2020-06-29, 16:16
Medlem
Enydrions avatar
Lyssnade/ lyssnar på två intervjuer/ debatter med Bard nyligen släppta på Youtube, la särskilt märke till att han inte gillar de som gör sig till offer, typ BLM... Däremot gillar han judar väldigt mycket...

Enligt mina erfarenheter är det ju de som driver den största offerkulten av dem alla, men Bard verkar helt blind för detta

(Den ena är med Kasselstrand och var i samband med EU valet, så den var inte ny, är nog första gången jag hör Kasselstrand, han verkar vara bra)
Senast redigerad av Enydrion 2020-06-29 kl. 16:26.
Citera
2020-06-29, 17:02
Medlem
När Alexander Bard blir påmind om att han tillhör vuxenvärlden
och får ta konsekvenserna av sina uttalanden så brukar han få spel.
Citera
2020-06-29, 19:40
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
Det intressanta är att du kan läsa dig till vad Marx, Derrida och Focault hade att ge mänskligheten. NI MÅSTE BARA ORKA LÄSA OCH TÄNKA INNAN NI PRATAR.

Marx gjorde några roliga filmer, men inte mycket mer. Den där Fuckyou har jag aldrig hört talas om.
Citera
2020-06-29, 20:01
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hur Kan Vi?

#109 Alexander Bard - Vi är påväg in i 50 år av mörker

Nästan två timmar lång dialog. Över 30.000 lyssnare på ett dygn: https://www.youtube.com/watch?v=Q52gTfX8jXA

Kollade, är nu uppe i över 190000 besökare. Tror Alexander Bard tjänar på den här uppmärksamheten, som sparken från TV4 bidrog till.
Citera
2020-06-29, 21:58
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Kollade, är nu uppe i över 190000 besökare. Tror Alexander Bard tjänar på den här uppmärksamheten, som sparken från TV4 bidrog till.

Inte illa alls!

Vet inte riktigt hur Youtube räknar sina tittare, men man måste väl tittat en bra bit in för att det ska räknas? Om man bara kunde logga in och ut på en sekund för att få tittare skulle vad som helst kunna få många tittare.

Över 190.000 för en sådan här lång video på så kort tid är riktigt bra. Hoppas fler tittar och startar en mer hälsosam debatt generellt!

Jag vet inte heller hur rik Bard är, men det låter på honom med sina "team" och tid till att skriva böcker att han har rätt bra med pengar. TV4 eller ej spelar ingen roll efter viss typ av ekonomi. Dock tråkigt att man måste vara ekonomiskt oberoende likt Bard eller Leif G.W. för att kunna stå upp mot allt trams!
Citera
2020-06-29, 22:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Inte illa alls!

Vet inte riktigt hur Youtube räknar sina tittare, men man måste väl tittat en bra bit in för att det ska räknas? Om man bara kunde logga in och ut på en sekund för att få tittare skulle vad som helst kunna få många tittare.

Över 190.000 för en sådan här lång video på så kort tid är riktigt bra. Hoppas fler tittar och startar en mer hälsosam debatt generellt!

Jag vet inte heller hur rik Bard är, men det låter på honom med sina "team" och tid till att skriva böcker att han har rätt bra med pengar. TV4 eller ej spelar ingen roll efter viss typ av ekonomi. Dock tråkigt att man måste vara ekonomiskt oberoende likt Bard eller Leif G.W. för att kunna stå upp mot allt trams!

Jag har lyssnat på hela, laddade ner allt från Youtube och lyssnade sen på bara ljudfilen xx.mp4a precis som från en ljudbok...

Han nämnde ju Annie Lööf, har han inte varit med i Centern också? Han gillade ju varken henne eller Sabuni...
Citera
2020-06-29, 22:57
Medlem
ponnylover99s avatar
"Jag jobbar för Zaha Hadid Architects i London"

Finns det någon källa på att han jobbar eller har jobbat för Zaha Hadid Architects i London?

Zaha Hadid var, för er som inte känner till det, en brittisk-irakisk kvinna som gjorde sig känd för ganska stilbrytande byggnadsverk. Kan det vara Bard som namedroppar henne som exempel på "cool invandrarkvinna som har lyckats" och sedan smyger in en liten psykopatlögn om att han jobbar för hennes arkitektkontor som han vet att 99,99% av lyssnarna aldrig kommer kolla upp sanningshalten i?

https://en.wikipedia.org/wiki/Zaha_Hadid
Senast redigerad av ponnylover99 2020-06-29 kl. 23:00.
Citera
2020-06-29, 23:16
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
När Alexander Bard blir påmind om att han tillhör vuxenvärlden
och får ta konsekvenserna av sina uttalanden så brukar han få spel.

Vuxenvärlden? De där så kallade vuxna som lyssnar på en totalt okunnig 16-åring för klimatråd? De som låter en lynchmobb springa runt och förtala oskyldiga? De där vuxna som är upptagna med att signalera sin falska godhet på facebook istället för att sprida sin vishet som de innerst inne besitter. De som skriker på mer bidrag och räddningsåtgärder när deras jobb inte längre uppskattas, istället för att faktiskt börja producera någonting som behövs?

Kom igen nu va, det finns ingen vuxenvärld, vi lever i en clownvärld. Dags att vakna kanske huh? Historien kommer skratta åt oss
Citera
2020-06-30, 04:43
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
"Jag jobbar för Zaha Hadid Architects i London"

Finns det någon källa på att han jobbar eller har jobbat för Zaha Hadid Architects i London?

Zaha Hadid var, för er som inte känner till det, en brittisk-irakisk kvinna som gjorde sig känd för ganska stilbrytande byggnadsverk. Kan det vara Bard som namedroppar henne som exempel på "cool invandrarkvinna som har lyckats" och sedan smyger in en liten psykopatlögn om att han jobbar för hennes arkitektkontor som han vet att 99,99% av lyssnarna aldrig kommer kolla upp sanningshalten i?

https://en.wikipedia.org/wiki/Zaha_Hadid

Tyckte även han sa nåt om att han fått 40 000 nya twitterföljare på grund av den här BLM-kontroversen. Men det kan ha varit i Dekonstruktiv kritik han sa det.

Jag kollade faktiskt och la siffran på minnet just för att kunna se utvecklingen, och han låg på 111 000 följare när det här med BLM brakade loss. Nu har han 117 000 följare.

Synd att han ideligen ska komma med smålögner och överdrifter.

Han har en hel del intressant att säga i övrigt.
Citera
2020-06-30, 06:22
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Tyckte även han sa nåt om att han fått 40 000 nya twitterföljare på grund av den här BLM-kontroversen. Men det kan ha varit i Dekonstruktiv kritik han sa det.

Jag kollade faktiskt och la siffran på minnet just för att kunna se utvecklingen, och han låg på 111 000 följare när det här med BLM brakade loss. Nu har han 117 000 följare.

Synd att han ideligen ska komma med smålögner och överdrifter.

Han har en hel del intressant att säga i övrigt.

En teori kan vara att han fick 40 000 nya twitterföljare och att 34 000 hipsters lämnade.
Citera
2020-06-30, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
En teori kan vara att han fick 40 000 nya twitterföljare och att 34 000 hipsters lämnade.

Mer troligt att Bard överdriver som han brukar göra. Han ökade iaf.
Citera
2020-06-30, 17:47
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Vad tycker ni om Bards debatt med Gustaf Kasselstrand på youtube?

Bard drar matkortet, han säger att invandringen leder till bra restauranger när han är trött på det svenska knäckebrödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in