2025-06-01, 14:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Med anledning av Måns medverkan i Australia Decides-juryn sjöng Måns sin duett Walk With Me tillsammans med den australiensiska sångaren och ESC-deltagaren Dami Im live på showen och släppte den även som singel den 6 februari 2020.

Det är knappt ett år sedan singeln "Walk with Me" släpptes i Sverige i samband med att Måns och artisten Dotter gjorde ett specialframträdande i Melodifestivalens Andra chansen. När Måns nu fick frågan om att komma till Australien för en medverkan i TV programmet Eurovision Australia Decides, teamar han upp med Australiens finest DAMI IM som artist på låten"Walk with me". I samband med TV framträdandet släpps också singeln digitalt.

Vet inte om han legat på latsidan direkt.

På u2b är den låten sex år gammal. Hur får man ihop det? Släpptes den igen?

Förövrigt hade han där en ganska smetig röst, och melodin i sig var trist, som om någon försökte leka en skör Miriam Bryant med bra sångare som sällskap. Men men, de gustibus röva, som det heter på lärt språk.

Så hur bra röst har han egentligen? Det är kanske mycket mixtrande bakom, och en ljudvägg? Hans fans kan säkert skaka fram exempel på hans egen rena röst.
Citera
2025-06-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Han har fått rådet att avvakta med detta till dess att en skada faktiskt är mätbar. Du får fundera själv på vad det innebär.

Jag har varit öppen med att jag försöker snitsla mig fram i min egen relation till Måns bäst jag kan och att detta är mycket svårt även som vän. Om jag har ett medberoende så är det inte genom din arroganta stil och dina förolämpningar som jag kommer att komma till bukt med det problemet. Självklart vet jag inte i vilken utsträckning Måns varken ljugit eller talat sanning för mig.

Jag har, som jag nu påtalat vid flera tillfällen, bara barnens bästa i åtanke och detta med ett långsiktigt perspektiv. Inga av hans ”battles” är mina. Du behöver inte svara på fler av mina inlägg nu.
Jag får en känsla av att MånsPetter Zelmerlöw inte har några vänner alls. Han har förmodligen många ryggkliare och ”bästa kompis”-vänner som bara vill utnyttja honom. Hade han vänner så skulle de ha reagerat för länge sedan och markerat mot hans livsstil. Det kan inte finnas någon kvar som köper att han ”provade” röka marijuana en gång för tio år sedan och provade kokain för första gången för två år sedan. Med MånsPetters föräldrar och vänner så behöver han nog få ett LVM och tas om hand av myndigheterna.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...d-av-marijuana
Citera
2025-06-01, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Du har hävdat att M är narcissist men jag vänder det till att du är det, inte hen. Du visar sannerligen upp tecken på det! Denna sjukliga besatthet är inte sund, inte heller att du inte kan argumentera mot avvikande åsikter. Det är narcissism! Bara du ska stå i centrum och bara du har rätt i sak. Varför tror jag på insekterna och inte på dig? Jo, hen argumenterar på ett sätt där han inte förskönar M utan ter sig saklig, vilket inte du gör. Dessutom vill insekterna barnens bästa och hoppas på en skilsmässa där barnen får bo i UK tillsammans med sin mamma och att M där får halva umgänget. Det är inte vad du hoppas på, du önskar tydligen M allt ont i världen och struntar uppenbarligen i barnen. Din narcissistiska sida är viktigare än dem. Men vet du vad, önskningar om evig olycka för andra kan vändas mot dig själv. Det är så universum svarar på hatfulla människor som önskar andra allt ont.

Ironiskt att ditt ”hatiska” svartvita sätt att argumentera på är ”narcissistiskt”.
”Universum svarar…”, och så tror du att du talar genom Universum också och har en speciell relation till Gud 😐.
Jag vill barnens bästa, det är hela anledningen till att jag bryr mig.
Tips. Om du vill få en annan person att verka överdriven och orimlig så kalla den inte ”ond” och pratar om att Universum ska straffa dem, samt sätt diagnoser på dem.
Citera
2025-06-01, 14:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Med tanke på att uk har ett invånarantal på 68 miljoner så skulle jag vilja påstå att intresset är rätt svalt

Man kan jämföra med Sverige.

