2010-08-25, 15:26
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Inhandlade en Boddington Pub Ale på bolaget igår. En ljus ale med krämig skumkrona. Väldigt god och rund öl i smaken. Rekommenderas!

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1600&Butik=0&SokStrangar=

Även fast den inte är världens bästa ale och även fast jag inte gillar brittisk öl så kan jag hålla med om den. På fat kan den vara riktigt trevlig att dricka ibland, även fast den inte direkt är någon smaksensation
Citera
2010-08-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooryuken
Ämne: Lagrad öl.
Kan någon ge mig fem seriösa exempel på bärs lämplig att lagra. Ni flashbackhinkare verkar ändå gilla konceptet. Intresserad av att höra vad ni hivar fram. Skål.

Vertical Epic helst skulle man haft alla årgångar men jag har bara -09.

Annars lagrar jag diverse Trappister.
Citera
2010-08-27, 05:49
Medlem
CochonSordides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Inhandlade en Boddington Pub Ale på bolaget igår. En ljus ale med krämig skumkrona. Väldigt god och rund öl i smaken. Rekommenderas!

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1600&Butik=0&SokStrangar=

Den är okej, men jag kan säga att den är underbar på fat i England! Var utanför Manchester (där den bryggs) för några år sedan, o då dracks det mycket Boddington. Så om du gillar den så mkt, så rekomenderar jag dej att åka dit o beställa en pint bitter, så är det sannorlikt den du får
Citera
2010-08-27, 16:49
Medlem
mankers avatar
Slänger ut en fråga lite på vinst eller förlust, men även ett tipps...

- Är det någon som har provat någon av de öl-apps som finns till. t.ex. Iphone? Rate Beer har en och så finns det även en liknande som heter Rate:Beer. Både verkar vara rätt okey men där RB har mer "färdiga" öl inlagda och lite mer info, medan R:B har en väldigt smart layout för hur man bedömer sin öl - dock med färre "färdiga" öl vilket gör att man själv får typ lägga in dem.

Dricker för övrigt De La Senne Zinnebir, igen, en riktigt bra sommaröl med både lite små fina bubblor från lätt jästighet samt både hö, gräs, citrus och en bra beska med fin, ren, humle (noblestuket). Rekommenderas!
Citera
2010-08-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Även fast den inte är världens bästa ale och även fast jag inte gillar brittisk öl så kan jag hålla med om den. På fat kan den vara riktigt trevlig att dricka ibland, även fast den inte direkt är någon smaksensation

Synd att denna inte finns på Alko i Finland.

Vilka fler daught-öl på burk existerar? (har bara stött på Murphys, förutom Guinness/Killkenny)
Citera
2010-08-30, 20:28
Medlem
Jag och en kompis är hopplöst intresserade av ale och trappistöl och köpte nyligen en låda Trappistes Rochefort 6 efter att ha blivit bländade av 8:an som finns i det ordinarie sortiment på bolaget. Vi skaffade några tior också och hade en parallellprovning på alla tre. Jösses vilket blask 6:an var! Sitter och dricker en i skrivande stund men känner tydligt att 8:an är hästlängder bättre vad det gäller fyllighet och balans. (10:an upplevde vi som alltför alkoholstark för övrigt.)

Nu till min fråga, jag är säker på att Trappistes Rochefort 8 och 10 kan lagras med behållning men vad tror ni experter om 6:ans potentiella utveckling? Någon som provat?
Senast redigerad av Crazy Swede 2010-08-30 kl. 20:29. Anledning: Ofrivillig smiley
Citera
2010-08-31, 17:01
Medlem
mankers avatar
Äntligen fick jag öppna en av mina Dogfish Head-flaskor. Squall IIPA'n som verkar vara en lenare twist på deras 90 Minute IPA var helt underbar. Ser fram som fan emot att dricka deras Fort som står hemma, en hallonöl på 18% och som ska vara rätt galen.
Citera
2010-08-31, 17:25
Medlem
Quorthons avatar
Är det någon här som studerar på Uppsala Universitet och skulle vara intresserad av att skapa ett Craft Beer Society?
Citera
2010-08-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Äntligen fick jag öppna en av mina Dogfish Head-flaskor. Squall IIPA'n som verkar vara en lenare twist på deras 90 Minute IPA var helt underbar. Ser fram som fan emot att dricka deras Fort som står hemma, en hallonöl på 18% och som ska vara rätt galen.

Det lät väldigt intressant och gott
Citera
2010-09-03, 17:09
Medlem
Sigtunas Black October var smarrig! Det kommer nog bli några köp av den i väntan på att Yetin kommer in i ordinarie sortimentet.
Citera
2010-09-03, 17:16
Medlem
CochonSordides avatar
har tagit en oktoerfestöl nu, och det är ett tydligt hösttecken då dom kommit in på bolaget!
Citera
2010-09-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinzhopf
Sigtunas Black October var smarrig! Det kommer nog bli några köp av den i väntan på att Yetin kommer in i ordinarie sortimentet.
Instämmer!
Dock blev jag lite chockad i inledningen, och drack den nog för kall, för min första tanke var att "Den här får jag vaska!" Men, den tog sig och blev riktigt trevlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in