Sitter i en ganska knepig sits nu, riskerar att bli bidragstagare och det vill jag helst slippa.
Det är så att jag har nyligen flyttat med min flickvän för att hon skulle plugga på universitetet. Jag som just nu läser på distans (komvux) flyttade med eftersom jag ändå inte var bunden till någon ort. Vi lever på studielån och jag har sökt jobb aktivt sen vi flyttade, är även inskriven på arbetsförmedlingen och alla möjliga jävla bemanningsföretag och har också åkt runt till lite företag.
Jag är jävligt osäker på vad jag vill utbilda mig vidare till. I grunden är jag elektriker men i och med att min lärare hatade mig fick jag fan för det på papperet därav läser jag på komvux nu. Vill inte jobba med el utan har varit sugen på transportbranschen. Flera av mina kompisar jobbar som chaufförer och jag vet att jag skulle trivas med att köra mer eller mindre hela dagarna trots att det är ensamt. Jag är inte så jättesocial av mig och tycker det är skönt att jobba ensam.
Mycket skitsnack det blev, men det jag undrar är vad jag har för möjligheter. Har googlat och hittat ganska dåligt med utbildningar ändå. Att det inte finns på distans har jag förstått och det är väl ganska logiskt med tanke på att man måste köra i utbildningen, men finns det några utbildningar i närheten av Örebro? Får man C körkort i någon utbildning nu när jag räknas som vuxen eller måste jag betala själva kortet själv?
Ledsen om det besvarats tidigare men det är en hel del sidor att plöja igenom..