Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Vad är besvärande med det?
Att Alexander Bard försvarar Jeffrey Epstein och barnprostitution är möjligtvis inte besvärande för honom, men kommer garanterat vara det för de politiska organisationer han fortsättningsvis samarbetar med. En dag innan han försvarade pedofili för andra gången på en vecka så gästade han officiellt Medborgerlig Samling:
https://www.youtube.com/watch?v=Z7ECB-6uCBo
Om Medborgerlig Samling mot all förmodan närmade sig riksdagen vid nästa val och Alexander Bard blev tungan på vågen så tror du inte det skulle vara problematiskt att han försvarar och rationaliserar barnprostitution? Det hade varit mindre skruvat om han själv nämnde några privata anekdoter med sedan länge passerat bäst före-datum, men att som filosof rationalisera beteendet tyder på att man är en riktigt känslokall psykopat.
Ett annat problem är väl att etniska svenskar inte reagerar instinktivt på sådana här saker med magkänsla. De behöver någon auktoritet, något propagandaministerium, ett entimmars Uppdrag Granskning-reportage med mysko bakgrundsmusik eller en allvarsam chefredaktör på en större dagstidning som säger åt dem att någonting är fel och omoraliskt. Kommer informationen från en Flashbackskribent med en länk spelar det ingen roll om uttalandet levereras ipsissima verba. "Jamen Alexander Bard säger ju sanningen ju, och förresten har han ett sånt där ariskt vikingaskägg som jag alltid har drömt om skägg som jag har och en jättesnygg hjässa som indikerar att han har hög IQ!!! Och förresten har han blivit kallad till polisförhör för en tweet!!!!! Värsta Sokrates-martyren!!!!!!!!"
Vi tar det igen: Alexander Bard försvarar Jeffrey Epstein och tycker att vuxna ska kunna köpa sex av barn. Om han tillåts fortsätta breda ut sig i nystartade alternativmedier så tror jag dessa medier kommer drabbas av problem. Det är inget hot, utan en obekväm sanning. För förr eller senare kommer gammelmedia börja gräva i det här.