2008-01-01, 23:49
Medlem
PyR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Vilka är dessa?
Kolla alla guider på respektive sidor, pirox glider eller vad du nu ska köra...
2008-01-02, 08:47
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtoz
finns det inga gratis eller crackade gliders? har använt piroX men inte fått den å funka

Nej crackade glider finns inte, men det är ju väldigt billigt
Har man råd att punga ut månadsavgiften för wow lär man ha råd med en engångsavgift till glider.
2008-01-02, 09:12
Medlem
ap3s avatar
Har testat pirox, efter lite meck funkade det väl ok. Men det är ju ett väldigt primitivt program. Man springer runt och verkligen skriker bot. Ska nog testa glider...
2008-01-02, 10:44
Medlem
Sickboys avatar
Blev bara lite nyfiken när jag läste tråden. Men vad är syftet med att använda botprogram? Är det för att kunna sälja "guld"?

Själv spelar jag lite för att det är skoj att spela med kompisar, förstår inte poängen med att ha ett program som spelar åt en.
Men det verkar ju vara rätt vanligt med botar, man mäsker att det finns mycket folk som inte kan spela sina karaktärer för att dom haft program som spelat åt sig.
Prova köra raid med nån som köpt/botat upp sin gubbe...

Är det inte lite som att ha någon som knullar åt en?
2008-01-02, 10:46
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Blev bara lite nyfiken när jag läste tråden. Men vad är syftet med att använda botprogram? Är det för att kunna sälja "guld"?

Själv spelar jag lite för att det är skoj att spela med kompisar, förstår inte poängen med att ha ett program som spelar åt en.
Men det verkar ju vara rätt vanligt med botar, man mäsker att det finns mycket folk som inte kan spela sina karaktärer för att dom haft program som spelat åt sig.
Prova köra raid med nån som köpt/botat upp sin gubbe...

Är det inte lite som att ha någon som knullar åt en?

Jo det skulle man kunna säga. Men om du knullar 12 timmar om dagen varje dag i tre år så är du nog trött på att knulla sen och vill hellre göra annat. Bara göra de riktigt bra knullen och skippa alla de halvtaskiga

EDIT: blev visst #3000 xD

Dessutom kan jag lova att trots att jag inte äger klass X spela den i en raidmiljö utan större problem och att nån skulle fatta misstankar om att jag köpt karaktären. Har man erfarenhet sen betan så bör man ha koll på hur alla klasser funkar så pass bra att man kan spela den klassen i en 25-manna raid.

Att man inte klarar av att spela den fläckfritt i PVP är en annan sak. Men att spela PVE handlar om scriptade scenarion, som visserligen kan vara väldigt svåra men samtidigt förutsägbara.
2008-01-02, 11:45
Medlem
Sickboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Jo det skulle man kunna säga. Men om du knullar 12 timmar om dagen varje dag i tre år så är du nog trött på att knulla sen och vill hellre göra annat. Bara göra de riktigt bra knullen och skippa alla de halvtaskiga

EDIT: blev visst #3000 xD

Dessutom kan jag lova att trots att jag inte äger klass X spela den i en raidmiljö utan större problem och att nån skulle fatta misstankar om att jag köpt karaktären. Har man erfarenhet sen betan så bör man ha koll på hur alla klasser funkar så pass bra att man kan spela den klassen i en 25-manna raid.

Att man inte klarar av att spela den fläckfritt i PVP är en annan sak. Men att spela PVE handlar om scriptade scenarion, som visserligen kan vara väldigt svåra men samtidigt förutsägbara.

Men varför vill man spela 12 timmar om dagen? Det jag menade ä att jag inte förstår syftet med bots. Men så gillar jag att levla mina gubbar själv och köra tillsammans med kompisar.
Men jag håller inte med dig om att folk som köpt/botat upp sina karaktärer kan spela. I mitt gille har vi stött på många som inte har en aning om hur man spelar eller hur saker funkar. Inte så kul att ha sånna med sig i black temple.
2008-01-02, 12:10
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Men varför vill man spela 12 timmar om dagen? Det jag menade ä att jag inte förstår syftet med bots. Men så gillar jag att levla mina gubbar själv och köra tillsammans med kompisar.
Men jag håller inte med dig om att folk som köpt/botat upp sina karaktärer kan spela. I mitt gille har vi stött på många som inte har en aning om hur man spelar eller hur saker funkar. Inte så kul att ha sånna med sig i black temple.