Kaj vann, sen var det Jolene - nej vänta - Loreen, en knubbig snubbe från Afrika, tre frodiga damer under pandemin, ojmr, och sen Ingrosso.

Det är svårt att tro att intresset i UK skulle vara lika stort, och det påverkar väl kvalitén på låtarna.

Men det är annorlunda för de som är fans förstås, som väl inte kan förstå varför man inte älskar just deras artist.
Citera
2025-06-01, 15:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
På u2b är den låten sex år gammal. Hur får man ihop det? Släpptes den igen?

Förövrigt hade han där en ganska smetig röst, och melodin i sig var trist, som om någon försökte leka en skör Miriam Bryant med bra sångare som sällskap. Men men, de gustibus röva, som det heter på lärt språk.

Så hur bra röst har han egentligen? Det är kanske mycket mixtrande bakom, och en ljudvägg? Hans fans kan säkert skaka fram exempel på hans egen rena röst.
Eller så gör du det själv. Det är väldigt enkelt.
Om det inte är så att du bara är ute efter att så ett frö av tvivel på hans sångförmåga, förstås.
Då är det ju jobbigare att leta själv.
Citera
2025-06-01, 15:02
Medlem
Ja. Det är galet ointressant.
Men för dem som vill driva linjen att Ciara ör en golddigger förtjänar det ändå att poängteras att båda två kan beskyllas för samma sak.

Utan att det är sant eller betyder något.

Jag förstår inte varför det är så otroligt svartvitt för en del.

Måns är en duktig artist som, helt logiskt, har försökt etablera sig utomlands. Han har nu fastnat eller blivit påkommen med ett missbruk. För honom som för många anses innebär det att relationer trasats sönder.

Att hans försvar är bisarrt är en sak och kan härrröras, troligen, till hans missbruk.

Hans exfru får extremt mycket skit av en del och han av andra.

Jag vidmakthåller dock det jag skrivit tidigare. Genom att Ciara satt en gräns och lämnat så möjliggör hon också att missbruket upphör och att han kommer att tacka henne senare. Eller kunna.

Måns galna stalkers i denna tråd visar dock en annan dimension av kändisskap. Att man kanske lätt omger sig med människor som blint ställer upp på allt man säger. Det är inte heller speciellt bra.

Jag är säker på att Måns kan vara en idiot och en bra människa samtidigt och Ciara likaså.

Människor är liksom sällan endera eller. Men som du skriver man gör sannerligen inte Måns en tjänst genom att visa upp sitt stalkerjag online.
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Helt okänd är han inte men han saknar de möjligheter han har till srtisteri och scenframträdanden som han har i Sverige. I UK har han mycket goda relationer och karriärmöjligheter framför allt som låtskrivare och producent.

Huruvida Måns, Ciara eller Ciaras mamma är mest kända i UK är en ickefråga. Ciaras mamma kommer på första plats, sedan kan Ciara och Måns få dela på andraplatsen helt baserat på demografin på de tillfrågade.

Är det också inte helt ointressant vem av dem som skulle vara mest känd? Det säger absolut ingenting och ingen av de kommande besluten som gäller barnen, boende och bodelning bör baseras på någons kändisskap utan bör göras med barnens bästa i åtanke.
Citera
2025-06-01, 15:55
Medlem
Är det någon som vet om M faktiskt går ett tolvstegsprogram?
Citera
2025-06-01, 17:03
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
När du skriver så, skulle jag vilja veta vem som har sagt det? Måns eller Ciara?

