2022-08-10, 15:56
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Vi? Det är din åsikt som du uttryckte och som jag reagerade på. Jag tar starkt avstånd från den vilket jag tydliggjorde från början.

Kriga på du. Påståenden utan belägg kommer alltid att stöta på kritik.
Om du vore intresserad av verkligheten och hur den riktiga världen fungerar hade du studerat och fördjupat dig i fysik och andra närliggande vetenskapliga discipliner där man undviker att utgå från rena fantasier.

Alltså det är verkligen inte lätt att begripa vad du menar många gånger. Kan förstå ifall du inte har svenska som modersmål. I vilket fall borde du försöka förbättra din grammatik och känsla för meningsuppbyggnad. Det hade gått lättare att föra någon form av diskussion då.

Belägg? Påståenden?

Du får släppa din idol dyrkande sekt för en stund, vetenskapen är inte så kraftfull att den kan få fram sanningen i saken..

Det är en ideologisk fråga som oftast blir löst med en noahs ark lösning istället för kommunikation..

Jag får döma er lindrigt för ni vet inte ens vad ni själv gör och säger för något..

Men var försiktig för att förtrycker du folk för någonting dom är född med kommer det kosta er dyrt.
Citera
2022-08-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Belägg? Påståenden?

Du får släppa din idol dyrkande sekt för en stund, vetenskapen är inte så kraftfull att den kan få fram sanningen i saken..

Det är en ideologisk fråga som oftast blir löst med en noahs ark lösning istället för kommunikation..

Jag får döma er lindrigt för ni vet inte ens vad ni själv gör och säger för något..

Men var försiktig för att förtrycker du folk för någonting dom är född med kommer det kosta er dyrt.

Ja, belägg. Du vet sådant som kan bekräfta det någon skriver. Eller du kanske litar helt blint på alla sorters påståenden som anonyma skribenter framför på internet?

Jag förtrycker ingen alls. Du verkar ha en egen definition för betydelsen av det ordet.

Ifall den så kallade andevärlden har någon som helst effekt på den världen vi lever i så skulle givetvis vetenskapen kunna registrera en sådan påverkan. Om den däremot inte har någon effekt överhuvudtaget så kan jag hålla med om att det skulle vara svårt.

Du kan fortsätta med dina hot och tomma ord hur mycket du vill. Du ökar ju inte direkt din trovärdighet på det sättet.
Citera
2022-08-10, 20:27
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ifall den så kallade andevärlden har någon som helst effekt på den världen vi lever i så skulle givetvis vetenskapen kunna registrera en sådan påverkan.

Det räcker där, Tack för din medverkan i diskussionen.

Och tänk en extra gång innan beter er som en förtryckare nästa gång.

MvH
Citera
2022-08-10, 20:57
Medlem
Citat:
Det räcker där, Tack för din medverkan i diskussionen.

Och tänk en extra gång innan beter er som en förtryckare nästa gång.

MvH

Jag har inte betett mig som någon förtryckare. Jag gav mig in i diskussionen på grund av att du gjorde det, eller du kanske redan glömt vad du skrev?

Ifall något av det jag skriver inte stämmer så kan du ju förklara vad istället för att komma med grundlösa anklagelser.
Citera
2022-08-10, 21:05
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag har inte betett mig som någon förtryckare. Jag gav mig in i diskussionen på grund av att du gjorde det, eller du kanske redan glömt vad du skrev?

Ifall något av det jag skriver inte stämmer så kan du ju förklara vad istället för att komma med grundlösa anklagelser.

Du skrev något om vetenskaps sekten och belägg för sk "påståenden"..

Sitter här mottaglig kommunicerar med dom döda människor..
Ifall du inte planerar för att bli till ett osynligt spöke vandrar runt i hemligheten kan inte hjälpa dig..

Du är för irrelevant för diskussionen, du är vetenskap trotts allt..
Kan inte tillföra någonting kan bara stänga ner dig och zipa igen säcken med dig.
Citera
2022-08-10, 21:13
Medlem
Citat:
Du skrev något om vetenskaps sekten och belägg för sk "påståenden"..

Sitter här mottaglig kommunicerar med dom döda människor..
Ifall du inte planerar för att bli till ett osynligt spöke vandrar runt i hemligheten kan inte hjälpa dig..

