2025-05-06, 00:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej sms är ej bevis. Lika lite som en polisanmäld påstådd knuff.
Men det är ett bra sätt att ge motparten negativ publicitet.

Vad dillar du om nu? Varför skulle SMS inte vara bevis?

Citat:
Det är ju faktiskt Ciara som gjort något brottsligt då förtal är ett brott.
Hon har dessutom gjort det två gånger.
Måns har inte gjort något brottsligt.
Det han gjort är moraliskt förkastligt men ej brottsligt.

Jo, Måns har gjort något brottsligt. Det är förbjudet, olagligt och brottsligt att äga eller förvara, sälja, langa och använda narkotika i Sverige.
Citera
2025-05-06, 00:11
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Måns har slutat med kokain och går på rehab sedan tio veckor tillbaka. Det är bara att googla och läsa i nyhetstidningar. Om du bara läser lösryckta meningar här blir du förd bakom ljuset. Gå alltid till källan.

Han "går" inte på nåt jävla rehab. Han uppger att han "påbörjat" ett 12-stegsprogram, vilket man kan göra helt själv hemifrån. Ingenstans framkommer det att han går på möten med andra knarkare. Han uppger också att han har en "sponsor", vilket förmodligen är nån han känner som tidigare knarkat, snarare än nån drogterapeut.
Citera
2025-05-06, 00:11
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Åh ja, helt plötsligt... Visst har du det... Än en gång försöker du slingra dig ur frågan i stället för att ta itu med den på ett förnuftigt sätt.

Nej, jag svarade rakt och tydligt på din sinnessjuka helt ovidkommande skitfråga.
Citera
2025-05-06, 00:12
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej verkligen. Hon är inte bättre än Måns, då detta klassas som förtal och är brottsligt.

Förtal faller under enskilt åtal, vilket innebär att det bara blir rättegång om den som omnämnts känner sig kränkt nog att stämma den som nämnt honom eller henne.

Måns känner sig uppenbarligen inte kränkt nog, men du känner dig kränkt å hans vägnar (vilket är sinnessjukt), och gapar därför att Ciara är brottslig och inte bättre än Måns.

Förtal är ett mildare brott, med betydligt mildare straff än narkotikabrott. Och förtal är dessutom moraliskt försvarligt när det gäller att outa äckliga narcissister och notoriskt otrogna knarkare.

Sammanfattning: Ciara är mycket bättre än Måns på alla sätt!
Citera
2025-05-06, 00:12
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag antar att snutarna avkräver Måns på pissprov och dagsböter som alla andra? Eller är det som vanligt, kändisar får åka på rehab?

Pissprov är för sent. Däremot bör de ställa frågor om vem han köpt knarket av. Tror inte Måns avslöjar langaren dock. Den håller han nog om ryggen, till skillnad från polarna i turnébussen 2023.
Citera
2025-05-06, 00:15
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Här kommer ett on topic inlägg med skvaller om M*ns Z*lm*rl*w! Han låter Sveriges skattebetalare pröjsa flytten av hans stora piano, möbler och bohag. Ekonomisk skattebrottsling! Drar av hela privata flyttkostnaden på sina gig under året. Strösslar bevis och skryter öppet om sitt fiffel. Huga! Det låter inte som första gången heller...

Aktbilaga 85, inlämnad av MZ själv! Tänk om Skatteverket skulle få syn på det och börja granska karlen!

Korrespondens med Marc och flyttfirma:
https://gofile.io/d/T2QQdf

Nej, det är inte första gången han fixar och trixar med arvoden, se artikeln nedan. Jag är inget jättefan av Skatteverket, men det finns ju gränser.

https://nyheter24.se/bostad/977760-a...-bastad-i-gava
Citera
2025-05-06, 00:15
Medlem
FairyGirls avatar
Är detta på riktigt, nån som vet?

