2025-05-07, 22:24
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej det erkänner jag inte alls.
Diskussionen handlar om att en del anser att MZ inte är lämplig som förälder för att han slutat med kokain.
Vilket jag inte håller med om.

Tycker du inte att han varit en dålig förälder när han knarkat och supit?
Citera
2025-05-07, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
C:s brott går att verifiera och skadan går att mäta. Måns påståtta "brott" går inte att verifiera och mäta. Det finns inga bevis för att han skulle vara "notoriskt otrogen", vilket i sig inte ens är något brott i lagens mening.

Hon är i allra högsta grad klandervärd som valde att hänga ut Måns istället för att som normala människor anmäla brott till rätt instans. Det är skadligt för deras gemensamma barn.

Vad du inte fattar är jag inte tar någons parti, för det här är ingen tävling i vem som är ond respektive god. Båda har betett sig illa och oansvarigt eftersom de båda är föräldrar och har gemensamma barn. Varför försöker du och så många andra missförstå mig. Jag tar ingens parti.
Om man förminskar skuld hos en och blåser upp den hos en annan så tar man parti. Att du påstår annat är bara ett tecken på din oärliga agenda. Vad borde Chiara anmält för brott? Hon ansökte om skilsmässa från en sex- och drogmissbrukare. Att stanna kvar i det förhållandet hade varit skadligt för deras gemensamma barn.
Citera
2025-05-07, 22:37
Avstängd
Citat:
Nej det erkänner jag inte alls.
Diskussionen handlar om att en del anser att MZ inte är lämplig som förälder för att han slutat med kokain.
Vilket jag inte håller med om.
Han är mer olämplig än en som aldrig börjat med kokain. Det visar på omognad och brist på respekt för sin fru och sina barn att ens prova kokain.
Citera
2025-05-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du sötnos, Han jobbar även på att bli nykter alkoholist, vilket är fullt rimligt med erkännandet han gjorde om att ha en beroendepersonlighet. Nyktra alkoholister och kokainister kan absolut bli bra föräldrar men han har bara börjat resan och den är väldigt lång! Med det här inlägget så erkänner du ju att han inte har varit en bra förälder!
Jag har läst originalinlägget femtioelva gånger nu och förstår ändå inte var i texten man kan se ett erkännande att Måns inte varit en bra förälder. Så underligt alltihop.
Citera
2025-05-07, 22:41
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Det är möjligt att det inte funkar idag.
Men eftersom du umgås i "kretsen runt MZ" så misstänker jag att du är bekant med kändisar. Så då kan du ju fråga dem själv.
Eller så kan du kanske googla om Thorsten Flink vad han själv berättat.
Förövrigt står det dig naturligtvis fritt att tro vad du vill.

Vad det gäller Måns förvärv av fastigheter har jag inte påstått något om hur de kommit i hans ägo.
Huset i Båstad är han rättmätig ägare till och säkert vingården, även om den står på en släkting.
Annars skulle väl Mz inte sälja bostadsrätten för att han behövde pengar bl.a till att investera i gården.

Jag tror inte, jag vet. Inga svenska tidningar betalar folk för intervjuer eller hemma hos reportage numera.

Du påstod att de gör det, så länka då till en artikel som Måns med största sannolikhet fått betalt för. Det borde vara lätt för dig att hitta nån enda, eftersom han förekommer ofta i media.

Du påstod att Måns har stora tillgångar och att han minsann inte är nån slashas som ligger på soffan. Jag förklarade att han inte äger vingården och att han fått huset i Båstad i gåva så dessa två fastigheter har han inte rest sig en dag från soffan och jobbat ihop till. Det var poängen, som du som vanligt valde att flytta fokus ifrån.
Citera
2025-05-07, 22:41
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Det handlar inte bara om Måns. Det handlar om deras barn. Barnen kränks av detta. Oavsett vad någon gjort så får man vända sig till rätt instanser för rättvisa. Sociala medier är totalt oacceptabelt i vårt samhälle som domstol.

En domstol måste döma först. Måns är inte dömd vad jag vet och därmed fullständigt oskyldig tills annat bevisats i domstol. Han är inte dömd för narkotikabrott.

Han är inte dömd för det.

Hur skulle det ha kommit ut? Och varför ska man bli upprörd? Att par blir osams och separerar är mycket vanligt och det finns inga onda och goda i sådana här historier...

Ja, det var det jag skrev.

Måns är inte dömd, men han har erkänt missbruk och därmed är han skyldigt till det.

Och Ciara är inte dömd för förtal, och har inte erkänt förtal, och är därmed inte juridiskt skyldig till det.

Jag skiter fullständigt i om du anser att hon är moraliskt skyldig.

Det hade kommit ut för att tidningarna hade bevakat rättegången precis som de gör nu oavsett om Ciara yttrat sig på Instagram eller inte.

Är sinnessjukt att påstå att det inte finns onda och goda vid separationer. Är den ena narcissist, psykopat eller missbrukare och den andra normal, så är narcissisten/psykopaten/missbrukaren ond och den normala personen ett offer för dennes ondska.
Citera
2025-05-07, 22:42
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Var har du bevisen för allt detta? Ciara är inte ett dugg bättre själv som vände sig till folkdomstolen. Det visar att hon själv har stora brister i egenskap av förälder.

Det har framkommit i det beteende han uppvisat under flera år i det offentliga. Det är uppenbart för alla som har minsta intelligens.

Lägg ner din sjuka victim blaming. Varenda kvinna som är i klorna på en narcissitjävel borde outa fanskapet.

