2010-08-22, 20:44
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Enligt den här förhandstitten kommer den inte tillbaka. Taktisk som man är så tog jag en privatimport på Old Rasputin för ett tag sedan. Drack en igår (fantastisk) men övriga får nog stå ett par år till.

Igår gick dessutom mina sista SN Harvest, GD Fresh Hop och Mean Manalishi. Fan, man får en finfylla på finöl

Den länken hamnade omedelbart bland favoriterna!
Vilken höst det kommer att bli! Och jag ska göra allt för att fylla förrådet.
Citera
2010-08-24, 02:43
Medlem
Ämne: Lagrad öl.
Kan någon ge mig fem seriösa exempel på bärs lämplig att lagra. Ni flashbackhinkare verkar ändå gilla konceptet. Intresserad av att höra vad ni hivar fram. Skål.
Citera
2010-08-24, 09:18
Medlem
CochonSordides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shooryuken
Kan någon ge mig fem seriösa exempel på bärs lämplig att lagra. Ni flashbackhinkare verkar ändå gilla konceptet. Intresserad av att höra vad ni hivar fram. Skål.

Starkare ales. Har inget konkret exempel, men kan väl säga att Bareley Wine (her inte helt koll på stavningen) passar sej väl att lagra.
Citera
2010-08-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooryuken

Brewdog AB02, finns ute nu
Old Stock ale
Chimay, helst 75rna
Trappisterna lämpar sig väl för lagring
Ichtegrams Crand Cru
Bötet Barley wine
Nögnö ö
Thomas Hardys ale

Några exempel.
SomCochonSordid skrev, det bör vara alkoholstarka öl, ale, stout, porter, hög malthalt.
Citera
2010-08-24, 11:06
Medlem
zepofans avatar
Några exempel från min egen källare:
Black Rocket Porter
Dugges 1/2 Idjit
Smörpundet Årgångsporter
Brooklyn Black Chocholate Stout
Ichtegems Grand Cru
Stensbogaard English Dark Stout
Rigor Mortis Abt
Péché Mortel
Thomas Hardys Ale

Sen har jag ett gäng julöl av lite varierade årgångar också.
Citera
2010-08-24, 14:37
Medlem
Quorthons avatar
Själv har man ju problem att spara en öl längre än en vecka. När jag har öl, så är jag och norpar i tid och otid.
Citera
2010-08-24, 15:15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Själv har man ju problem att spara en öl längre än en vecka. När jag har öl, så är jag och norpar i tid och otid.
Ja, man får ju givetvis ha en eller ett par lådor drick-öl också.
Citera
2010-08-24, 16:38
Medlem
Quorthons avatar
Fast jag är student så jag känner inte att jag kan köpa på mig flera lådor öl. Fast festandet får nog bli på hembränt i år så det blir mer pengar över till öl och whisky.
Citera
2010-08-24, 16:58
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Fast jag är student så jag känner inte att jag kan köpa på mig flera lådor öl. Fast festandet får nog bli på hembränt i år så det blir mer pengar över till öl och whisky.
Det är en variant så god som någon. Varför slösa på gott öl och god whisky om man ändå bara ska bi full?
Citera
2010-08-24, 17:27
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är en variant så god som någon. Varför slösa på gott öl och god whisky om man ändå bara ska bi full?
När jag ska bli full så brukar jag ta ett par fina öl till att börja med för att sedan gå på köpesprit. Men genom att dricka hembränt istället för köpesprit förbättras ju ekonomin avsevärt. En gång har det hänt att jag körde en fylla på en Laphroaig QC och ja det ångrade jag ju såklart dagen efter.
Citera
2010-08-24, 17:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
När jag ska bli full så brukar jag ta ett par fina öl till att börja med för att sedan gå på köpesprit. Men genom att dricka hembränt istället för köpesprit förbättras ju ekonomin avsevärt. En gång har det hänt att jag körde en fylla på en Laphroaig QC och ja det ångrade jag ju såklart dagen efter.
Been there, done that. Fast i mitt fall var det nån Macallan det rörde sig om.
Citera
2010-08-25, 14:54
Medlem
Inhandlade en Boddington Pub Ale på bolaget igår. En ljus ale med krämig skumkrona. Väldigt god och rund öl i smaken. Rekommenderas!

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1600&Butik=0&SokStrangar=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in