2025-05-02, 23:55
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kanske pga av hans "guldbruna ögon" och hans leende?

Fast sådana ögon har många och leendet är inget märkvärdigt annat än att han just ler.
Citera
2025-05-02, 23:56
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Det här var ju när Måns var ung som han var flickidol.
Eller varför tror du att han var poppis bland tjejerna?
Det tror jag inte. Men jag är övertygad om att Måns gärna ser sig som “flickidol” . Tror inte han är så poppis någonstans just nu förutom hos dig och andra fruktträd. 🍎
Citera
2025-05-02, 23:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nja. Det är klassisk manosphere babbel. De har lyssnat på Andrew Tate och andra liknande mansaktivister som bygger sin identitet på att misstro och hata kvinnor. Jag har tyvärr läst en del sånt man känner igen stilen.

Brukar låta ungefär såhär: män är ledare, men allt är kvinnors ansvar och kvinnors fel. Män kan inte göra några fel. Har de gjort fel så finns det en ond kvinna som drev honom till det. Män är beskyddare (som slåss, knarkar framför barnen och är otrogen mot sin fru?), kvinnor är gold diggers. Osv osv. T o m sett massor av män som försvarar män som har dödat sina fruar. ”Han blev provocerad”, ”hon hade säkert varit otrogen och försökt ta alla hans pengar” och liknande. Hittar på alltså utan några belägg alls. De vill bara inte kännas vid att män kan bete sig dåligt mot kvinnor. Du ser väl vad folk skriver här t ex försvarar misshandel av kvinnor med att männen säkert blev provocerade osv.
Det är en direkt lögn. Vad jag kan komma ihåg har ingen försvarat att någon misshandlar någon alls.

Det folk har invänt emot är att Ciara anklagat Måns för fysiskt våld.
I mitten på mars har hon även polisanmält honom för en knuff.
Måns har inte ens blivit delgiven brott till dags datu.
När det gäller relationsbråk får man först utreda innan man dömer.
Det är det diskussionen handlat om. Om det varit bevisat att det förkommit misshandel så hade nog samtliga tagit avstånd. Men det kan ju också vara ett sätt att ge maken dålig publicitet i en vårdnadstvist. Det vet vi inte ännu.
Citera
2025-05-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Säkert men det är väl lite sådär som gemene man kan. Någon sångare och låtskrivare är han inte. Om inte fyllekajan Kishti suttit i Idol-juryn tror jag inte han gått vidare där. De andra såg att hon blev tantsjuk. Alla hans fans ser för övrigt ut som Kishti.
Absolut gehör. Flygel där han skriver sina låtar. Alltid gitarr med sig på scen. En av de tonsäkraste vi har. Uppenbarligen tillräckligt med takter i blodet för att vinna Let's dance, Mello, ESC och leda Allsång på skansen.
Alltså borde ni inte ta ett steg tillbaka och tänka efter lite nu? Hur mycket är okej att dreva mot en människa?
Citera
2025-05-03, 00:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Det tror jag inte. Men jag är övertygad om att Måns gärna ser sig som “flickidol” . Tror inte han är så poppis någonstans just nu förutom hos dig och andra fruktträd. 🍎
Jag är inte ett Måns fan och har aldrig varit.
Jag är ett fan av en saklig samt objektiv debatt dock.
Citera
2025-05-03, 00:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Benjamin ser svinläskig ut med sitt långa ,fettiga hår och ser skitlöjlig ut när han står inomhus med solbrillor på för och vara cool. 😆😅
Varför har han solbrillor på sig inomhus? Han är kvar i garderoben och haft förstånd att inte skaffa några barn som tar skada.
Citera
2025-05-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag kan inte ta folk som ser upp till Måns på allvar. Ser framför mig lika trasiga människor som Måns him self. Måns är nog mest ledsen för att han inte kan fortsätta sitt drogande och jagande av folk som vill ligga med en kändis. Alla kommer ha ögonen på honom efter detta. Tror han är slut då ingen i branschen vill ha med honom att göra. Han har ju hängt ut densamma som narkomaner hela bunten.

Jag tycker mest det är tragiskt. Så mycket bra saker han haft i sitt liv, det har gått bra för honom med karriären, med kärleken. Han sätter inget värde på det, har bara kastat bort det gång efter gång för att knarka och jaga one night stands? Till slut kommer livet ikapp en och då blir han trasig och ensam tillslut om han inte börjar sätta värde på och vårda sina relationer.
Citera
2025-05-03, 00:05
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Jag är inte ett Måns fan och har aldrig varit.
Jag är ett fan av en saklig samt objektiv debatt dock.
Ja fan vad du svär. Du får slipa på retoriken.
Citera
2025-05-03, 00:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Absolut gehör. Flygel där han skriver sina låtar. Alltid gitarr med sig på scen. En av de tonsäkraste vi har. Uppenbarligen tillräckligt med takter i blodet för att vinna Let's dance, Mello, ESC och leda Allsång på skansen.
Alltså borde ni inte ta ett steg tillbaka och tänka efter lite nu? Hur mycket är okej att dreva mot en människa?
Det säger sig själv att han är en artist att räkna med.
Annars skulle det här drevet inte existerat.
Då hade ju MZ varit en bortglömd föredetting som ingen varit intresserad av.
Citera
2025-05-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag var sarkastisk. Självklart är barnflickan inget rimligt vittne, det säger ju sig självt.

Sorry, ibland läser jag bara i farten och sarkasmradarn slutar fungera. Jag är inte autistisk.
Citera
2025-05-03, 00:08
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tycker mest det är tragiskt. Så mycket bra saker han haft i sitt liv, det har gått bra för honom med karriären, med kärleken. Han sätter inget värde på det, har bara kastat bort det gång efter gång för att knarka och jaga one night stands? Till slut kommer livet ikapp en och då blir han trasig och ensam tillslut om han inte börjar sätta värde på och vårda sina relationer.
Ja, verkligen ensam. Tror han är helt slut då ingen vill ha med honom att göra längre. Blir väl till att ragga på gamla kärringar och hoppas på att dom ställer upp. Han har ju facebook där han kan hitta dom. Tror inga unga tjejer vill ligga med en gammal avdankad kändis.
Citera
2025-05-03, 00:09
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Det finns länkar som tyder på annat. Tex
https://www.expressen.se/noje/ciara-...den-i-sverige/

Inget i artikeln motbevisar det jag skrev.

Ciara säger att de planerar att flytta till vingården i Sverige. Inte ett ord om att det skulle röra sig om en permanent flytt.

Tvärtom påpekar hon att hon kommer tillbringa mycket tid i Storbritannien där hon har familj och sitt äldsta barn. Hon säger att hon kommer vara på båda ställena och att det kommer bli mycket resande.

När hon får frågan om svenska språket svarar hon att det är ett litet problem, men att hon kommer gå i skola för att lära sig, samt att hon kommer försöka och se om hon verkligen kan dyka ner i livet i Sverige.

Detta visar att flytten är ett försök för att se om det funkar eller inte.

Som vanligt har du fel alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in