Då skulle det bli skillnad på samma sätt som med MeToo. Färre äckel vågar utnyttja kvinnor på bl a arbetsplatser nu, speciellt inom såna yrken där det var vanligt tidigare, vilket är jättebra.
Citera
2025-05-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man förminskar skuld hos en och blåser upp den hos en annan så tar man parti. Att du påstår annat är bara ett tecken på din oärliga agenda. Vad borde Chiara anmält för brott? Hon ansökte om skilsmässa från en sex- och drogmissbrukare. Att stanna kvar i det förhållandet hade varit skadligt för deras gemensamma barn.
Inte min sak men... Ciara skulle naturligtvis anmäla exakt det hon gjorde? Det skall alla göra som upplever sig blivit utsatta för något brottsligt.
Men att anmäla en person och att (grovt) förtala någon är två vitt skilda saker.
Citera
2025-05-07, 22:58
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag har läst originalinlägget femtioelva gånger nu och förstår ändå inte var i texten man kan se ett erkännande att Måns inte varit en bra förälder. Så underligt alltihop.

Läs en femtiotolfte gång så kanske du förstår att det är hon faktiskt skriver är att:

"Måns jobbar på att bli nykter kokainist.
Har aldrig märkt att nyktra alkoholister brister i föräldraskapet.
Så jag tror det är samma med en nykter kokainist."

Även om du vägrar inse det så har han faktiskt varit en onykter kokainist och en onykter alkoholist samtidigt som han varit en förälder, dvs han har varit en dålig förälder, punkt.

Håller du inte med om att han varit en dålig förälder pga av supandet och knarkandet?
Citera
2025-05-07, 23:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Det har framkommit i det beteende han uppvisat under flera år i det offentliga. Det är uppenbart för alla som har minsta intelligens.
Hur kan du veta så mycket utan att vara det minsta insatt undrar jag?

Citat:
Lägg ner din sjuka victim blaming. Varenda kvinna som är i klorna på en narcissitjävel borde outa fanskapet.
Det handlar inte om det. Det handlar om att även C beter sig illa åt med tanke på att de har gemensamma barn tillsammans. Vad du och många i den här trården inte förstår är att jag inte tar någons parti. Jag konstaterar bara att BÅDA TVÅ har allvarliga brister i egenskap av föräldrar. Måns för att han brukat droger och C för att hon hängde ut måns på sin insta.

Citat:
Då skulle det bli skillnad på samma sätt som med MeToo. Färre äckel vågar utnyttja kvinnor på bl a arbetsplatser nu, speciellt inom såna yrken där det var vanligt tidigare, vilket är jättebra.
Jaha så vad för positivt har MeToo åstakommit menar du? Ungefär ingenting skulle jag säga mer än att skapa häxjakt som orsakat dödsfall. Folkdomstol är fel väg att gå i ett demokratiskt samhälle. Är man utsatt vänder man sig till polis och domstoslväsendet och hänger inte ut killar för gamla oförätter.
Citera
2025-05-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Läs en femtiotolfte gång så kanske du förstår att det är hon faktiskt skriver är att:

"Måns jobbar på att bli nykter kokainist.
Har aldrig märkt att nyktra alkoholister brister i föräldraskapet.
Så jag tror det är samma med en nykter kokainist."

Även om du vägrar inse det så har han faktiskt varit en onykter kokainist och en onykter alkoholist samtidigt som han varit en förälder, dvs han har varit en dålig förälder, punkt.

Håller du inte med om att han varit en dålig förälder pga av supandet och knarkandet?
Jag vägrar inte alls att inse att han förmodligen varit både förälder och onykter det ena och det andra samtidigt. Tvärtom - jag inser att det förmodligen är så det varit.
Men, nej, jag håller inte alls med om att han absolut har varit en dålig förälder pga det. För det vet jag nämligen inget om och kommer förmodligen aldrig få veta. Detsamma gäller dig.
Citera
2025-05-07, 23:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja, det var det jag skrev.

Måns är inte dömd, men han har erkänt missbruk och därmed är han skyldigt till det.
Det är här din förståelse för hur de mest grundläggande demokratiska principerna fungerar. Man kan inte vara skyldig utan att det finns en dom som bevisar det.

Citat:
Och Ciara är inte dömd för förtal, och har inte erkänt förtal, och är därmed inte juridiskt skyldig till det.
Inte ännu, men det finns en anledning till att hon tog bort sitt inlägg av den enkla anledningen att just detta är förtal och det är en kriminell handling i vårt land.

Citat:
Jag skiter fullständigt i om du anser att hon är moraliskt skyldig.
Hon skadar sina barn, eftersom hon hängde ut sina barns pappa. Det är skadligt för barn på så många plan oavsett vad Måns gjort eller om informationen är sann eller inte.

Citat:
Det hade kommit ut för att tidningarna hade bevakat rättegången precis som de gör nu oavsett om Ciara yttrat sig på Instagram eller inte.
Det hade de säkert, men så här sköter man inte separationer. Anser man att man är utsatt för ett brott så får man vända sig till rätt instans dvs polis och domstol.

Citat:
Är sinnessjukt att påstå att det inte finns onda och goda vid separationer. Är den ena narcissist, psykopat eller missbrukare och den andra normal, så är narcissisten/psykopaten/missbrukaren ond och den normala personen ett offer för dennes ondska.
Men vem är du att avgöra om Måns är det? Känner du honom eller? har du träffat honom? Du sitter och spekulerar om personer du inte känner och har inte en aning om vad som hänt. Det vet bara M och C och de har dokumenterat olika uppfattningar om det.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-05-07 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in