2012-07-09, 08:04
Medlem
Anonymous-Ferrums avatar
Citat:
Åh! Härligt att höra! Ja, det verkar verkligen behövas busschaufförer runt om i landet.
Hoppas jag får svar på en ansökan som går ut nu här om ett par dagar. 10 st söker dom. På ett av deras områden vill säga. Kan ju vara så att man slussas vidare, för sa ju att jag kunde köra i Oslo med.

Berätta gärna vad du kört, vilka du kört, förväntningar osv osv. Hade varit väldigt intressant att höra. Vill du inte skriva i tråden, skicka PM!

Tja , kommer du till GBG fixar du jobb inom någon dag , utan bekymmer... Men det blir tim så länge och i Aug blir det fasta tjänster men skickar dig PM lite senare idag...

Ha det gött !
Citera
2012-07-09, 15:43
Medlem
Vad äter ni på jobbet?

Själv dricker jag en redbull, två smörgåsar och en drickyoghurt på en arbetsdag. Har tyvärr ingen möjlighet att värma mat i lastbilen, därav min högkalorika mål.

Tips på bättre mat? Kulmagen har redan börjat komma...
Citera
2012-07-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Vad äter ni på jobbet?

Själv dricker jag en redbull, två smörgåsar och en drickyoghurt på en arbetsdag. Har tyvärr ingen möjlighet att värma mat i lastbilen, därav min högkalorika mål.

byt ut redbullen mot en termos kaffe, mina nätter ser ungefär likadan ut fast byts ibland ut mot endast 1,5 liter vatten.
Citera
2012-07-09, 16:27
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Vad äter ni på jobbet?

Før min del ær det smørgåsar på væg væsterut och sallad nær jag ær på væg hemåt. Borde kanske æta oftare men det finns ændå inget trevligt stælle i nærheten nær klockan nærmar sig paus...
Dæremot børjar min kulmage minska i orovæckande tempo trots att jag æter osunt på helgerna. Børjar næstan fundera på om det ær någon sjukdom...
Citera
2012-07-09, 16:28
Medlem
2lkopps avatar
Citat:
Vad äter ni på jobbet?

Varierar väldigt mycket beroende på vad man är sugen på och vilken tid på dygnet jag jobbar.
Ska jag fara E4:an söderut från Stockholm så finns det ett dygnetrunt-hak vid runt 3.45 körtid.
72:- för buffé.
Jag har ju även en sån där gammal matlådevärmare och på vintern så laddar jag upp med en par lådor hemlagat. Eftersom vi inte har nåt kylskåp i bilarna får maten hålla sig sval i spännbandsboxen.
Det blir mycket frukt, en del snickers, vatten och kaffe också.

Ska man inte vara borta alltför länge kan man kasta ned valfri soppa i en termos också.

Trivs du bra med att ha så liknande mat pass efter pass eller är det bara av lathet?
Citera
2012-07-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baphomet1
byt ut redbullen mot en termos kaffe, mina nätter ser ungefär likadan ut fast byts ibland ut mot endast 1,5 liter vatten.

Redbull är för tröttheten. Är tametusan omöjligt för mig att hinna sova 8 timmar före jag börjar 02.00 på natten. Börjar jag 05 eller 06 är det större risk att jag är utsövd. Tyvärr får man sällan bestämma sina egna arbetstider

Vatten har jag också med mig. Ska försöka skippa redbullen.
Citera
2012-07-09, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Før min del ær det smørgåsar på væg væsterut och sallad nær jag ær på væg hemåt. Borde kanske æta oftare men det finns ændå inget trevligt stælle i nærheten nær klockan nærmar sig paus...
Dæremot børjar min kulmage minska i orovæckande tempo trots att jag æter osunt på helgerna. Børjar næstan fundera på om det ær någon sjukdom...

Jag väger 82 kg, ser hyffsat smal ut. Men det är för att jag håller in magen. Åker tröjan av kan jag lova folket den mest otränade häng-magen de skådat
Citera
2012-07-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
Varierar väldigt mycket beroende på vad man är sugen på och vilken tid på dygnet jag jobbar.
Ska jag fara E4:an söderut från Stockholm så finns det ett dygnetrunt-hak vid runt 3.45 körtid.
72:- för buffé.
Jag har ju även en sån där gammal matlådevärmare och på vintern så laddar jag upp med en par lådor hemlagat. Eftersom vi inte har nåt kylskåp i bilarna får maten hålla sig sval i spännbandsboxen.
Det blir mycket frukt, en del snickers, vatten och kaffe också.

Ska man inte vara borta alltför länge kan man kasta ned valfri soppa i en termos också.

Trivs du bra med att ha så liknande mat pass efter pass eller är det bara av lathet?

Matlådevärmare brukar vara standard i dagens lastbilar. Eller micro! Dock inte i min, så jag vill inte heller bekosta en egen heller då jag inte kommer ha någon använding för den i framtiden.

Att jag äter mackor beror på uppvärmingsmöjligheterna. Är sjukt less på det om jag ska vara ärlig. Ibland köper jag lösviktssallad på min matbutik, ibland gör jag egen. Men det är samma sak där - enformigt.

Kör jag tiotimmars brukar jag äta musli (har fortfarande inte lärt mig hur man gör ett tyskt y) med vaniljfil på den första 45:an, därefter mackor på nästa 45:a.
Citera
2012-07-09, 17:06
Medlem
nilemas avatar
Efter två veckor så hittade jag ett fack där dom gömt en sån där värmare
Jag har käkat mest matig sallad, yoghurt samt färdiga shaker (från naturdiet/nutrilett/osv) inte världens godaste men det funkar

Funkar det med matlådor i plast i värmarna eller ska man försöka hitta sig en gammal hederlig plåtburk?
Hur länge brukar det ta innan maten blir varm?

Ett annat problem jag har är kyla, kan ju bli ganska varma dagar & är en sån som vill ha mjölk till kaffet samt kanske hålla salladen sval. En kylbag som går på 12/24v kändes som överkurs för det lilla. Nåt annat tips?
Citera
2012-07-09, 17:48
Medlem
Worldnatures avatar
Är det något man ska satsa på? Är det roligt jobb?
Citera
2012-07-09, 17:51
Medlem
Citat:
Redbull är för tröttheten. Är tametusan omöjligt för mig att hinna sova 8 timmar före jag börjar 02.00 på natten. Börjar jag 05 eller 06 är det större risk att jag är utsövd. Tyvärr får man sällan bestämma sina egna arbetstider

Vatten har jag också med mig. Ska försöka skippa redbullen.

Varför tror du jag föreslog en termos med kaffe? Har själv en körning där jag börjar 03.45 en vecka, det är fan inte roligt! Det är bättre med körningarna där man börjar runt 20-22 på kvällarna istället, man blir inte lika trött då..
Citera
2012-07-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baphomet1
Varför tror du jag föreslog en termos med kaffe? Har själv en körning där jag börjar 03.45 en vecka, det är fan inte roligt! Det är bättre med körningarna där man börjar runt 20-22 på kvällarna istället, man blir inte lika trött då..

En termos kaffe brukar sluta med att jag sitter på en vändplats längs E4:an, på huk och skiter.

Nej dessa tider är inte humana. 02.30, 05.00, 06.00 eller 16.00 är de tider jag börjar. Föredrar faktiskt att börja 16 för då slutar jag 02:30. Ganska lagomt. Ob, utsövd och man hinner uträtta bankärenden och annat som brukar uppkomma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in