2015-10-10, 20:11
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hans antirasism är bara en fasad!

Han hatar La Camilla för att hon har en vacker hudfärg! Jag hoppas Bard ställs till svar för hans hatiska inställning mot La Camilla.
Trams! Bards problem är att han är en maktfullkomlig narcissistisk mobbare som ser ner på människor med lägre cerebral förmåga än han själv, inte att han är "rasist". I sådana fall skulle han knappast vara kompis med så många mulatter och svarta. Sedan är ju Jean-Pierre Barda algerier, dvs av nordafrikansk härkomst. Hatar Bard honom också pga hans hudfärg?
Citera
2015-10-10, 21:59
Medlem
carminaburanas avatar
Tyckte Bard skötte det skitsnyggt. Han är mycket intelligent. Undrar vad stackars Birro tänker nu, hehe.
Citera
2015-10-11, 01:31
Medlem
Kaendiss avatar
Alexander Bard toksågar Nöjesguiden: “Nervösa hipstertyperna som påstår att folk är rasister”

http://nyheteridag.se/alexander-bard...k-ar-rasister/
Citat:
Jag är inte rasist och jag är jävligt trött på klantiga, klumpiga och korkade journalister som tar sig friheten att slänga rasiststämpeln på folk som inte är rasister.

Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Bards problem är att han är en maktfullkomlig narcissistisk mobbare som ser ner på människor med lägre cerebral förmåga än han själv, inte att han är "rasist". I sådana fall skulle han knappast vara kompis med så många mulatter och svarta. Sedan är ju Jean-Pierre Barda algerier, dvs av nordafrikansk härkomst. Hatar Bard honom också pga hans hudfärg?
Exakt! Bra beskrivet av dig.
Bard har sannolikt ingen överman i Sverige i den grenen (det i fetstil). Det är därför han också på samma gång både är äckligt jobbig (få är så utstuderat superbeskäftiga och sliskigt pretentiösa som Alexander) och på något absurt sätt lite komisk.

Alexanders egenkärlek är kusligt patologisk. Nästan så att tragiska figurer som Marcus Birro och Björn Ranelid har mer självdist...

Man kan lätt konstatera att barden blir alltmer cynisk, stöddig och tröttsamt omnipotent med åren. På gamla tiden - Army of Lovers (och som i intervjun i Kafé Korrekt för 25 år sedan, (FB) Skvaller om Alexander Bard? (Sammanfogad /Mod)) - då hade han åtminstone glimten i ögat emellanåt. Kunde till och med nästan vara ödmjuk i vissa lägen. Idag är det en omöjlighet för Bard.

Begreppet sur gubbe, drygt patetisk och svulstig sådan, kommer vara som skräddarsytt för Bard de kommande decennierna. Vi lär bjudas på nya höjder av Motalasonen.
Citera
2015-10-11, 12:10
Medlem
William Hainess avatar
Jag hoppas verkligen att Bard ställs till svars för hans mobbande av La Camilla!

Det finns trots allt människor med talang och de utan. Dessvärre har inte Bard någon talang förutom hans rasistiska åsikter som grundar sig i hans avsky mot La Camilla.
Citera
2015-10-15, 19:24
Medlem
Alexander Bard skäller ut Nöjesguiden efter att ha hängts ut som rasist pga lunch med Linus Bylund (SD)

http://avpixlat.info/newsdesk/alexan...inus-bylund-sd
Citera
2015-10-16, 12:33
Bannlyst
Kolla in Bards sköna moves i den här tidiga Army of Lovers-videon! Skön låt dessutom:
https://www.youtube.com/watch?v=Xf0TF-g2-Ok
Citera
2015-10-16, 12:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Kolla in Bards sköna moves i den här tidiga Army of Lovers-videon! Skön låt dessutom:
Han ser ut som en snut i nån usel 80-talsrulle.
Och Camilla Henemark var ju något smalare på den tiden.
Citera
2015-10-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Hade denna visats på idol eller framförts på det sättet hade den sågats med fotknölarna, vilken skit alltså!
Citera
2015-10-16, 20:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Trams! Bards problem är att han är en maktfullkomlig narcissistisk mobbare som ser ner på människor med lägre cerebral förmåga än han själv, inte att han är "rasist". I sådana fall skulle han knappast vara kompis med så många mulatter och svarta. Sedan är ju Jean-Pierre Barda algerier, dvs av nordafrikansk härkomst. Hatar Bard honom också pga hans hudfärg?

