2020-07-06, 22:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Kollar man runt på nätet så har Bard mellan 3 och 6 miljoner dollar. Redan i slutet av 80-talet sa Bard att han tjänar mest på att placera pengar i aktier (Bard har en examen från Handels i Stockholm) och att han i stort sett var ekonomisk oberoende. Sedan dess har han som sagt haft stora framgångar i låtskrivande, som producent, artist, föreläsare med mera.

Det nya är att göra sig oberoende av etablissemanget för att nå framgångar och att kunna försörja sig. Om man är beroende av etablissemanget är man inte trovärdig längre.
Han hoppade av och har ingen examen från Handels och vad han säger om sina aktieaffärer är inget att lita på (han är inte att lita på) Men lite pengar har han säkert. Det har varit mycket medförfattande i låtskriveri, med Ola Håkansson m.fl. Mycket stimpengar m.m. lär ha flutit in.
Citera
2020-07-07, 02:56
Medlem
ponnylover99s avatar
ALEXANDER BARD FÖRSVARAR PEDOFILI!!!!!!!!

https://youtu.be/4tTJR9vqWB4?t=5546

Naturligtvis är det klippt ur sin kontext och säkert menat som en skämtsam metafor, men ur något slags PK-fittaperspektiv borde ju det här uttalandet smälla högre än den så kallade rasisttweeten. Vad tycker ni andra?
Citera
2020-07-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Alexander Bard är jättebra och jag har altid gillat karln. Han verkar ha ett rätt gigantiskt stort mått av hybris... men det gör inte så himla mycket så länge han är intellektuellt hederlig och själv medveten om vad det är han håller på med. Dessutom ÄR han ju smart, det går inte att komma ifrån.
Har många kloka synpunkter, fladdrar inte i vinden likt någon liten fjantig vindflöjel, talar med stor integritet och säger sitt hjärtas mening...
Vad mer kan man egentligen begära?
- RESPEKT
Även om jag inte alltid håller med honom i alla delar är Alex en liten glittrande stjärna,
åtminstone på min stjärnhimmel

Måste säga att även om jag inte alltid håller med Bard står han för vad han tycker och det måsta man respektera. Speciellt som vi lever i ett land där folk tror att de blir deporterade om de har en egen åsikt.
Citera
2020-07-11, 05:49
Medlem
ponnylover99s avatar
Oj, det här var ju besvärande: https://youtu.be/M83u36JP7YM?t=7994

Nu är han ju en filosof, och som sådan ska han ju få ta sig en sväng ner i Marianergraven med jämna mellanrum, men med tanke på hans kändiskontakter undrar man nästan om rasisttweetet var en avsiktlig red herring för att dölja något allvarligare. Rasiststämpeln har ju den fördelen att man ofta hamnar i en konstant medieskugga när den värsta stormen har blåst färdigt.
Citera
2020-07-11, 12:02
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Vad är besvärande med det?

Citat:
rasisttweetet
Vilken var det?
Citera
2020-07-11, 12:10
Medlem
Citat:

Nu är han ju en filosof, och som sådan ska han ju få ta sig en sväng ner i Marianergraven med jämna mellanrum, men med tanke på hans kändiskontakter undrar man nästan om rasisttweetet var en avsiktlig red herring för att dölja något allvarligare. Rasiststämpeln har ju den fördelen att man ofta hamnar i en konstant medieskugga när den värsta stormen har blåst färdigt.

Lustigt? Är det rasistiskt att säga att man ska ta sig i kragen och ta tag i sitt liv?

Nej, Bard är ingen rasist men det är ju populärt nuförtiden att sätta det epitetet på folk när man inte har några motargument.

Trump blev ALDRIG kallad för rasist innan han blev president..........
Citera
2020-07-11, 14:13
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Vad är besvärande med det?