https://masterkliniken.se/referenser...ans-zelmerlow/
Citera
2025-05-06, 00:20
Medlem
Någon hade t.o.m en föreläsning om på numerologi här så låt oss titta på hans namn:
M - macho
Å- åsna
N- nonchalant
S- shit
Dåligt skämt, men faktum är att dessa egenskaper faktiskt gör många män attraktiva för en del.
Hans personlighet skiner ju igenom hans ögon och man kan nästan förvänta sig det mesta av det hans fru uttalat, sant el inte. Ibland får man skylla sig själv som kvinna/man för sin felbedömning. Seriöst, även om det finns nyfikna personer på skvaller liksom mig själv och det gavs en hel del hintar här tidigare, men då ej bektäfrade, tycker jag aldrig det är rätt att hänga ut varandra offentligt. Många kvinnor lider kanske ännu mer men smyger ut obemärkt ur en relation utan oväsen, för det är det väsentliga, att lämna en destruktiv partner.
Citera
2025-05-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Han "går" inte på nåt jävla rehab. Han uppger att han "påbörjat" ett 12-stegsprogram, vilket man kan göra helt själv hemifrån. Ingenstans framkommer det att han går på möten med andra knarkare. Han uppger också att han har en "sponsor", vilket förmodligen är nån han känner som tidigare knarkat, snarare än nån drogterapeut.
Det var det väl en coatch (inte sponsor)som han har kontakt med varje dag. 12-stegsprogrammet ingår i rehab.
Om han gör det hemma med en drogterapeut eller borta, spelar det någon roll?
Huvudsaken han blir fri från kokain.
Citera
2025-05-06, 00:38
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Någon hade t.o.m en föreläsning om på numerologi här så låt oss titta på hans namn:
M - macho
Å- åsna
N- nonchalant
S- shit
Dåligt skämt, men faktum är att dessa egenskaper faktiskt gör många män attraktiva för en del.
Hans personlighet skiner ju igenom hans ögon och man kan nästan förvänta sig det mesta av det hans fru uttalat, sant el inte. Ibland får man skylla sig själv som kvinna/man för sin felbedömning. Seriöst, även om det finns nyfikna personer på skvaller liksom mig själv och det gavs en hel del hintar här tidigare, men då ej bektäfrade, tycker jag aldrig det är rätt att hänga ut varandra offentligt. Många kvinnor lider kanske ännu mer men smyger ut obemärkt ur en relation utan oväsen, för det är det väsentliga, att lämna en destruktiv partner.
Det är väl upp dig att tända på nonchalanta åsnor men det har ju knappast någon korrelation till det du diskuterar, dvs att du är upprörd över att någon har talat ut. Det känns kanske fel för dig, men du (och dina gelikar) behöver förstå att detta inte är något brott. Oavsett vilka brott Måns eventuellt begått. Ni kan tramsa och beskylla hur mycket ni vill här i tråden men inget ändrar faktum i frågan: Ingen är misstänkt för brott. Det pågår en rättsprocess om var barnen ska vistas. På fredag får ni svaret. Tills dess kan ni hålla käft eller ha ett liv eller något. Ta en promenad!
Citera
2025-05-06, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Har du källa på att tidningar betalar kändisar för reportage? Vilka tidningar menar du gör det? Kan du ge exempel? Hur mycket betalar de kändisarna i så fall? Hur mycket är "väldigt bra betalt"?

Sköna Hem och liknande betalar aldrig för inredningsreportage, och mig veterligen betalar inte andra tidningar heller när de skriver om, intervjuar eller besöker någon. Men du vet alltså att de visst betalar?

Måns har inte tillgångar på 30 miljoner. Den siffran är från 2021. 2023 var tillgångarna nere på 11 miljoner. Vad den ligger på nu är oklart, men efter att vingården renoverats och Ciara fått bostad för uppåt 13 miljoner lär det inte vara jättemycket kvar.
Min källa är hela släkten som jobbat i förlagsvärlden samt journalister jag känt.
Även helt vanliga affärsidkare och privatpersoner kan be lokaltidningen om att de gör ett reportage om dem.
Det är inte så att tidningar själv snokar upp intressanta entreprenörer och vill så gärna skriva om dem.
Det är folk som behöver publicitet. De får inte betalt bara gratis reklam.
Jag skulle kunna nämna kändisar som ofta gjort detta mot betalning men mitt bättre jag vill inte hänga ut någon.

Nja. Kan nämna att en som berättat det själv är Torsten Flink. När han var trött på att vara pank så ringde han en tidning och
"horade för pengar" som han sa. En intervju som han fick ett antal laxar för. Fem siffrigt.
Det är allmänt känt för kändisarna iallafall. Har ju känt några sådana också.

EDIT: Måns har tillgångar i hus. Vad tror du värdet på en villa i Båstad är? Eller en utanför London?
Eller vingården i Staffanstorp?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-05-06 kl. 01:40.
Citera
2025-05-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Punkt 5 har han blivit fälld för innehav??
Nej just det då är det rätt irrelevant att han tagit Kokain det är bara för vissa i tråden som hänger sig på det, Så länge ingen dom finns då spelar det ingen roll om han dragit in koks genom näsan!

Nä, men han har själv berättat om att han använt kokain regelbundet, och det handlar inte om något han gjorde i sin ungdom utan i år. Å det är en olaglig handling att bruka narkotika- oavsett om man åker dit för det eller ej. På samma sätt som det inte är mindre olagligt att köra för fort, sno pengar eller saker från någon bara för att man inte blivit påkommen än..

Rätten som ska avgöra vad som är lämpligast för barnen lär väga in hans missbruk, och då är det irrelevant att han inte blivit åtalad eller dömd eftersom han själv bekräftat det. Det de kommer lägga vikt vid är hur missbruk och övrigt som framkommer riskerar att påverka barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in