2008-01-17, 10:44
Medlem
Bastumannens avatar
Förstår man inte att det är bluff och båg, utan ens överväger att det finns en chans att det är "äkta" är man fan helt förtappad enligt mig. Då är man troligen en sådan som går på Negeria-brev eller att trollkonstnären verkligen trollade bort en jumbo-jet på två sekunder...

Ang det där mediumet som gjorde en astralresa och såg vad en tavla i ett annat rum föreställde, är också bluff. Det mesta man ser på tv är så jävla styrt och manusbaserat att man knappt inser det om man inte tänker på det. Eller får de deltagtande skriva på snåriga kontrakt, etc, etc.

Tror man att man ser ett spöke, är det bara ett s.k hjärnspöke.

Jävligt konstigt att det mestadels är WT som säger sig se spöken här och var (?) också, kan ha något att göra med att de är så jävla blåsta och tror på allt de ser på tv - t.ex Medium.
Citera
2008-01-17, 10:59
Medlem
Bastumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawis

2. Personlig bevisning. Många som tror på att det finns paranormala fenomen har själva en personlig erfarenhet av dessa. Folk har helt enkelt genom egna personliga händelser blivit övertygade. Även den mest inbitna ärkeskeptiker kan ibland ändra sida och börja tro på paranormala fenomen, dvs om personen själv råkat ut för något. Jag har sett exempel på det.

Vet inte om det kan kvala in till kategorin paranormala fenomen, men, men.

En gång såg jag och ett antal personer ett dricksglas röra sig ca 30 cm på ett bord utan att någon vidrörde det, eller ens var i närheten.
Folk i rummet trodde direkt det var ett spöke eller ande, givetvis. Lätt masshysteri utbröt. Det övernaturliga hemsökte oss.

Funderade i många år över vad som kunde ha hänt tills samma sak hände på jobbet för någon månad sedan, men då hade jag ögonen på glaset hela tiden som tur var.

Fenomenet uppstår när glaset har en konkav botten, och det kommer rätt mängd fukt från när man t.ex diskat det, på dess undersida blandat med luft.

Kunde se luftbubblan i botten och vattnet runt den. När glaset ställs ner uppkommer vibrationer och luften letar sig ut som i sin tur skapar en luftkudde som glaset glider på.

Den här gången skakade glaset lite mer och kanske bara flyttade sig 10 cm.

Så kontentan av det hela är; Vissa har lätt att stoppa undan logiken och ta fram spökteorierna så fort något ovanligt händer. Själv kommer jag aldrig gå på sådant trams som vissa lättpåverkade individer så lätt tar till sig av.

Jag säger inte att paranormala fenomen inte existerar, det skulle vara enfaldigt, men inte i så stor omfattning som folk vill tro i vilket fall.
Citera
2008-01-21, 18:25
Medlem
Jag känner en tjej som medverkat i ett avsnitt av det okända och blev hjälpt. Hon bodde ensam och Anders kom dit och hjälpte henne. Jag själv har ju alltid trott att Anders varit bluff och båg men hon blev verkligen hjälpt och fick slut på spökerierna.
Citera
2008-01-21, 21:35
Bannlyst
Jörgen är äkta medium enligt en släkting till mig som växte upp med honom i Eksjö. De umgicks i samma "gäng" och Jörgen kunde veta vad som skulle hända redan när de var "små". Fast tidigare jobbade han som golvläggare.
Citera
2008-01-22, 00:08
Medlem
BlackBeavers avatar
Skulle vara kul om det dök upp något som inte fifflats med i programmet haha! Dem skulle garanterat skita på sig!!
Citera
2008-01-23, 15:03
Medlem
Avslöjads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Skulle vara kul om det dök upp något som inte fifflats med i programmet haha! Dem skulle garanterat skita på sig!!

Korrekt svenska:

De skulle garanterat skita på sig.
Citera
2008-01-23, 15:27
Medlem
Eckankars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grohl
Det där skulle jag vilja se, för den typen av "out of body experience" har motbevisats om och om igen. Det är en del av hjärnan som får oss att uppleva att vi befinner oss inuti våra kroppar, och genom att stimulera den kan man få det att kännas som att man befinner sig utanför kroppen. Ingen har så vitt jag vet kunnat bevisa att man kan se saker på det där sättet heller.

Hur har det motbevisats? Att det finns rimligare teorier för hur fenomenet uppstår är inget motbevis nämligen.
Citera
2008-01-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastumannen
Ang det där mediumet som gjorde en astralresa och såg vad en tavla i ett annat rum föreställde, är också bluff. Det mesta man ser på tv är så jävla styrt och manusbaserat att man knappt inser det om man inte tänker på det. Eller får de deltagtande skriva på snåriga kontrakt, etc, etc.

Hur kan du veta om det är en bluff om du inte sett programmet? Hade du gjort det hade du vetat att han inte lyckades och knappast talat om det var en bluff eller ej. Det är snarare ganska korkat och "WT" att uttala sig om saker man inte har nån koll på...
Citera
2008-01-24, 15:50
Medlem
Bastumannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invasion
Hur kan du veta om det är en bluff om du inte sett programmet? Hade du gjort det hade du vetat att han inte lyckades och knappast talat om det var en bluff eller ej. Det är snarare ganska korkat och "WT" att uttala sig om saker man inte har nån koll på...

Uppenbarligen har jag koll, då jag drog en korrekt slusats.

99,9% av sånt skit är bluff, så det behövdes inte någon knivskarp slutledningsförmåga heller
Citera
2008-01-24, 16:06
Medlem
Bastumannen har blivit våldtagen av ett spöke, det är vad jag tror. Han försöker förneka att dom finns pga sina psykiska problem.

Andar finns, engeri finns.

Och bastumannen är rädd och osäker, hoppas han kommer till rätta med sig själv.
Citera
2008-01-24, 16:40
Medlem
Bastumannens avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Wildchild666
Bastumannen har blivit våldtagen av ett spöke, det är vad jag tror.

Nej, inte vad jag vet. Men det skulle nog vara gott om spöket var riktigt nasty och vacker likt en supermodell.
Vad du tror på går inte i linjen med verkligheten, enligt mig.

Citat:
Han försöker förneka att dom finns pga sina psykiska problem.

Vilka psykiska problem? Är väll snarare så att folk med psykiska problem ser spöken, andar och annat skit oftare än psykiskt friska människor.

Citat:
Andar finns, engeri finns.

Du träffar andarna lite titt som tätt antar jag. Såklart energi finns, det är b.la det som driver min dator.

Citat:
Och bastumannen är rädd och osäker, hoppas han kommer till rätta med sig själv.

Vad baserar du det på?

Hur tycker du att jag bäst skulle komma tillrätta med migsjälv. Genom att börja tro på spöken antar jag, men tack för omtanken Wildchild666.
Citera
2008-12-03, 20:44
Medlem
asdf011s avatar
Någon som tittar på dagens avsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in