Att Alexander Bard försvarar Jeffrey Epstein och barnprostitution är möjligtvis inte besvärande för honom, men kommer garanterat vara det för de politiska organisationer han fortsättningsvis samarbetar med. En dag innan han försvarade pedofili för andra gången på en vecka så gästade han officiellt Medborgerlig Samling: https://www.youtube.com/watch?v=Z7ECB-6uCBo

Om Medborgerlig Samling mot all förmodan närmade sig riksdagen vid nästa val och Alexander Bard blev tungan på vågen så tror du inte det skulle vara problematiskt att han försvarar och rationaliserar barnprostitution? Det hade varit mindre skruvat om han själv nämnde några privata anekdoter med sedan länge passerat bäst före-datum, men att som filosof rationalisera beteendet tyder på att man är en riktigt känslokall psykopat.

Ett annat problem är väl att etniska svenskar inte reagerar instinktivt på sådana här saker med magkänsla. De behöver någon auktoritet, något propagandaministerium, ett entimmars Uppdrag Granskning-reportage med mysko bakgrundsmusik eller en allvarsam chefredaktör på en större dagstidning som säger åt dem att någonting är fel och omoraliskt. Kommer informationen från en Flashbackskribent med en länk spelar det ingen roll om uttalandet levereras ipsissima verba. "Jamen Alexander Bard säger ju sanningen ju, och förresten har han ett sånt där ariskt vikingaskägg som jag alltid har drömt om skägg som jag har och en jättesnygg hjässa som indikerar att han har hög IQ!!! Och förresten har han blivit kallad till polisförhör för en tweet!!!!! Värsta Sokrates-martyren!!!!!!!!"

Vi tar det igen: Alexander Bard försvarar Jeffrey Epstein och tycker att vuxna ska kunna köpa sex av barn. Om han tillåts fortsätta breda ut sig i nystartade alternativmedier så tror jag dessa medier kommer drabbas av problem. Det är inget hot, utan en obekväm sanning. För förr eller senare kommer gammelmedia börja gräva i det här.
Senast redigerad av ponnylover99 2020-07-11 kl. 14:18.
Citera
2020-07-11, 14:25
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Att Alexander Bard försvarar Jeffrey Epstein och barnprostitution är möjligtvis inte besvärande för honom, men kommer garanterat vara det för de politiska organisationer han fortsättningsvis samarbetar med. En dag innan han försvarade pedofili för andra gången på en vecka så gästade han officiellt Medborgerlig Samling: https://www.youtube.com/watch?v=Z7ECB-6uCBo

Om Medborgerlig Samling mot all förmodan närmade sig riksdagen vid nästa val och Alexander Bard blev tungan på vågen så tror du inte det skulle vara problematiskt att han försvarar och rationaliserar barnprostitution? Det hade varit mindre skruvat om han själv nämnde några privata anekdoter med sedan länge passerat bäst före-datum, men att som filosof rationalisera beteendet tyder på att man är en riktigt känslokall psykopat.

Ett annat problem är väl att etniska svenskar inte reagerar instinktivt på sådana här saker med magkänsla. De behöver någon auktoritet, något propagandaministerium, ett entimmars Uppdrag Granskning-reportage med mysko bakgrundsmusik eller en allvarsam chefredaktör på en större dagstidning som säger åt dem att någonting är fel och omoraliskt. Kommer informationen från en Flashbackskribent med en länk spelar det ingen roll om uttalandet levereras ipsissima verba. "Jamen Alexander Bard säger ju sanningen ju, och förresten har han ett sånt där ariskt vikingaskägg som jag alltid har drömt om skägg som jag har och en jättesnygg hjässa som indikerar att han har hög IQ!!! Och förresten har han blivit kallad till polisförhör för en tweet!!!!! Värsta Sokrates-martyren!!!!!!!!"

Vi tar det igen: Alexander Bard försvarar Jeffrey Epstein och tycker att vuxna ska kunna köpa sex av barn. Om han tillåts fortsätta breda ut sig i nystartade alternativmedier så tror jag dessa medier kommer drabbas av problem. Det är inget hot, utan en obekväm sanning. För förr eller senare kommer gammelmedia börja gräva i det här.
Ok. Eftersom rasism nämndes i inlägget undrade jag om jag missat någon bisats.

