2025-09-07, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Tråden kommer självdö precis som Måns "karriär". Fortsätt kalla Måns lilla skånelänga för vingård om det känns bättre. Om det någon som gjort bort sig så är det den som började kalla huset på åkern för Vingård. Nu loggar jag ur och unnar alla ett drogfritt liv och en härlig helg med sina barn.
Med mycket möda och stort besvär så kan det finnas möjligheter för MånsPetter att bygga upp en verksamhet på sin vingård som kan ge lite avkastning.

Klimatförändringar och den nya möjligheten till gårdsförsäljning skapar förutsättningar för en lokal produktion i begränsad skala. MånsPetters gård hade 500 vinstockar vid köpet, sveriges största vingård har 135 000, bara som jämförelse. Så det finns jobb.

Om det ska lyckas så är det så klart bra om man har lite pengar i madrassen att leva av under tiden. Från en planterad vinstock till vin i en butelj tar förmodligen fem år. Sen finns det en del gårdar som kombinerar vinproduktion med att tillhandahålla lokaler för event och bröllop. Vi får se hur MånsPetter nischar verksamheten.

Tomten verkar vara 6 692 kvm, i jämförelse så är Sveriges största vingård 23 hektar, dvs 23 000 kvm. https://stories.bjurfors.se/arilds-vingard

Jag säger inte att det inte går, men det kommer att kosta både tid, svett och pengar innan det blir ett plus i kassan om man investerat 10 miljoner på sina första 500 vinstockar. Jag är inte helt säker på att köpet är gjort med en väl genomtänkt affärsplan, om syftet är att bygga upp en vinstdrivande vingård.
Citera
2025-09-07, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Va skönt va lite orolig för dig 🤔eftersom du för en tid sedan skrev att du var ute ur leken och att du typ lämnade tråden då den ändå skulle självdö osv. Men du håller den ju högst levande, är det , det du vill för att få lite uppmärksamhet?

Men du kan ju inte gå ut tvärsäkert med saker som att cafét är stängt, till att cafét är VÄL stängt! Jo det är en Vingård den heter Flintevångs Vingård som MZ pappa har köpt googla det så du kan läsa på lite innan du gör bort dig mer än du behöver.
Caféet var öppet mellan 20 juni-10 augusti. Så det är stängt.

Flintevångs Vingård etablerades 2004 och har funnits med på Vindestination Sveriges lista på vingårdar, men det var många år sedan och produktionen pendlade mellan liten och obefintlig.

Citat:
– Vi skördar senare än många andra. Druvorna ser jättefina ut i år. Vi odlar framför allt chardonnay, och på våra breddgrader får man vara glad om det blir druvor över huvud taget, säger Helena Vallbo på Flintevång vingård utanför Staffanstorp i Skåne.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/starkaste-svenska-vinaret
Senast redigerad av N.Armstark 2025-09-07 kl. 04:04.
Citera
2025-09-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Den svenska sajten tog äntligen bort hennes målningar... så det är svårt att marknadsföra utan efternamnet MZ.

Ja de som är lite mer smarta i samband med en skilsmässa behåller ju det som ev kan vara till fördel för dem som ett välkänt efternamn.

Finns ju flera exempel bara i Sverige.

Men om jag förstått rätt så är ju MZ ex med föräldrar enormt kända i UK iallafall. Så hon kanske känner sig säker på att Jansson kommer att sälja lika bra. Sedan är det ju förstås hennes medverkan i någon tv serie för 20 år sedan som tydligen inte undgått en enda person i hennes hemland. Så CJ kanske är mer väletablerat än vad vi utanför UK gränser känner till.
Citera
2025-09-07, 15:51
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Ja de som är lite mer smarta i samband med en skilsmässa behåller ju det som ev kan vara till fördel för dem som ett välkänt efternamn.

Finns ju flera exempel bara i Sverige.

Men om jag förstått rätt så är ju MZ ex med föräldrar enormt kända i UK iallafall. Så hon kanske känner sig säker på att Jansson kommer att sälja lika bra. Sedan är det ju förstås hennes medverkan i någon tv serie för 20 år sedan som tydligen inte undgått en enda person i hennes hemland. Så CJ kanske är mer väletablerat än vad vi utanför UK gränser känner till.
Det vore väl snarare en nackdel att förknippas med MånPetters s.k varumärke om hon vill nå framgång...
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-07 kl. 15:56.
Citera
2025-09-07, 17:13
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det vore väl snarare en nackdel att förknippas med MånPetters s.k varumärke om hon vill nå framgång...

