Citat:
Ursprungligen postat av
Chewbaccasuit
Okej så om hans körtid tar slut och bilen inte har nåt målet skall jag alltså hoppa in och fortsätta köra?
Som sagt, idiotförklarar säkert mig själv nu
Nja, det är sällan så illa. Det brukar snarare vara så att en linje har flera stopp i varje ände som inte hinns av samme chaufför. Nu är jag dålig på hur lång tid olika sträckor tar i Sverige, men jag kan ta ett exempel hos oss.
Vi har två bilar som går Oslo-Stavanger. Chaufförerna lastar på 2-3 platser för att fylla bilarna, kör till Stavanger och lossar på kanske 3-4 olika platser, lastar på 2-3 platser och sätter kurs hemåt. När dom kommer tillbaka till Oslo har dom 4-7 olika platser dom ska lossa på utspridda över hela Oslo/Akershus. Dom väljer då ett par stycken som ligger hyfsat nära varandra och går snabbt att kvitta sig med. Sedan när dom gått och lagt sig kör lotsen ut resten, och om förra resan tagit onormalt lång tid så linjechauffören inte hinner vila och lasta före planlagd avgångstid händer det att lotsen lastar åt honom också för att inte förseningen ska sprida sig vidare till nästa tur.
Blev det lite klarare?