Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Jag körde lite Ikea i Bohuslän i våras faktiskt. Fy fan. Alla mina fördomar om att Bohusläningar är efterblivna fiskarsöner besannades verkligen. Dock har det börjat flytta in grymt mycket Göteborgare och diverse Norskar. Men vägarna där är ju rena katastrofen.
Dalsland måste väll vara ganska fint att köra? Relativt stora vägar med relativt lite trafik och långt mellan stoppen antar jag?
Ja bohuslän har sina sidor, mycket sommartrafik, dåliga vägar och skit men det är för jävla fint där
För att inte tala om alla jävla rika norrmän som köper dyra sommarmöbler i stora kvantiteter som jag måste leverera till sommmarstugeområden.
Senast hade jag 6 kubik korgmöbler och kunden lovade att det gick att ta sig hela vägen fram med trailer och även vända, det gick skitbra till sista kurvan, där var det bara att lämpa av skiten och sen backa ett par hundra meter krokig väg ut.
Tur i oturen fick jag hjälp av bofast med att visa var dikeskanten gick och stenar åg i varje kurva så jag behövde bara koncentrera mig på backningen
Jo Dalsland är bra, ocftast när jag har Dalsand-gods på så är det till Ed eller Mellerud och varken 45:an eller Rv164/166 går att klaga på.
Var emellan kör du drickat?