Betyder det att personer som här försvarar MZ ses som ett säkerhetsrisk för Ciara? Eller borde det vara tvärtom, att personer som här är emot MZ och för CJ ses som en risk för CJ och barnen? Det förstår jag inte riktigt.
Jag undrar också om hans fans engagemang inte var mycket större 2015 och 2016 än det är idag. Det var CJ också medveten om. Varför är det nu en större säkerhetsrisk än för några år sedan?
En annan fråga: vem har enligt din mening bidragit mest till att underblåsa spekulationerna i detta sammanhang?

Jag har frågat dig det tidigare, men inte fått något svar. Hur skulle du ställa dig till saken om det, vilket i dagsläget inte kan uteslutas, verkligen inte ligger något i Cs anklagelser om våld från M? Om det, och kanske lite mer, användes för att blända så många människor, inklusive dig? Kanske handlar det inte om viljan att vinna, för då hade han förmodligen redan lämnat in en stämningsansökan för förtal, utan om att sanningen om vad som hände ska komma fram? Det är möjligt att allt inte har gått till som de flesta här vill tro. Vi kan inte veta hur det verkligen gick till mellan de två, och det finns uppenbarligen två olika versioner av händelsen. Borde inte båda få komma till tals? CJ har ju redan uttalat sig offentligt.
Han skulle inte bli förordnad ett ombud om det inte fanns misstanke om brott. Det reddes väl ut tidigare i tråden. Så du kan sluta att försöka vända det till att det enbart skulle vara hittepå
Senast redigerad av vemedinma 2025-06-01 kl. 17:14.
Citera
2025-06-01, 17:07
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får ursäkta att jag har kortat ner dina inlägg en aning. Men jag vill varna dig och andra i MånsPetters omgivning för vad som kan hända om ni inte intervenerar och sätter stopp för det pågående missbruket. Det är bara att börja checka av nedanstående lista, med uppmaningen att det fortfarande finns tid att stoppa den nedåtgående spiralen, innan konsekvenserna blir omöjliga att hantera. Att missbruket redan har orsakat enorm skada både för honom och för omgivningen går inte att förneka.

Men gå ihop och stoppa det tillsammans - nu - innan det är försent.

https://www.internetmedicin.se/akuts...ansbruk-kokain
Frågan är hur effekterna förstärks och även riskerna när kokain ofta blandas ut med amfetamin
Citera
2025-06-01, 17:07
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Dina tankar liksom insekternas är de enda balanserade i den här tråden. Tack! Det viktigaste är i grunden att barnen har ett stabilt hem, där jag anser UK är den bästa platsen för dem samt en god och nära relation till en drogfri pappa.
Barnen får absolut inte hamna i kläm i denna skilsmässa! De behöver båda sina föräldrar.
Håller med fullt ut
Citera
2025-06-01, 17:34
Avstängd
Det grövsta var nog när någon antydde att Tommy Körberg minsan blev populär igen efter kokainet. Han tillhör en av världens bästa sångare. MånsPetter är inte i närheten av dessa och få kommer bry sig när han försvinner ur etern.

En fullfjädrad narkoman kan inte åka runt på turné då alla i branschen snortar kokain. I alla fall inte om han har försökt sluta själv..Dessutom är det väl alkohol med i bilden också. Det är MånsPetter själv som larmat
om hur musiker knarkar och lurat i honom droger.

Efter detta borde polisen vara uppmärksam och noggrant kontrollera turnebussar. Även MånsPetters körkort då han borde kört bil påverkad i åratal. I alla fall dom 2 sista.

Kan en kändis bli åtalad för 2 pussar borde MånsPetters förehavanden leda till detsamma. Att köra både bil och flygplan påverkad är att riskera många människors liv.

Enligt MånsPetters föräldrar är dock sonen unik och fungerar normalt utan några som helst problem under påverkan.. Ingen oro där över underverket.
Senast redigerad av Vipan 2025-06-01 kl. 17:43.
Citera
2025-06-01, 17:50
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Frågan är hur effekterna förstärks och även riskerna när kokain ofta blandas ut med amfetamin
Han blir väl extra pigg och kåt? Kanske därför han orkar hålla på och strida? Till slut kollapsar han nog och behöver sova en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in