2017-06-27, 07:40
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Människor ljuger
Ja? Det har jag inte ifrågasatt.

Citat:
men andevärlden gör det aldrig.
Mönniskor ljuger, sa du nyss, ge mig en anledning till att tro på detta påstående.
Citera
2017-06-27, 08:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ja? Det har jag inte ifrågasatt.

Mönniskor ljuger, sa du nyss, ge mig en anledning till att tro på detta påstående.
Jag tror att du ljuger när du påstår att du har fått ett budskap från andevärlden.
Citera
2017-06-27, 09:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag tror att du ljuger när du påstår att du har fått ett budskap från andevärlden.
Jag tror att samtliga som säger sig fått budskap från andevärlden ljuger. Medvetet eller omedvetet.
Citera
2017-06-27, 10:20
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag tror att samtliga som säger sig fått budskap från andevärlden ljuger. Medvetet eller omedvetet.
Vilken överraskning! Att få budskap och vägledning från högre makter är en realitet för många människor, inte alls någon ovanlighet.
Senast redigerad av enfindam 2017-06-27 kl. 11:06.
Citera
2017-06-27, 11:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Vilken överraskning! Att få budskap och vägledning från högre makter är en realitet för många människor, inte alls någon ovanlighet.
Jag vet att du ljuger nu.
Citera
2017-06-27, 12:50
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Jag vet att du ljuger nu.
Det kan du omöjligt veta.
Citera
2017-06-27, 13:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Det kan du omöjligt veta.
Och du kan omöjligt veta att det finns de som får kontakt med andar.

I hunratals år har man bett er troende ta fram något som stöttar era påståenden, men ni har aldrig lyckats, och alltid kommer det fåniga bortförklaringar.

Vad du gör på din fritid är din ensak, men om jag vore så övertygad som du är, så skulle jag inte tveka en sekund på att visa världen detta fantastiska, att göra allt för att få fram något som verkligen visar det ni påstår.

Jag säger inte att det inte existerar, men det finns ingenting vettigt som visar att det skulle göra det.

Skulle du eller någon annan få fram något, skulle ingen bli gladare än jag.
Citera
2017-06-27, 13:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Och du kan omöjligt veta att det finns de som får kontakt med andar.

I hunratals år har man bett er troende ta fram något som stöttar era påståenden, men ni har aldrig lyckats, och alltid kommer det fåniga bortförklaringar.

Vad du gör på din fritid är din ensak, men om jag vore så övertygad som du är, så skulle jag inte tveka en sekund på att visa världen detta fantastiska, att göra allt för att få fram något som verkligen visar det ni påstår.

Jag säger inte att det inte existerar, men det finns ingenting vettigt som visar att det skulle göra det.

Skulle du eller någon annan få fram något, skulle ingen bli gladare än jag.
Jag behöver inte bevisa för någon vad jag har upplevt, det räcker att jag själv är medveten om det. I den här materiella världen är det svårt att bevisa paranormala fenomen eftersom dom existerar i en annan dimension.
Citera
2017-06-27, 14:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag behöver inte bevisa för någon vad jag har upplevt, det räcker att jag själv är medveten om det. I den här materiella världen är det svårt att bevisa paranormala fenomen eftersom dom existerar i en annan dimension.
Självklart behöver du inte det, men jag kan tycka att det är sjukt egoistiskt av alla andepratare, inklusive dig, att se det på det sättet.

Dock tror jag att ni ljuger, medvetet eller omedvetet, och att det bara är en sådan där larvig undanflykt som jag nämnde.
Citera
2017-06-27, 16:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Din åsikt om mig är som sagt irrelevant.
Citera
2017-06-27, 17:29
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Självklart behöver du inte det, men jag kan tycka att det är sjukt egoistiskt av alla andepratare, inklusive dig, att se det på det sättet.

Dock tror jag att ni ljuger, medvetet eller omedvetet, och att det bara är en sådan där larvig undanflykt som jag nämnde.
Du är bara avundsjuk på de få utvalda som har fått denna gåva.
Citera
2017-06-27, 17:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du är bara avundsjuk på de få utvalda som har fått denna gåva.

Hur skulle man kunna vara avundsjuk på något man själv anser är en defekt, ett tecken på låg intelligens, förvanskad världsbild, svagsinthet eller t.o.m. sinnessjukdom? Om man inte tror på det kan man väl knappast bli avundsjuk?

Det skulle väl vara om man tänker som Monthy Python möjligtvis: https://www.youtube.com/watch?v=2cNsmt2YZXA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in