2025-05-07, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Folkdomstolen? Bor du i Kina?
Måns är dömd i Sveriges folkdomstol som en kvinnomisshandlare. Varenda sorts media, med kommentarsfält, som överhuvudtaget existerar är fullt av "backa Ciara", "tro på en kvinna när hon äntligen vågar tala", "mäns våld mot kvinnor tar aldrig slut", "inte han också, men tänk att det syns på honom" etc etc.

Sverige har ju fri bevisföring och man får lägga fram vad som helst man anser hjälpa sin sak. Och det har Ciara gjort annars hade vi inte vetat om drogerna. Så, den stora frågan här är ju varför hon inte lagt fram någonting för att styrka det påstådda våldet? Inte mot henne själv och framför allt inget mot barnen?
Citera
2025-05-07, 07:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det är helt uppenbart att C inte har råd att anställa en nanny själv, ja.
Dessutom var väl nannyn även Ms assistent
Citera
2025-05-07, 07:16
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
En grej jag absolut inte förstår , om jag hade varit så rädd och orolig samt misstrott min partner som C ,ja då hade jag begärt skilsmässa på direkten. Hade inte ens funderat på att flytta till Sverige och utsätta barnen för detta.
Hon begärde skilsmässa för 1 år sedan., i England. Har man barn så har man prövotid
Citera
2025-05-07, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det var det sjukaste jag läst. Måns är slut och själv har jag aldrig gillat karln. Inte hans sånger heller. Vad får dig att tro att han är så omtyckt av alla? Möjligen senila pensionärer trycker att han är en glad prick.
Vet inte om det är mig du frågar eller Rikskrim08? Jag har iaf aldrig påstått det så kan inte heller svara, tyvärr.
Citera
2025-05-07, 07:51
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vet inte om det är mig du frågar eller Rikskrim08? Jag har iaf aldrig påstått det så kan inte heller svara, tyvärr.

Varför blandar du in mig här?
Citera
2025-05-07, 07:53
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Jaja. Ska bara säga - helt för mig själv - angående Måns och tingsrätten. Oavsett vad man tycker om det så är nämndemännen bara människor. Om det står och väger 50/50 så har Måns en fördel som bara han har. Och det är att han är Måns Zelmerlöw. De allra flesta i Sverige har någon slags relation till honom vare sig de vill eller inte, och det kan, omedvetet eller inte, vara svårt att vara den/de som beslutar att flytta hans barn.

Tror du på allvar att Tingsrätten påverkas i sitt beslut gällande barnens hemvist och barnens bästa av att ena parten varit programledare för allsång för typ 13 år sen och vann eurovision för 10 år sedan? En person som dessutom gått ut, dagen innan tingsrättsförhandling, med att han "provat kokain".
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-07 kl. 07:57.
Citera
2025-05-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Varför blandar du in mig här?
För att du var citerad i ovanstående inlägg.
Citera
2025-05-07, 08:03
Medlem
Citat:
Tror du på allvar att Tingsrätten påverkas i sitt beslut gällande barnens hemvist och barnens bästa av att ena parten varit programledare för allsång för typ 13 år sen och vann eurovision för 10 år sedan? En person som dessutom gått ut, dagen innan tingsrättsförhandling, med att han "provat kokain".
Det skrev jag inte. Jag skrev att de KAN göra det, omdevetet eller inte. Vad har när han vann ESC eller att han "provat kokain" att göra med att han är en väldigt känd person i Sverige? Ett s.k hushållsnamn.
Citera
2025-05-07, 08:11
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Det skrev jag inte. Jag skrev att de KAN göra det, omdevetet eller inte. Vad har när han vann ESC eller att han "provat kokain" att göra med att han är en väldigt känd person i Sverige? Ett s.k hushållsnamn.

Det påverkar naturligvis uppfattningen om en person. Jag menar att Måns hade ett varumärke för 10 år sen. Jag tror inte det är så idag.
Citera
2025-05-07, 08:18
Citat:

Man får ju hoppas att de är professionella och inte ett gäng alkoholiserade dårar likt Måns riddare i tråden som först aldrig hört talas om droger i musikbranschen (”det finns väl vakter/Tullen”) och sen plötsligt tycker det är en liten bagatell med en narkoman-pappa som lämnar kokain hemma på samma sätt som han gör med borrmaskiner, med två småbarn i huset.
Citera
2025-05-07, 08:21
Medlem
Citat:
Det påverkar naturligvis uppfattningen om en person. Jag menar att Måns hade ett varumärke för 10 år sen. Jag tror inte det är så idag.
Oavsett vad du tror är han fortfarande en så pass känd person att förmodligen landets samtliga, icke nyfödda, invånare vet vem han är. Det kan påverka.
Citera
2025-05-07, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Helt sjukt. Jag fattar verkligen vad CL menade med orättvisan i allt det här. Hon har i god tro gått med på att flytta till Sverige för ett försöksår i vad som beskrivs som ett mycket hastigt påkommet beslut där M varit ansvarig för att tolka vad som behöver skrivas till olika myndigheter och fixat med papper (förmodligen för att han är den som pratar svenska).

Lider verkligen med henne

Samma här. Han är mycket mer beräknande och ond än jag trodde. Nu tror jag verkligen på hela anklagelsen inklusive fysiskt våld.
Vilket jag gjort från början och redan när jag såg hans reaktion på att komma tvåa i Melodifestivalen, men bevisen för hur skamlöst han ljuger och manipulerar bara staplas på hög och detta att han BEDYRAT att det bara var ett PROV-ÅR och att han ALDRIG skulle försöka hålla kvar barnen i Sverige för 8 månader sen, alltså…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in