2017-08-01, 10:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
För dig möjligen, det är inte alls klart för mig.
Inte ens du slipper undan. Vi kommer alla att obarmhärtigt skärskådas och se och uppleva följderna av våra gärningar.
Senast redigerad av enfindam 2017-08-01 kl. 10:19.
Citera
2017-08-01, 10:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Inte ens du slipper undan. Vi kommer alla att obarmhärtigt skärskådas och se och uppleva följderna av våra gärningar.
Det tror jag inte. Predika kan du göra i något annat forum.
Citera
2017-08-01, 12:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Först lite skrämselpropaganda - sen erbjuda paranormala krafter, tröst, kontakt med de döda och kanske lite helbrägdagörelse?
Charlatanrörelsen är sannerligen smutsig...
Citera
2017-08-01, 13:12
Medlem
Citat:
Hot och morot. Bara att moroten inte finns, och hotet är just bara hot. Fruktansvärt fullt grepp, vare sig du verkligen tror på det eller inte.

Och snart berättar du väl igen om hur mycket gott alla dessa teve-medium i "Det okända" gör för mänskligheten.
Citera
2017-08-01, 13:42
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Hot och morot. Bara att moroten inte finns, och hotet är just bara hot. Fruktansvärt fullt grepp, vare sig du verkligen tror på det eller inte.

Och snart berättar du väl igen om hur mycket gott alla dessa teve-medium i "Det okända" gör för mänskligheten.
Det var ett svar till en skribent som skrev att han själv inte skulle behöva ställas till svars för sina handlingar. Det får vi alla göra. Det är fakta och inte ett hot.
Citera
2017-08-01, 13:44
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Det var ett svar till en skribent som skrev att han själv inte skulle behöva ställas till svars för sina handlingar. Det får vi alla göra. Det är fakta och inte ett hot.

Om det är fakta så borde du kunna presentera några bevis?
Citera
2017-08-01, 13:49
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Om det är fakta så borde du kunna presentera några bevis?
Lika omöjligt som det är att bevisa Guds existens lika omöjligt är det att bevisa detta. Ni får helt enkelt tro på mitt ord.
Citera
2017-08-01, 13:56
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Lika omöjligt som det är att bevisa Guds existens lika omöjligt är det att bevisa detta. Ni får helt enkelt tro på mitt ord.

Då är det ju knappast fakta..... Gör om, gör rätt.
Citera
2017-08-01, 14:02
Medlem
Citat:
Dina påståenden om talande andar är betydligt enklare att försöka falsifiera än en generell Gud.
Citera
2017-08-01, 17:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Definiera vad som är "fakta" för dig.
Citera
2017-08-01, 17:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ge mig en anledning att tro på ditt ord. Du tror ju inte på mitt.
Citera
2017-08-01, 17:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det var ett svar till en skribent som skrev att han själv inte skulle behöva ställas till svars för sina handlingar.
Nej, det var inte det jag skrev.
Jag skrev att det "inte var klart för mig", som svar på ditt påstående:
Citat:
Helt klart är att man får stå till svars många gånger om.

Det kan vara så att jag kommer att ställas till svars (av vem?), men det finns inget som tyder på det, utöver din livliga fantasi, därför finns det ingen anledning att anta att det kommer att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in