2020-06-15, 05:36
Medlem
Jag ser aldrig på trams och barnprogram som "Talang" eller vad de nu för stunden råkar kalla sig för.

Tog därför inte ens i förstone del av varför A.B hade fått sparken. Till min stora häpnad hade A.B tydligen skrivit något sunt och tankeväckande i stil med:

- Sköt dig, studera, skaffa ett arbete, sluta knarka och ta ansvar!

Med det perverterade debattklimat som finns i Sverige år 2020 så anses sådana självklara uppmaningar vara kränkande för att inte säga gränsande till ren rå rasism.

A.B har verkligen inget att skämmas över snarare bör de skämmas som inte skriver under hans ord.
Citera
2020-06-15, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag ser aldrig på trams och barnprogram som "Talang" eller vad de nu för stunden råkar kalla sig för.

Tog därför inte ens i förstone del av varför A.B hade fått sparken. Till min stora häpnad hade A.B tydligen skrivit något sunt och tankeväckande i stil med:

Och det är precis det som Alexander Bard kommer få chansen att göra nu.

Citat:
A.B har verkligen inget att skämmas över snarare bör de skämmas som inte skriver under hans ord.

Vi får väl se. Fast Bard är ju självtitulerad marxist, så man kanske inte ska hoppas på för mycket. https://www.youtube.com/watch?v=yA2lCBJu2Gg
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-06-15 kl. 06:33.
Citera
2020-06-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Och det är precis det som Alexander Bard kommer få chansen att göra nu.

Vi får väl se. Fast Bard är ju självtitulerad marxist, så man kanske inte ska hoppas på för mycket. https://www.youtube.com/watch?v=yA2lCBJu2Gg

Spelar ingen roll om katten är vit eller svart bara den fångar möss.
Citera
2020-06-15, 09:31
Medlem
Deplattformeringstrenden är fruktansvärd. Jag har blivit av med en liten hobby, men andra kan bli av med sina jobb på riktigt för sina åsikters skull. Det första är en bagatell, det andra är fruktansvärt.
https://www.dn.se/kultur-noje/alexan...sm-ar-bisarra/
Senast redigerad av 2006 2020-06-15 kl. 09:43.
Citera
2020-06-15, 13:08
Medlem
RollonHomies avatar
Problemet är inte Bards åsikter, det är hans förmåga att underskatta sociala medier. Jag tycker detta talar tydligt för att den mannen inte har den kunskap om internet som han så gärna vill att andra människor ska tro. Bard har närmast utnämnt sig själv till någon sorts expert på området internet och vilken makt det har.

Så går han i nybörjarfällen så jävla lätt. Han har verkligen inte koll på de mest basala funktionerna i vad han anser sig vara expert på.

Du vinner aldrig en debatt på nätet. På nätet sätter vi oss alla på vår höga piedestal och minsta lilla ryggdunk gör att den växer till att den en dag inte håller längre. Speciellt om du är en person som älskar att leva i offentligheten och ska visa dig på styva linan i alla möjliga olika debatter.

Är du en offentlig person som gått i fällan att jaga likes för dina åsikters skull, så kommer du förr eller senare gå under. Alla som dessutom förknippas med dig kan du dra med dig i fallet.

Idag är hela samhället så extremt lättkränkt att du knappt kan öppna käften online. Alla som går mot normen i sociala medier idag kommer att lynchas. Nätet är ett tillhåll för de som vill synas och för de som vill att de som syns ska gå under. Minsta lilla felsteg kan få förödande konsekvenser, för alla inblandade.

Att inte Bard kunnat förutse detta är för mig ett stort frågetecken och så sitter han på allvar i media och beklagar sig över detta. Han har visat sig ha noll koll på vad han så länge velat vara expert på.

Ett solklart bevis på att vem som helst kan bli något de egentligen inte är, på nätet. Sanningen kommer alltid ifatt och svider stenhårt. Fyfan vilket katastrofalt misstag den mannen nu gjort. Men det var nästan väntat. Det är så lätt att bli narcissister via nätet, när man i själva verket egentligen inte är det. En ryggdunk online blir en ryggdunk från en hel fotbollsarena och påverkar vår falska självbild något extremt.

Jag håller med Bard i mycket, men det han nu uttalat sig kring Black Lives Matter tycker jag bara var ett så patetiskt snedsteg så det är värt ett diplom.

