2015-09-27, 12:33
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det sätt du uttrycker dig på är respektlöst, "att kalla på andar att komma på direkten". Tror du att det är hundar det handlar om här? Som jag sa så kan man inte styra över andevärlden. Det är viktigt att förhålla sig ödmjuk och välvilligt inställd till den och absolut inte kräva någonting.
Är det du som tycker det eller finns det någon "helig andebok" som hävdar det och i så fall vem har skrivit den?
Citera
2015-09-27, 12:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Respekt för vad? Humbug? Har du själv mediala kunskaper och känner att du måste försvara det som sker. Är det någon som skall visa respekt så är det TV4 som låter ett program av den här sorten sändas. Ett medium utan förhandsinformation känner sig lurad ?
I mina ögon så anser jag att det är Jörgen som skall visa respekt i just detta. Att ens uttala sig, pga press, visar bara att han är mer angelägen om att tjäna pengar än att verkligen hjälpa
Om det inte hade funnits något intresse så hade aldrig "Det Okända" existerat. Det är allmänheten som ser till så att det fortsätter säsong efter säsong.
Att arbeta som medium innebär att hjälpa och det tror jag var Jörgens avsikt.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-27 kl. 12:47.
Citera
2015-09-27, 12:50
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Är det du som tycker det eller finns det någon "helig andebok" som hävdar det och i så fall vem har skrivit den?
Det är helt och hållet mina egna ord. Jag är både läs- och skrivkunnig.
Citera
2015-09-27, 12:56
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är helt och hållet mina egna ord.
Varför skulle det vara en korrekt uppgift då?
Tycka saker kan ju vem som helst göra, innebär ju inte att det stämmer.
Citat:
Jag är både läs- och skrivkunnig.
Det betvivlar jag inte.
Citera
2015-09-27, 13:22
Medlem
Citat:
Det sätt du uttrycker dig på är respektlöst, "att kalla på andar att komma på direkten". Tror du att det är hundar det handlar om här? Som jag sa så kan man inte styra över andevärlden. Det är viktigt att förhålla sig ödmjuk och välvilligt inställd till den och absolut inte kräva någonting.

Du kanske ska fokusera på vad jag skriver istället för hur jag skriver saker, och du snackar om respektlöst när vi pratar om Andar, andar är inte ens bevisat att existera, hur kan jag då vara respektlös mot någonting? Toker
Citera
2015-09-27, 13:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Du kanske ska fokusera på vad jag skriver istället för hur jag skriver saker, och du snackar om respektlöst när vi pratar om Andar, andar är inte ens bevisat att existera, hur kan jag då vara respektlös mot någonting? Toker
Bara för att den världen inte finns till för dig så kan den ju finnas till för andra? Jag tycker att man ska förhålla sig ödmjuk till sådant som man inte känner till och acceptera att det finns människor som faktiskt tror på andevärlden..
Citera
2015-09-27, 14:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Bara för att den världen inte finns till för dig så kan den ju finnas till för andra? Jag tycker att man ska förhålla sig ödmjuk till sådant som man inte känner till och acceptera att det finns människor som faktiskt tror på andevärlden..
Varför det?
Citera
2015-09-27, 14:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Varför det?
Därför att det är bättre än att avfärda något som man inte känner till.
Citera
2015-09-27, 14:45
Medlem
Citat:

Så det är alltså jag/vi som ska anpassa oss efter vad folk tror på, hör du hur tokigt det låter? Precis som du säger så är det vad du tycker, och vi tycker alla olika, att du anser att jag är respektlös är inte mer rätt än att jag anser att jag inte är det. Men men, mitt frågetecken återstår om varför Jörgen gav ett svar.
Citera
2015-09-27, 14:56
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Så det är alltså jag/vi som ska anpassa oss efter vad folk tror på, hör du hur tokigt det låter? Precis som du säger så är det vad du tycker, och vi tycker alla olika, att du anser att jag är respektlös är inte mer rätt än att jag anser att jag inte är det. Men men, mitt frågetecken återstår om varför Jörgen gav ett svar.
Jag menade att man ska acceptera och respektera människors olika syn på världen och förhållningssätt till livet.
Jörgen blev pressad av ett team som hade satt ihop en komplott mot honom. De gav sig inte förrän de hade fått ur honom det dom ville ha, sedan klippte de i inslaget så att det skulle passa.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-27 kl. 15:09.
Citera
2015-09-27, 16:51
Medlem
Citat:
Jag menade att man ska acceptera och respektera människors olika syn på världen och förhållningssätt till livet.
Jörgen blev pressad av ett team som hade satt ihop en komplott mot honom. De gav sig inte förrän de hade fått ur honom det dom ville ha, sedan klippte de i inslaget så att det skulle passa.

Nu var det väl inte riktigt så det gick till. Jörgen hade alla chanser i världen att förklara att han inte kände av att något skulle ha hänt.
Som barn trodde jag på tomten och inte fick jag någon respekt för det trots att jag faktiskt sett tomten ett otal gånger
Det de ville visa var att om man bara lägger fram en händelse eller oro på ett visst sätt, så kan man få vilka svar som helst. Jag tycker det är oerhört respektlöst att bemöta dom som tvivlar på mediala förmågor på detta sätt
Citera
2015-09-27, 17:20
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Nu var det väl inte riktigt så det gick till. Jörgen hade alla chanser i världen att förklara att han inte kände av att något skulle ha hänt.
Som barn trodde jag på tomten och inte fick jag någon respekt för det trots att jag faktiskt sett tomten ett otal gånger
Det de ville visa var att om man bara lägger fram en händelse eller oro på ett visst sätt, så kan man få vilka svar som helst. Jag tycker det är oerhört respektlöst att bemöta dom som tvivlar på mediala förmågor på detta sätt
Det ska komma från en tvättäkta skeptiker som i grupp använder sig av en tuff jargong och oresonlighet i sitt sätt att tysta sina meningsmotståndare. Man slutar aldrig att förundras.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-27 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in