Ang att sälja sexuella tjänster så är väl inte det så kontroversiellt att en del menar att det är en frihetsinskränkning att vuxna människor inte skall få göra det.

Men frågan här är väl i vilken ålder Bard menar att det skall få ske. Man måste vara så pass gammal att man kan avtala. Och då är frågan om när man är gammal nog att ingå avtal.
Har Bard sagt det?

Har han en väldigt låg ålder där så håller jag med om att han blir en belastning.
Citera
2020-07-11, 20:23
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Men frågan här är väl i vilken ålder Bard menar att det skall få ske. Man måste vara så pass gammal att man kan avtala. Och då är frågan om när man är gammal nog att ingå avtal.
Har Bard sagt det?

Har han en väldigt låg ålder där så håller jag med om att han blir en belastning.

Han nämnde någonting om att han har träffat personer som sålt sex när de var 11 "and they were fine with it, they got money and attention". Ett ganska sjukt uttalande. Samtidigt skulle jag nog supporta Bard om han i någon debattartikel eller längre essä försvarade barnprostitution. Jag tror att mänskligheten behöver filosofer med horn i pannan som rationaliserar all sorts ondska. Det är lite som antisemitism. Hade Hitler varit sjyssta killen mot judar och plötsligt bara fått för sig att spärra in dem i koncentrationsläger och mörda dem så hade nog risken varit stor att det hade upprepats igen. I det avseendet tror jag Mein Kampf fungerar som en vaccinering mot antisemitism, iaf i den civiliserade delen av världen. Och det är är möjligt att pedofilförsvarande filosofer på samma sätt kan vaccinera världen mot barnövergrepp genom att skriva långa och välartikulerade texter. Men det har ju Bard mig veterligen aldrig gjort. Istället är det här något han bara spontant kläcker ur sig i ett poddpladder. Och då blir det ju ännu mer misstänksamt. Var det inte hans polare Virtanen som skickade sexinviter till en 14-åring? I det fallet var Cissi Wallin den "röda strömmingen", men det kanske inte var i den mjärden man skulle leta.
Citera
2020-07-11, 20:35
Medlem
DeepThroat007s avatar
Han har tagit den i 2:an av Oscar Swartz o förmodligen även omvänt.
Citera
2020-07-11, 21:34
Medlem
Håller på att läsa hans bok om ”Syntheismen” kallad ”Creating God in The Internet Age”.
En högt intelligent individ får jag intrycket av att han är, han är trots allt filosof. Jag hoppas att Bard får mer och mer uppmärksamhet för jag tror hans idéer behövs för kontrastens skull, för att sätta press på andra mainstream/PK idéer som är alldeles för inkompletta.

Jag påstår dock inte att Bard är perfekt, jag tycker han är lite väl aggressiv (inte för att det skulle finnas något inneboende fel med aggression)men hans syn på saker behövs på samma sätt som vissa minoritetspartier i riksdagen behöver mer uppmärksamhet när etablissemanget inte täcker hela sanningen.

Kanske ska lägga till att detta är min åsikt, min uppfattning. Andra behöver inte tycka som jag.
Senast redigerad av Osaklig 2020-07-11 kl. 21:48.
Citera
2020-07-14, 16:02
Medlem
Citat:
ALEXANDER BARD FÖRSVARAR PEDOFILI!!!!!!!!

https://youtu.be/4tTJR9vqWB4?t=5546

Naturligtvis är det klippt ur sin kontext och säkert menat som en skämtsam metafor, men ur något slags PK-fittaperspektiv borde ju det här uttalandet smälla högre än den så kallade rasisttweeten. Vad tycker ni andra?
Kan det varit om debatten att muslimer kan få gifta sig med småflickor?
Eller en provokation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in