Citat:
Ursprungligen postat av
FairyGirl
Har du källa på att tidningar betalar kändisar för reportage? Vilka tidningar menar du gör det? Kan du ge exempel? Hur mycket betalar de kändisarna i så fall? Hur mycket är "väldigt bra betalt"?
Sköna Hem och liknande betalar aldrig för inredningsreportage, och mig veterligen betalar inte andra tidningar heller när de skriver om, intervjuar eller besöker någon. Men du vet alltså att de visst betalar?
Måns har inte tillgångar på 30 miljoner. Den siffran är från 2021. 2023 var tillgångarna nere på 11 miljoner. Vad den ligger på nu är oklart, men efter att vingården renoverats och Ciara fått bostad för uppåt 13 miljoner lär det inte vara jättemycket kvar.
Min källa är hela släkten som jobbat i förlagsvärlden samt journalister jag känt.
Även helt vanliga affärsidkare och privatpersoner kan be lokaltidningen om att de gör ett reportage om dem.
Det är inte så att tidningar själv snokar upp intressanta entreprenörer och vill så gärna skriva om dem.
Det är folk som behöver publicitet. De får inte betalt bara gratis reklam.
Jag skulle kunna nämna kändisar som ofta gjort detta mot betalning men mitt bättre jag vill inte hänga ut någon.
Nja. Kan nämna att en som berättat det själv är Torsten Flink. När han var trött på att vara pank så ringde han en tidning och
"horade för pengar" som han sa. En intervju som han fick ett antal laxar för. Fem siffrigt.
Det är allmänt känt för kändisarna iallafall. Har ju känt några sådana också.
EDIT: Måns har tillgångar i hus. Vad tror du värdet på en villa i Båstad är? Eller en utanför London?
Eller vingården i Staffanstorp?