Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Reagerade även på det där om att Måns ville att barnen skulle födas i Lund för att han är född där. Är inte det ganska självcentrerat? Det var ju hon som födde dem, och hon är inte svensk, kan inte svenska. Tänker att man vill väl att mamman som ska föda barnet ska göra det på den plats hon är mest bekväm inte välja plats för förlossning utifrån vad som är bekvämast för pappan.
Jag reagerade på det också. Vad jag förstod har C rest till Sverige i slutet av sin graviditet för att MZ vill/kräver att hon ska föda i Lund.
Det framstår mer o mer att detta med barnen har varit slugt planerat, MZ har sett att de skulle ge svenskt personnummer och nationalitet och underlätta det som nu sker.
Att han planerat och lurat hit sin familj för att ha barnen i Sverige vid skilsmässan tycker jag är ställt utan tvivel. Det framgår ju med övertydlighet att C varit orolig för detta redan från start och efterfrågat avtal och ”garantier” för att det inte skulle bli detta scenario. MZ har kört ett helt eget race, ljugit och blåst C rakt upp och ner.
De (plural) allvarliga händelser, utöver missbruket, är väl något eller flera kopplat till sådant som redan framkommit i tråden, men inte bekräftats
- transköp
- besökt på bögklubb
- sexmissbruk, med efterföljande smitta och testning av C som följd
Efter allt som redan beskrivits, men detta fortfarande är höjt i dunkel, det något stigmatiserande. Men rätten verkar inte ha frågat om det, så allvarligt för äktenskapet men inte för barnens hemvist.