Även jag sällar mig till gruppen som antar detta. Jag anar lite sociapatdrag och att om han har en dålig dag kan Barden flyga på arbetskamrater, bekanta, butikspersonal, Idol-glin, studioassistenter eller vem som helst. Speciellt om han råkat bli lite ägd av någon dumskalle som enligt tester ska ha lägre intelligens och sämre sociala skills än vad han fått papper på att han och Dominika har.

Det otäcka med mig är att jag på håll beskådar både hans vanliga argumenterande och bitterfitteryck med fascination. Men om jag skulle behöva uppleva honom i verkligheten skulle jag se till att inte gå i närheten och om jag måste umgås så skulle jag se till att ha nödutgångar eller trötta arguement att kasta på honom för sakens skull. Som jag ofta upprepar så har jag erfarenheter av hans sort - det är inget roande liv att ha.

Att han sedan är så jävla dum att han låter La Camilla fulmima är inget han ska skylla på henne. Han är boss i bandet och dåliga personalrekryteringar är hans ansvar. Tyvärr har sociopater en tendens att dampa sig över egna misstag som detta. Jag tyckte själv det var stor konst att se skiten på Youtube.
Citera
2015-10-17, 02:07
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis
Alexander Bard toksågar Nöjesguiden: “Nervösa hipstertyperna som påstår att folk är rasister”

http://nyheteridag.se/alexander-bard...k-ar-rasister/

Exakt! Bra beskrivet av dig.
Bard har sannolikt ingen överman i Sverige i den grenen (det i fetstil). Det är därför han också på samma gång både är äckligt jobbig (få är så utstuderat superbeskäftiga och sliskigt pretentiösa som Alexander) och på något absurt sätt lite komisk.

Alexanders egenkärlek är kusligt patologisk. Nästan så att tragiska figurer som Marcus Birro och Björn Ranelid har mer självdist...

Man kan lätt konstatera att barden blir alltmer cynisk, stöddig och tröttsamt omnipotent med åren. På gamla tiden - Army of Lovers (och som i intervjun i Kafé Korrekt för 25 år sedan, (FB) Skvaller om Alexander Bard? (Sammanfogad /Mod)) - då hade han åtminstone glimten i ögat emellanåt. Kunde till och med nästan vara ödmjuk i vissa lägen. Idag är det en omöjlighet för Bard.

Begreppet sur gubbe, drygt patetisk och svulstig sådan, kommer vara som skräddarsytt för Bard de kommande decennierna. Vi lär bjudas på nya höjder av Motalasonen.

Oavsett vad man tycker om Bard, har han ju fullständigt rätt om Nöjesguiden.
Citera
2015-10-17, 02:36
Medlem
Kaendiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Oavsett vad man tycker om Bard, har han ju fullständigt rätt om Nöjesguiden.
Det är min åsikt också egentligen.

Med extraordinära personligheter - som Bard är ett briljant exempel på - förevisas och framkommer många gånger både träffsäkra analyser och korrekt kritik -- och ibland plumpa och korkade ställningstaganden och utsagor. I en mening ska han ha fet kredd för den spännvidden, inte många slår honom i den branschen.

Hos den där "sura gubben" (det finns fler gubbar hos Bard) kommer således från tid till annan en del relevanta iakttagelser.
Senast redigerad av Kaendis 2015-10-17 kl. 03:30.
Citera
2015-10-17, 09:25
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis
Det är min åsikt också egentligen.

Med extraordinära personligheter - som Bard är ett briljant exempel på - förevisas och framkommer många gånger både träffsäkra analyser och korrekt kritik -- och ibland plumpa och korkade ställningstaganden och utsagor. I en mening ska han ha fet kredd för den spännvidden, inte många slår honom i den branschen.

Hos den där "sura gubben" (det finns fler gubbar hos Bard) kommer således från tid till annan en del relevanta iakttagelser.

Det är både högt och lågt - även om jag personligen har reservationer mot hans sätt så behövs det sådana personer som ibland slaktar en överenskommen sanning eller helig ko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in