Ungefär som att förknippas med Runar Sögaard eller Virtanen...tror inte någon vill förknippas med Måns kommande år
Citera
2025-09-07, 17:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ungefär som att förknippas med Runar Sögaard eller Virtanen...tror inte någon vill förknippas med Måns kommande år
Nej, det hade blivit ett sänke. Dock ska dom flitiga vurmarna till varje pris förminska Ciara och höja kolatorsken till skyarna. Verkar som det börjar klinga av lite då dom värsta "saknas" i tråden. Lite mer resonabelt nu och sansat.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-09-07 kl. 17:31.
Citera
2025-09-07, 18:28
Medlem
Jag är förvånad över att inte några av alla Måns kvinnor skriver och berättar historier hur det har gått till och även alla i artistvärlden måste ju ha massor att berätta om oförätter, ljug och annat.
Är det tystnadskultur som gäller mån tro ?
Citera
2025-09-07, 20:27
Medlem
Citat:
En eurovisionkväll i Amsterdam i november. Det är vad som återstår av spelningar för Måns. 5 minuter och sedan till Red Light District? Vad gör Måns hela dagarna, han har ju ingenting mer 2025 än 5 minuter i november och 2026 lär ju ingen anlita Måns.
Jag vet inte hur du vet att han inget mer har 2025? Du visste ju inte ens om de "5 minuter" han har.
Ja du, vad Måns gör hela dagarna vet nog bara han. Förhoppningsvis gör han, nästintill, lika mycket som vanligt. Han har ju alltid varit så mycket mer än "bara" artist.
Citera
2025-09-07, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Jag är förvånad över att inte några av alla Måns kvinnor skriver och berättar historier hur det har gått till och även alla i artistvärlden måste ju ha massor att berätta om oförätter, ljug och annat.
Är det tystnadskultur som gäller mån tro ?

Du ser ju att han inte drar sig för att göra mamman till sina barn hemlös och ruinerad, samt att han försökt ta barnen från henne och splittra syskonen.
Och detta mot kvinnan han gifte sig med.
Du ser ju hur ”MZ management” enligt DN ringde runt och försökte få till deals med alla medier om att bara publicera ”intervjuer” med Måns där han bestämmer alla frågor och Ciara inte ska ens tillfrågas om kommentar.

Det kanske hintar om varför inte Azra och Marie som lever i lugn och ro med äktenskap och barn vill riva upp hela helvetet genom att säga nåt om Måns. Du såg vad som hände efter Ciaras lilla instagram-inlägg och den massiva smutskastningen av henne som följd i sociala medier och på Flashback.
Citera
2025-09-07, 20:51
Medlem
Bjorndenratte|92893280]
Du ser ju att han inte drar sig för att göra mamman till sina barn hemlös och ruinerad, samt att han försökt ta barnen från henne och splittra syskonen.
Och detta mot kvinnan han gifte sig med.
Du ser ju hur ”MZ management” enligt DN ringde runt och försökte få till deals med alla medier om att bara publicera ”intervjuer” med Måns där han bestämmer alla frågor och Ciara inte ska ens tillfrågas om kommentar.

Det kanske hintar om varför inte Azra och Marie som lever i lugn och ro med äktenskap och barn vill riva upp hela helvetet genom att säga nåt om Måns. Du såg vad som hände efter Ciaras lilla instagram-inlägg och den massiva smutskastningen av henne som följd i sociala medier och på Flashback.

Jo, det kan jag förstå av de du räknar upp men det måste ju finnas många one - night- stands och andra som har sett saker…
Citera
2025-09-07, 21:02
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Jo, det kan jag förstå av de du räknar upp men det måste ju finnas många one - night- stands och andra som har sett saker…

Det lär det finnas men med tanke på hur mycket skit Ciara får här så gör de bäst i att hålla käft. Jag har varit i det här forumet i snart 20 år och jag har aldrig varit maken om en så omotiverat shitstorm som hon fått. Det är så tydligt att de har en agenda och inte bryr sig om verkligheten.
Citera
2025-09-07, 21:28
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag vet inte hur du vet att han inget mer har 2025? Du visste ju inte ens om de "5 minuter" han har.
Ja du, vad Måns gör hela dagarna vet nog bara han. Förhoppningsvis gör han, nästintill, lika mycket som vanligt. Han har ju alltid varit så mycket mer än "bara" artist.

Nej, jag har inte koll på schlagerfester i Amsterdam och det tror jag ingen annan har heller. Möjligen Måns bög- och transvänner.

"Gör, nästintill, lika mycket som vanligt"
Och vad är det? Går upp vid 10 på förmiddagen och sen?
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-09-07 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in