Stackars arma sate, han tog ned sig själv på jorden tillslut.
Citera
2020-06-15, 13:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Skrämmande med dessa pöbelhopar i sociala medier.
De bryr sig inte om att debattera allt handlar om att förstöra för den som tycker fel.
Citera
2020-06-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
SR såldes 1998 enligt Wikipedia, och mycket borde ha hänt sedan dess på ekonomifronten hos Alexander precis som hos alla andra. Att han först nu har kommit på att han är en ”digital age public intellectual” och att han ändå planerade at lämna TV4 låter suspekt. Han har väl haft den personan i flera år och tydligt deklarerat att han har övergett musikbranschen för att syssla med filosofi på heltid? Ända satt han där i Idol-juryn år efter år. Min Ockham-förklaring säger att det var degen som lockade, men jag kan ha fel.

Jag tror du har fel och det är lite av ett önsketänkande, att han fortfarande jobbar är nog för att han gillar uppmärksamheten och för att framgångsrika personer oftast aldrig slutar arbeta.
Citera
2020-06-15, 14:34
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Till min stora häpnad hade A.B tydligen skrivit något sunt och tankeväckande i stil med:

Fast det var inte bara det han skrev. Han, liksom alla andra, måste tänka sig liiite för hur han uttrycker sig. Om han t.ex. hade skrivit nåt i stil med...

"Rasism är självklart alltid fel. Men alla människor, även svarta, har ett eget ansvar för sina liv. Skyll inte bara på samhället och på människor med annan hudfärg. Sköt dig, studera, skaffa ett arbete, sluta knarka och ta ansvar!"

...så hade han knappast fått sparken från TV4 eller blivit hudflängd på sociala medier. Kritiserad, absolut, för det blir alla som på något sätt försöker nyansera skeenden en smula, men inte avsatt och rullad i virtuell tjära och fjädrar.
Citera
2020-06-15, 14:42
Medlem
Ett spännande ordval med det kryptiska ordet "deplattformeringstrend" som som Alexander Bard använder sig av. Det finns ingenstans att läsa vad det står för men ordet används gärna i högerliberala kretsar.
https://tinyurl.com/deplattformeringstrenden

Finns någon husfilosof här som kan definiera vad ordet "deplattformeringstrend" egentligenstår för..?
Citera
2020-06-15, 14:55
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Problemet är inte Bards åsikter, det är hans förmåga att underskatta sociala medier. Jag tycker detta talar tydligt för att den mannen inte har den kunskap om internet som han så gärna vill att andra människor ska tro. Bard har närmast utnämnt sig själv till någon sorts expert på området internet och vilken makt det har.

Så går han i nybörjarfällen så jävla lätt. Han har verkligen inte koll på de mest basala funktionerna i vad han anser sig vara expert på.

Du vinner aldrig en debatt på nätet. På nätet sätter vi oss alla på vår höga piedestal och minsta lilla ryggdunk gör att den växer till att den en dag inte håller längre. Speciellt om du är en person som älskar att leva i offentligheten och ska visa dig på styva linan i alla möjliga olika debatter.

Är du en offentlig person som gått i fällan att jaga likes för dina åsikters skull, så kommer du förr eller senare gå under. Alla som dessutom förknippas med dig kan du dra med dig i fallet.

Idag är hela samhället så extremt lättkränkt att du knappt kan öppna käften online. Alla som går mot normen i sociala medier idag kommer att lynchas. Nätet är ett tillhåll för de som vill synas och för de som vill att de som syns ska gå under. Minsta lilla felsteg kan få förödande konsekvenser, för alla inblandade.

Att inte Bard kunnat förutse detta är för mig ett stort frågetecken och så sitter han på allvar i media och beklagar sig över detta. Han har visat sig ha noll koll på vad han så länge velat vara expert på.

Ett solklart bevis på att vem som helst kan bli något de egentligen inte är, på nätet. Sanningen kommer alltid ifatt och svider stenhårt. Fyfan vilket katastrofalt misstag den mannen nu gjort. Men det var nästan väntat. Det är så lätt att bli narcissister via nätet, när man i själva verket egentligen inte är det. En ryggdunk online blir en ryggdunk från en hel fotbollsarena och påverkar vår falska självbild något extremt.

Jag håller med Bard i mycket, men det han nu uttalat sig kring Black Lives Matter tycker jag bara var ett så patetiskt snedsteg så det är värt ett diplom.

Stackars arma sate, han tog ned sig själv på jorden tillslut.

Top notch inlägg.
Citera
2020-06-15, 15:20
Medlem
Han har alltid varit arrogant och nedvärderat andra människor.

Det var en gång på Cafe Opera vi var ett gäng som festade och ville bjuda honom på en öl. Vilket han drygt sa nej till och när en av oss trugade medelst fasthållning skrek fanstyget som en stucken gris, in kommer Paolo Roberto, strykrädd som han var och medlade så vi enades om att han skulle dricka minst 50 % av ölen. Ja, det var på den tiden man satt på en gammal HD och levde livet
Citera
2020-06-15, 15:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Nu verkar han ha kallat Bianca Ingrosso för "Hora"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in