAN Slots guld ftw!
Citera
2010-11-03, 01:25
Medlem
Quorthons avatar
Den där danska ölen Nekron tyckte jag också var lite av en besvikelse. Förväntade mig lite av en smakexplosion, men den kom aldrig. Lättdrucken var den, men för det priset förväntar jag mig något mer. Har den där Ruffian kvar och även Fullers Brewers Reserve från månadens släpp. Gillar inte heller Barley Wines med för skarp beska, så vi får väl se om jag tycker om den.

Annars beställde jag en låda Hardcore IPA och en Abstrakt 03, och 3 stycken Abstrakt 04 igår. Känns som att jag spräckt min ölbudget för den här månaden.

För att förtydliga så tyckte jag Anniversaryn var riktigt god. Bara inte värd sitt pris.
Senast redigerad av Quorthon 2010-11-03 kl. 01:35.
Citera
2010-11-03, 07:59
Medlem
LP-skivas avatar
Appropå priser på "finölen". Jag handlar mest svenska och amerikanska mikro och har märkt att ungefär en krona per centiliter brukar ge mest upplevelse för pengarna. De senast inhandlade från Great Divide ligger alltså snäppet ovanför och jag förväntar mig då stordåd. Vi får väl se framåt helgen när det blir dags för provsmak.

Sen finns det som tur är vissa finingar som ligger betydligt under denna ratio i ordinarie sortimentet som man kan ha som bulkbira, såsom Oppigårds och Sierra Nevadas standardsorter.
Citera
2010-11-03, 08:36
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Annars beställde jag en låda Hardcore IPA och en Abstrakt 03, och 3 stycken Abstrakt 04 igår. Känns som att jag spräckt min ölbudget för den här månaden.

Så det går att beställa ölen innan de släppts? Hur fungerar det då, som någon form av bokning?
Citera
2010-11-03, 09:29
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Så det går att beställa ölen innan de släppts? Hur fungerar det då, som någon form av bokning?
Beror ju lite på var de beställs. Har för mig att Quorthon har lite mer direktkontakt med källan, om man säger så. Via bolaget går det inte att "förhandsboka", i så fall skulle många sorter vara slut flera månader innan släppet.
Citera
2010-11-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Beror ju lite på var de beställs. Har för mig att Quorthon har lite mer direktkontakt med källan, om man säger så. Via bolaget går det inte att "förhandsboka", i så fall skulle många sorter vara slut flera månader innan släppet.

Ja, han har väl en kompis som jobbar där
Citera
2010-11-03, 13:11
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan

Jo, det var lite det jag tyckte också... Frågade idag när jag var på systemet, någon form av reservation/bokning finns inte på de tillfälliga släppen direkt.
Citera
2010-11-03, 18:14
Medlem
mankers avatar
Kan rekomendera Struise Black Damnation III - Black Mes för den som söker en imperial stout med lagom men väldigt bra whiskeylagring. Här har man lagrat Black Albert (Struises superba 'standardstout' om man vågar säga så..) i tre månader på Caol Ila’s Distillers Version 1995.

Övriga ölen av de jag provat (avslutar just Black Damnation I som är gjord med 50/50 Black Albert och De Molens Hel & Verdoemenis) så har alla varit bra men B.D II Mocha Bomb (galen blandning, ni får kolla på ratebeer) placerar sig före B.D IVCoffe Club (romlagrad) och nu då Black Damnation I.

Sånt man får hålla ut med medan man väntar på mittensläppet då jag hellre dricker detta än t.ex. Son on Necron
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in