2010-11-03, 20:04
Medlem
Quorthons avatar
Vilka öl kan rekommenderas av de som släpps 15 november då?
Citera
2010-11-03, 21:09
Medlem
loomiss avatar
Själv ser jag fram mot Hibernation Ale, Solstice d'Hiver, Midvinternattens Mörker, Mikkeller Santa Little Helper och N'Ice Chouffe. Sen brukar bli en ganska duktig hög med andra julöl också.
Citera
2010-11-03, 21:27
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Själv ser jag fram mot Hibernation Ale, Solstice d'Hiver, Midvinternattens Mörker, Mikkeller Santa Little Helper och N'Ice Chouffe. Sen brukar bli en ganska duktig hög med andra julöl också.
Låter som min lista Ölvisholt Jólabjór och Flying Dog K-9 Winter Cruiser verkar intressant också. Sen blir det väl lite av de vanliga, Oppigårds Winter, Anchor Christmas och Corsendonk.
Citera
2010-11-03, 21:39
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Låter som min lista Ölvisholt Jólabjór och Flying Dog K-9 Winter Cruiser verkar intressant också. Sen blir det väl lite av de vanliga, Oppigårds Winter, Anchor Christmas och Corsendonk.

Islänningen ska jag testa bara för sakens skull. Island förknippar jag med vulkaner, inte öl. Men Ölvisholt kanske kan det här med öl. Hur som helst, det ska bli intressant att testa.
Citera
2010-11-04, 06:32
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Islänningen ska jag testa bara för sakens skull. Island förknippar jag med vulkaner, inte öl. Men Ölvisholt kanske kan det här med öl. Hur som helst, det ska bli intressant att testa.
Ser mest fram mot denna rököl. Förväntar mig inte en typisk julöl direkt.
Citera
2010-11-04, 08:18
Medlem
hesons avatar
Citat:
Den är antagligen suverän, köpte ett dussin Lava från samma bryggeri, ett underbart öl.
Citera
2010-11-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Den är antagligen suverän, köpte ett dussin Lava från samma bryggeri, ett underbart öl.
Lavan är suverän
Citera
2010-11-04, 12:16
Medlem
mankers avatar
Wiie, fick en tidig julklapp idag från posten med följande i:

Cantillon Lou Pepe Framboise 2007
Cantillon Rosé de Gambrinus
De Molen Zomer Hop
De Molen H&V Misto B.A (underbart god)
Mikkeller Spontanale (suröl)
Struise St Amatus - Oostvleteren 12
Alesmith Decadence 2010
Alesmith Yulesmith Summer IPA
Green Flash IIPA
Hoppin Frog Bodacious Black & Tan
Lost Abbey Framboise de Amorosa (ser fram emot den!!)

Nu gör det inte lika mycket att mna småskippade släppet i måndags
Citera
2010-11-04, 15:03
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Wiie, fick en tidig julklapp idag från posten med följande i:

Cantillon Lou Pepe Framboise 2007
Cantillon Rosé de Gambrinus
De Molen Zomer Hop
De Molen H&V Misto B.A (underbart god)
Mikkeller Spontanale (suröl)
Struise St Amatus - Oostvleteren 12
Alesmith Decadence 2010
Alesmith Yulesmith Summer IPA
Green Flash IIPA
Hoppin Frog Bodacious Black & Tan
Lost Abbey Framboise de Amorosa (ser fram emot den!!)

Nu gör det inte lika mycket att mna småskippade släppet i måndags

Låter trevligt, vart beställde du ifrån?

Ser mer fram emot släppet första december (3 st från Stone!), men 15e är klart intressant ändå. Ska försöka få tag i en Abstrakt 03, Duvel Tripel Hop och några olika julöl. Hibernation Ale var ju riktigt bra förra året.
Citera
2010-11-04, 19:20
Medlem
Abstrakt 03 var helt klart roligare än de två föregående. Den påminde smått om Prototype 27 (som dock var ett strå vassare vill jag minnas). Fyran verkar ännu smaskigare. Någon som smakat den?

Och någon som tänker köa för att få tag i en flaska Ace of Spades? Den var sjukt smaskig på mässan men jag har redan gett upp hoppet om att få tag i den.
Citera
2010-11-04, 22:02
Medlem
Quorthons avatar
Jag har tre flaskor Abstrakt04 på ingående.

Gillade faktiskt Old Ruffian väldigt mycket. Den känns som ett mellanting mellan en Barley Wine och en Imperial IPA på ett ganska angenämt sätt. Den positiva överraskningen av de öl som inhandlades.
Citera
2010-11-05, 02:11
Medlem
Rogbianuzs avatar
Tjena alla ölfantaster!

Jag ska ha en födelsedagsmiddag snart och tänkte då komplettera vinet med en fin öl. Vi blir inte så många (8 personer) så jag tänkte köpa en låda av någon fin sort. Menyn är inte riktigt komponerad än men det kommer bli något "höstigt" typ en stek eller gryta. Ölen ska passa både till maten och som sällskapsdryck.

Jag funderade lite på att köpa en låda Sam Adams Oktoberfest då de är på väg ur sortimentet och verkar vara en väldigt trevlig öl, alternativt Nils Oscar god lager, men vad vet jag. Jag vill alltså ha lite tips på öl som kan passa vid detta tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in