Du är för irrelevant för diskussionen, du är vetenskap trotts allt..
Kan inte tillföra någonting kan bara stänga ner dig och zipa igen säcken med dig.

Ja, du vet det normala förfarandet för att ta reda på ifall något är sant eller inte. Eller du kanske går på allt som skrivs av anonyma personer på nätet, vad vet jag?

Fortsätt "kommunicera" med döda du. Hoppas du är bättre på att göra dig förstådd där än via skriven svenska för annars tycker jag synd om "spökena".

Nej, jag är inte "vetenskap". Vetenskap är en metod för att på bästa möjliga sätt kunna få tillförlitlig information om vår omvärld.
Citera
2022-08-18, 01:30
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grohl
Det där skulle jag vilja se, för den typen av "out of body experience" har motbevisats om och om igen. Det är en del av hjärnan som får oss att uppleva att vi befinner oss inuti våra kroppar, och genom att stimulera den kan man få det att kännas som att man befinner sig utanför kroppen. Ingen har så vitt jag vet kunnat bevisa att man kan se saker på det där sättet heller.

Out of body experience är faktisk sanning. Jag har upplevt en i yngre år och det var en otrolig känsla.
Citera
2022-08-18, 01:49
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Power Rangers
Man måste alltid vara ödmjuk, dvs man kan inte veta med säkerhet att nåt inte finns som spöken ,gud smarta blondiner osv. Så Sweetiepie du borde fokusera mer på bevis för påståenden än att ha en bestäm värld syn som inte kan förändras. Det är svårt att ha en korrekt världsbild så man måste vara ödmjuk. När jag läste om relativitetsteorin fick jag ändra min världsbild.
Det finns inga bevis för att medium kan göra allt de säger sig kunna, Svårt att förstå hur det skulle funka vetenskapligt.

EDIT : Folk här verkar vara väldigt godtrogna (blåsta). Tro inte på nåt om ni inte har bevis !
Har dessa personer nått att tjäna på att "bevisa" att de är medium ?
Är det omöjligt att de kan få reda på nått innan ?
Skulle detta funka i en mer oberoende kontrollerad miljö ?
Osv... var kritiska.

Och hur förklarar du dem upplevelser man fått uppleva och kan inte förklara orsaken?
Citera
2022-10-13, 16:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Vilken jävla smörja detta totalt ovederhäftiga program är! Det är beklämmande att se
Citera
2022-10-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Out of body experience är faktisk sanning. Jag har upplevt en i yngre år och det var en otrolig känsla.

Upplevelsen av det kan man såklart ha, precis som att man t ex kan ha vilka fantasifulla upplevelser som helst på fyllan. Det, betyder dock inte att det man tyckte sig uppleva var sant, verkligen skedde eller existerar…

Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Och hur förklarar du dem upplevelser man fått uppleva och kan inte förklara orsaken?

Missuppfattningar, feltolkningar, fyllerus etc… Bara för att man inte tycks kunna förklara orsaken är inget bevis för att det man tyckte sig uppleva skulle vara nåt märkligt eller paranormalt.
Citera
2022-10-14, 21:28
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Upplevelsen av det kan man såklart ha, precis som att man t ex kan ha vilka fantasifulla upplevelser som helst på fyllan. Det, betyder dock inte att det man tyckte sig uppleva var sant, verkligen skedde eller existerar…

Missuppfattningar, feltolkningar, fyllerus etc… Bara för att man inte tycks kunna förklara orsaken är inget bevis för att det man tyckte sig uppleva skulle vara nåt märkligt eller paranormalt.

Dr Tinnitus, du kanske kan bringa klarhet i följande, du verkar insatt, blir det någon ny säsong med "Det okända" i år, och när börjar det i så fall?
Citera
2022-10-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Dr Tinnitus, du kanske kan bringa klarhet i följande, du verkar insatt, blir det någon ny säsong med "Det okända" i år, och när börjar det i så fall?

Fråga mediumen, de borde väl lätt veta allt detta, liksom kommande års vinnande lottorader, dagens dubbel, kommande nobelpristagare, bränslepriser etc etc etc… Det är väl därför det bara är medium som vinner alla priser etc och konstant är vinnare på börsen…..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in