Ett exempel är väl grinding efter saker, skining borde fungerar bra.
Man har då ingen lust att döda 500 boars för samla ihop pengar på skining.

Andra proff, så som herbalism,mining mm borde kunna användas men tror ändå att skining lönar sig beronde på vilket område man är i.

Så skulle jag nog kunna använda en bot till.
2008-01-02, 12:38
Bannlyst
Lite svar på de olika punkterna då:

1. Varför bottar man?
Du bottar oftast för att du är för lat att expa/grinda själv, så som honor eller levling kan mycket ofta vara väldigt tråkigt om du gjort det 300000ggr innan.
Sen så kanske en del har familj/jobb, och har inte riktigt den tiden som en professionel 14årig finnig gamer har att sitta framför datorn.

2. Bryr man sig inte om andra?
If you cant fight them, join them! Säger jag då, man ser bots överallt, och inget händer, varför ska man sitta hemma och vara extra polis när man kan få det där lilla extra övertaget över en annan medspelare, när ens bot kan springa runt 24h på 1 o samma spot o grinda det där itemet som kan komma att droppas?

3. Andra bottar, som PiroX.
Har testat PiroX och ärligt talat så skriker det bot om en, man springer ut ur grottan, tar sin lilla HS till basen, och börjar springa där. Man fastnar överallt och den springer runt i cirklar, har man ingen stealth klass, så är detta inget option. Sen finns det ju AFK macron som gör att du hoppar i grottan, men då blir man most likely reportad av sina andra medspelare.

4. Varför väljer jag Glider, och varför rekommenderar jag det?
Jag har kört glider sen en lång tid tillbaka, och i början satt jag som fastklistrad och kollade på när min bot sprang runt, va helt fascinerad över hur bra den rörde sig och hanterade situationer. Men allt eftersom tiden gick, så börja jag raida, och la glider på hyllan, men så kom den dagen jag ville ha en till toon, och usch för o levla. Så den sattes på igen, då med fler möjligheter.

Jag skulle vilja säga till folk att använda den här botten, om du känner att det är jobbigt att levla, tråkigt, och om det känns som om du gjort det 39 ggr innan, då är detta ett väldigt bra alternativ, eller så kan du köpa powerlevling av diverse sidor. Du får en väldans massa tid över till annat, och du går inte miste om något i detta "stora" spel.

Har säkert glömt en jäkla massa nu, men jag kikar igenom tråden då och då.
2008-01-02, 14:10
Medlem
Better_Halfs avatar
Från början glidade jag för att tjäna pengar på det, men inte på att sälja guld utan bara characters men nu är den marknaden överflödad för länge sen.
Man ska vara glad om man får 1000 kr för en lvl 60 eller lvl 70 char nu.

Sen har jag ju emellanåt glidat egna chars för att spela på lvl 70 eftersom jag levlat flera klasser manuellt inann så är man rätt less på det nu, spring dit gör det spring tillbaka, bla bla.. Slutade dock spela för länge sen och slutade nyligen glida eftersom det som sagt är svårt att tjäna pengar på det nu, speciellt i europa, åtminstonde några summor som gör det värt.
2008-01-02, 15:43
Medlem
Man glidar för att man inte orkar göra samma skit 1000ggr om och om igen.
Man vill pvpa eller raida endgame med olika chars utan att lägga 10 dagar ingame på det.

Jag värderar inte mitt konto tillräckligt högt för att inte glida och skulle aldrig haft tid att kunna få mina pvp saker utan det.

Fusk ja, bryr jag mig om att jag förstör för andra? Nja det är dom som köper guld som förstör spelet från början, dom köper guld för att dom inte har tid att spela. Istället för att köpa guld fixar jag mitt eget på samma sätt som dom du köper av gör.
Hela Blizzards ide bygger på att det ska ta tid med allt, tid som många över 20 inte har.
2008-01-02, 20:28
Medlem
ap3s avatar
Köpte precis glider... Med dagens valutakurs kostade skiten 160,- för key (är ju inte ens en timlön...).

Ska testa elite också.

edit: stavvfel!1
2008-01-02, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Köpte precis glider... Med dagens valutakurs kostade skiten 160,- för key (är ju inte ens en timlön...).

Ska testa elite också.

edit: stavvfel!1

Om du inte vill bli bannad, så råder jag dig att gå igenom guiderna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in