2010-01-26, 08:02
Medlem
Apropå Chimay.

Jag drack en Grand Reserva-03 i lördags. Fantastiskt gott, den var tyvärr något korkdoftande men hade utvecklats på ett bra sätt.

Drack även en Samuel Smith Taddy porter också underbar. Det slank ner en LaTrappe Isi´dor när jag ändå höll på. God.
Citera
2010-01-26, 09:04
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Jo, att det finns en del fina nätshoppar vet jag, men ahde ingen aning om att man kunde privatimportera från närke!!! vad kostade stormaktsportern att privatimportera? Blev sjutk taggad nu!

De kan du inte heller... Den får man tag i från sina goda vänner som jobbar på krogen
Citera
2010-01-26, 11:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Bästa lager?
Citera
2010-01-26, 11:21
Medlem
Chokemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
En kvick sökning på några märken i tråden ger ett rätt klart resultat. Amerikanska öl är överlägset bäst:
Adams (sam Adams): 45 träffar
Sierra (Sierra Nevada): 37 träffar
Chimay: 35 träffar
Guinness: 21 träffar
Oppigårds: 20 träffar
Pripps: 17 träffar
Urquell: (Pilsner Urquell): 16 träffar
Brewdog: 16 träffar
Fullers: 13 träffar
Nynäshamns: 12 träffar
Carlsberg: 11 träffar
Leffe: 9 träffar
Spendrups: 7 träffar
Budweiser: 6 träffar
Heineken: 3 träffar
Fosters: 2 träffar
Mitt eget favoritöl: Tanglefoot från Badger: 0 träffar

Jävligt bra jobbat
Man tackar och bockar
Citera
2010-01-26, 11:45
Medlem
Skavanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
De kan du inte heller... Den får man tag i från sina goda vänner som jobbar på krogen

Hemska människa som får upp mina förhoppningar så, enda moraliskt rätta för dig är helt klart att skicka en flaska 2005 till mig omgående!!
Citera
2010-01-26, 12:15
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
En kvick sökning på några märken i tråden ger ett rätt klart resultat. Amerikanska öl är överlägset bäst:
Adams (sam Adams): 45 träffar
Sierra (Sierra Nevada): 37 träffar
Chimay: 35 träffar
Guinness: 21 träffar
Oppigårds: 20 träffar
Pripps: 17 träffar
Urquell: (Pilsner Urquell): 16 träffar
Brewdog: 16 träffar
Fullers: 13 träffar
Nynäshamns: 12 träffar
Carlsberg: 11 träffar
Leffe: 9 träffar
Spendrups: 7 träffar
Budweiser: 6 träffar
Heineken: 3 träffar
Fosters: 2 träffar
Mitt eget favoritöl: Tanglefoot från Badger: 0 träffar
Nu är det ju bryggerier eller märken du listar här.

Jag undrar hur du riktigt sökt, eftersom jag är tämligen säker på att åtminstone Hoegaarden, Paulaner och antagligen också Weihenstephaner nämnts fler än två gånger här i tråden.
Citera
2010-01-26, 12:33
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Nu är det ju bryggerier eller märken du listar här.

Jag undrar hur du riktigt sökt, eftersom jag är tämligen säker på att åtminstone Hoegaarden, Paulaner och antagligen också Weihenstephaner nämnts fler än två gånger här i tråden.

I princip är det bryggerier - så de som har många märken gynnas. Jag gjorde ingen systematisk sökning - jag drog till med några märken för att se åt vilket håll det bar. Listan är långt ifrån komplett - men den kan duga som ett underlag för diskussion. Det finns säkert massor av öl som har fler träffar än Heineken, men saknas på listan. Vad som är intressant är att det faktiskt är de sk kvalitetsölen som dominerar totalt - enda undantaget är Pripps, men det beror nog på att det används som ett skällsord i den här tråden.
Citera
2010-01-26, 14:05
Medlem
Citat:
I princip är det bryggerier - så de som har många märken gynnas. Jag gjorde ingen systematisk sökning - jag drog till med några märken för att se åt vilket håll det bar. Listan är långt ifrån komplett - men den kan duga som ett underlag för diskussion. Det finns säkert massor av öl som har fler träffar än Heineken, men saknas på listan. Vad som är intressant är att det faktiskt är de sk kvalitetsölen som dominerar totalt - enda undantaget är Pripps, men det beror nog på att det används som ett skällsord i den här tråden.

Jag lovar att Heineken, Budweiser, Carlsberg, Fosters eller Spendrups inte betecknas som kvalitets bryggerier i den här tråden. Håll den här typen av listor i min favorit öl tråden istället, det är helt ointressant här inne.
Citera
2010-01-26, 14:12
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Jag lovar att Heineken, Budweiser, Carlsberg, Fosters eller Spendrups inte betecknas som kvalitets bryggerier i den här tråden. Håll den här typen av listor i min favorit öl tråden istället, det är helt ointressant här inne.

Jag håller med helt - syftet med att posta sökningen var att visa att den som är intresserad av en lista kan använda sökfunktionen och att rösta fram en favoritlista är onödigt.
Citera
2010-01-26, 16:36
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skavank
Hemska människa som får upp mina förhoppningar så, enda moraliskt rätta för dig är helt klart att skicka en flaska 2005 till mig omgående!!

Självklart!

Men du får bara välja en...

Sorry för dålig bild, http://quikk.se/?57e69
Citera
2010-01-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Vadå lätt överdrift? Är du bitter och tror att jag dummar mig kan du få en bild på mina 6 återstående flaskor av 2005:an

Jag är inte bitter. Jag menade att det var jag som överdreb. Jag är mest avis
Citera
2010-01-26, 19:50
Medlem
Ful Fisks avatar
Är det någon mer som har smakat Hopfix och kanske till och med vet var/hur man skulle kunna importera den? En av mina absoluta favoriter då den har kraftig smak efter humle.

I övrigt så tittade jag lite på en Sierra Nevada Bigfoot och undrade lite hur den smakade. Är den värd att beställa? Hur smakar den i jämförelse med tex. andra Sierra Nevador. Är den lika fruktig som flera är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in