2011-02-24, 09:43
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Kollade på flaskan, Det var tydligen en vintage ale
Var fan fick du tag på Vintage Ale nu? Kollade på bolagets sida och det finns fem st kvar utspridda på fyra ställen i landet. När det är så få kvar av en sort som försvinner snabbare än snö i juli så brukar det tyda på saldofel.
Citera
2011-02-24, 20:11
Medlem
Oppigårds Spring Ale gjorde inte mig besviken. Den nådde nog inte riktigt upp till förra årets Amarillo Spring men ändå en sjukt god och prisvärd pale ale som kommer konsumeras i stora mängder under våren.
Citera
2011-02-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Var fan fick du tag på Vintage Ale nu? Kollade på bolagets sida och det finns fem st kvar utspridda på fyra ställen i landet. När det är så få kvar av en sort som försvinner snabbare än snö i juli så brukar det tyda på saldofel.
Han menar säkerligen Fuller's Past Masters XX Strong Ale .
Citera
2011-02-25, 21:14
Medlem
natsukashis avatar
Någon som testat Sink the bismark och Tactical Nuclear Penguin och kan säga om det är värt att fira med dem på min 20årsdag? Eller är de helt enkelt inte värda de pengarna som man måste lägga ut för att få dem?

I övrigt så fick jag nyss upp smaken för Timmermans Kriek, det blir nog fler bäröl efter den. Annars så brukar jag hålla mig åt red ale och trappist. Skönt med omväxling.
Citera
2011-02-25, 21:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natsukashi
Någon som testat Sink the bismark och Tactical Nuclear Penguin och kan säga om det är värt att fira med dem på min 20årsdag? Eller är de helt enkelt inte värda de pengarna som man måste lägga ut för att få dem?

I övrigt så fick jag nyss upp smaken för Timmermans Kriek, det blir nog fler bäröl efter den. Annars så brukar jag hålla mig åt red ale och trappist. Skönt med omväxling.
Hurdan är Krieken? Jag tycker att allt som varit i kontakt med körsbär smakar äckligt, men jag kunde inte låta bli att prova Liefmans Glükriek nu i julas och blev positivt överraskad. Finns det några likheter mellan glükriek och "vanlig" kriek? Tyvärr finns inte Timmermans på mitt bolag, så det är inte bara att köpa en flaska och testa.
Citera
2011-02-25, 22:39
Medlem
MajorMongos avatar
Citat:
Jag har druckit Sink the Bismarck! Vad ska man säga, jag skänkte den till en kompis på ett mycket speciellt tillfälle i hans liv, och jag fick vara med och dela äran att knäcka denna extrem till öl.
Helt personligen tycker jag lätt att det är värt pengarna, har du ölintresse och känner att du gärna tänjer plånboken för att smaka det där "lilla extra" tycker jag absolut du ska slå till. Jag kan inte beskriva smaken (jag har försökt i en annan tråd), den är så extrem och komplex och humlad att man blir helt överumplad.

För min del är jag glad att jag fått smaka på Bismarcken, men alla kanske inte känner likadant.
Citera
2011-02-26, 12:13
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:

Nu har jag tyvärr ingen kvar att kika på för fullständig beteckning, men de sålde nyligen Vintage i pappkartonger på ganska många bolag.
Citera
2011-02-26, 12:18
Medlem
Fatskulls avatar
Såg Modus Hoperandi nämnas i tråden. Right up my alley..
Välhumlat med citrus- och kummintoner.
Citera
2011-02-26, 13:40
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Nu har jag tyvärr ingen kvar att kika på för fullständig beteckning, men de sålde nyligen Vintage i pappkartonger på ganska många bolag.
"Nyligen" var innan jul och de få som fanns rök med illa kvickt.
Citera
2011-02-26, 14:29
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Såg Modus Hoperandi nämnas i tråden. Right up my alley..
Välhumlat med citrus- och kummintoner.

Instämmer, provade den igår och kommer def köpa några fler flaskor, bra frukt och beska och sen skadar det inte att etiketten är rätt ball faktiskt.

OT har f ö fått in Dogfish Head 60 min IPA om nån är intresserad.
Citera
2011-02-26, 19:10
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Instämmer, provade den igår och kommer def köpa några fler flaskor, bra frukt och beska och sen skadar det inte att etiketten är rätt ball faktiskt.

Du har PM
Citera
2011-02-26, 20:53
Medlem
mankers avatar
Citat:

Nu är visserligen Timmermans något sötare än 'riktiga' krieks, men rätt mumsig. ja mumsig mer än god på det sursöta sättet.

Bismarcken är spännande, rejäl smak av överhumlat, anis och liknande. Kul är att BrewDogs AB:02 är lightversionen av Bismarcken (kom även tidigare), båda är spännande. Pingvinen är grymt god dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid

90 och 120 Minute IPA'n i all ära, men bara jag som tycker 60 minutarn var rätt överhypead
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in