Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Eftersom jag så gott som dagligen har kontakt med mina andliga vägledare så kan jag ju inte gärna avfärda deras existens? Kanske är vår livsresa här på jorden bara en skola för vår framtida existens? Vi vet så lite om universum och om hur det fungerar så det är bättre att förhålla sig ödmjuk än att påstå sig ha svaret på allt.
Visst är det väl ändå märkligt att du,boende i ett av världens rikaste länder,nästan dagligen får hjälp med dina triviala vardagsproblem samtidigt som änglarna inte lyfter ett finger för att hjälpa de miljontals människor som är på flykt i en av de största flyktingkatastrofer vi någonsin sett.
Varför är du så privilegierad och speciell? Varför tillåts du dagligen besvära dessa andliga vägledare när folk som verkligen behöver hjälp bevisligen förvägras denna. Räcker det inte med att du får leva ditt liv i ett land som inte varit i krig på över 200 år? Blir du aldrig nöjd?
Är du verkligen ödmjuk i din strävan efter ett i dina ögon perfekt liv medan andra inte ens har basala förutsättningar i form av mat och husrum?
Tanken på att vi skulle leva massor av liv för att i slutänden (?) nå någon form av perfektion,nirvana bygger på reinkarnation. Jag tror inte på reinkarnation av den enkla anledningen att små barn i stort sett inte kan någonting alls och saknar förmåga att klara sig själva. Vi är helt "blanka blad" som nyfödda och några år upp i åldrarna.
Varför "raderas" vitala kunskaper såsom att inte hälla skållhett vatten över sig,dra på spisar på max så hela huset brinner ner,att inte svälja plastpåsar,ramla ut från 40:e våningen... mm mm.
Vissa säger sig minnas att de levt tidigare liv,men vid närmare undersökning visar det sig att även dessa personer genomgått den normala pott-träningen för att lära sig att inte göra på sig.
Hela idén med total/selektiv radering av inhämtade kunskaper och färdigheter mellan varje livscykel
ter sig på detta vis löjeväckande. Har du levt 100-tals liv så VET du att det är livsfarligt att gå ut på en motorväg,medan kunskapen om att du minsann var riddare eller kung i ett tidigare liv är totalt meningslös eftersom du ändå inte kan låta bli att göra på dig.
Man kan tyvärr inte plocka russinen ur kakan. Med andliga vägledare så får du även Gud,Jesus,Djävulen,kreationism och en otalig massa annat på köpet. Och då ska man vara klar på att Kristendomen fördömer reinkarnation,alltså skulle dina änglar inte kunna ta i dig ens med tång eftersom du är en syndare enligt Kristen tro.