Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det handlar inte bara om Måns. Det handlar om deras barn. Barnen kränks av detta. Oavsett vad någon gjort så får man vända sig till rätt instanser för rättvisa. Sociala medier är totalt oacceptabelt i vårt samhälle som domstol.
En domstol måste döma först. Måns är inte dömd vad jag vet och därmed fullständigt oskyldig tills annat bevisats i domstol. Han är inte dömd för narkotikabrott.
Han är inte dömd för det.
Hur skulle det ha kommit ut? Och varför ska man bli upprörd? Att par blir osams och separerar är mycket vanligt och det finns inga onda och goda i sådana här historier...
Ja, det var det jag skrev.
Måns är inte dömd, men han har erkänt missbruk och därmed är han skyldigt till det.
Och Ciara är inte dömd för förtal, och har inte erkänt förtal, och är därmed inte juridiskt skyldig till det.
Jag skiter fullständigt i om du anser att hon är moraliskt skyldig.
Det hade kommit ut för att tidningarna hade bevakat rättegången precis som de gör nu oavsett om Ciara yttrat sig på Instagram eller inte.
Är sinnessjukt att påstå att det inte finns onda och goda vid separationer. Är den ena narcissist, psykopat eller missbrukare och den andra normal, så är narcissisten/psykopaten/missbrukaren ond och den normala personen ett offer för dennes ondska.