2025-04-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Han uttryckte sig på ett sätt som man inte uttrycker sig om man vill få fram att man absolut inte varit på något av barnen.

Det finns tre barn i förhållandet, vill man få fram att man inte rört någon av dem säger/skriver man our children, inte my own children.
Men herregud. Nu var det MZ familj i Skåne som var på tapeten.
Styvsonen bor i UK. Men hälsar på under loven ibland.
Är det kul att märka ord? Tydligen.
När argumenten tryter får man dammsuga under varje sten.
Verkligen lååååångsökt.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-17 kl. 23:50.
Citera
2025-04-17, 23:59
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nar SKALL du fatta om dem tar han på bar gärning spelar ursäkt eller inget någon roll dem tar personen på förhör samt nu mer så kan man utdela böter på plats, INGEN dyl sak har upprättats mer än i era fantasier om den så kallade släpvagnen som rotat sig djupt i eran hjärna måste vara otroligt jobbigt med alla fantasier som det är lika ihåligt som en Schweizerost!
Sedan hade det varit MZ hade det varit på EXAKT alla löpsedlar etc etc har det det nej, denna gång är det någon mellanmjölk typ Benji Ingrosso eller likande figur som glidit undan media!

Indicierna pekar klart mer på Måns än på Benjamin.
Citera
2025-04-18, 00:02
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tror att polisen jobbar så?

Det är ungefär så ryktet rapporterades om i alla fall.
Citera
2025-04-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Det är ungefär så ryktet rapporterades om i alla fall.
Vilket av alla obekräftade rykten?
Citera
2025-04-18, 00:22
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Och detta inlägg. Inbillar dig att MZ gått i sexterapi hos en sexterapeut.
Tror du han behövde lära sig bättre sexteknik?

Edit: Sexterapeut går man till om man har sexuella svårigheter.
Typ att man inte kan få stånd o sådana saker.
Måns har inte gått till en sexterapeut.
Det var ett självironiskt skämt!!!!!

Tar det en gång till så poletten faller ned. På tal om sin otrohet skämtade MZ att han tom legat med sin sexterapeut.
(Som han inte hade någon. Det var bara på skoj!)
Vissa här verkar inte kunna ta ett skämt. Men tyvärr verkar det inte vara det enda vissa här har svårt att förstå...

Förresten – sa han ens att terapeuten var en kvinna? Åh, kära nån... Men det är också bara ETT SKÄMT innan vissa människor börjar prata!

Och för den som fortfarande inte kan eller vill tro det – titta här från 5:08 och framåt, han säger det själv:
https://youtu.be/RgOHK8Lwe8U

Men för de mest inbitna är det säkert bara ännu en lögn... Alla andra kan nog själva avgöra. *skakar på huvudet*
Citera
2025-04-18, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Vissa här verkar inte kunna ta ett skämt. Men tyvärr verkar det inte vara det enda vissa här har svårt att förstå...

Förresten – sa han ens att terapeuten var en kvinna? Åh, kära nån... Men det är också bara ETT SKÄMT innan vissa människor börjar prata!

Och för den som fortfarande inte kan eller vill tro det – titta här från 5:08 och framåt, han säger det själv:
https://youtu.be/RgOHK8Lwe8U

Men för de mest inbitna är det säkert bara ännu en lögn... Alla andra kan nog själva avgöra. *skakar på huvudet*
Tack för länken!!!
Du får inte skämta sådär! Fatta att folk tolkar minsta lilla skit helt bokstavligt.
Dammsuger raderna för att få ihop till sina argument med ngt litet, litet. Om än aldrig så långsökt.
Allting går att manipulera och vända i häcken eller vecket eller var som helst.
Citera
2025-04-18, 00:55
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Han uttryckte sig på ett sätt som man inte uttrycker sig om man vill få fram att man absolut inte varit på något av barnen.

Det finns tre barn i förhållandet, vill man få fram att man inte rört någon av dem säger/skriver man our children, inte my own children.
Varför skriver du plötsligt ner det här på engelska när han faktiskt skrev sitt inlägg på svenska? Lite mystiskt ändå…

Han skriver här om två barn, eller mina barn, eftersom det bara är de två som för närvarande bor i hans hushåll. Det tredje barnet från CJZ:s tidigare förhållande bor fortfarande i England och är inte direkt inblandat i händelserna. Han är därför inte heller en del av vårdnadstvisten, som detta drama, som det ibland verkar, är tänkt att gynna CJZ...

För det du kritiserar här är dock den delen förmodligen mer avgörande:
”Jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru.” Han skriver barnen, inte bara sina egna.
Bra försök, synd när folk kan läsa själva...
Citera
2025-04-18, 01:08
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Tack för länken!!!
Du får inte skämta sådär! Fatta att folk tolkar minsta lilla skit helt bokstavligt.
Dammsuger raderna för att få ihop till sina argument med ngt litet, litet. Om än aldrig så långsökt.
Allting går att manipulera och vända i häcken eller vecket eller var som helst.
Du är jättevälkommen!

Jag skrev ju bara terapeut, inte sexterapeut, som ju förmodligen aldrig ens har existerat. Och helt ärligt – jag tror inte det spelar någon roll vad jag skriver här i vilket fall som helst. För vissa verkar ingen vara säker från MZ om de inte var borta innan någon hann räkna till tre.
Citera
2025-04-18, 04:41
Avstängd
Det här var ju ett riktigt scoop!
Superintressant och det förklarar så mycket.

Det är alltså jag som är Abbe. Jag raderade mitt konto då jag bara tänkt vara tillfällig medlem på Flashback men detta var ett så bra gräv så jag ville komma tillbaks igen.
Det märks alltså om man missbrukar alternativa konton och argumenterar mot sig själv med exakt samma sätt att uttrycka sig på och stödja sina egna argument, det märks jävla tydligt. Speciellt om man gör det med typ 5 stycken kloner till nick för att fylla tråden med nonsens och dölja såna här bomber.
Därför berättar jag direkt så det är avklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Jag lyssnade igenom intervjun med MZ i podcasten Värvet från 2014. Jag reagerade på att MZ refererade till sin mamma vid ett flertal tillfällen, och på det hela taget fick jag en lätt obehagskänsla.

Ungefär 12 minuter in berättar han att hans mamma är hans största kritiker och lyssnar igenom alla hans intervjuer och ger sedan feedback.

Vid 16 minuter in beskriver han att hans mamma tvingade honom att sitta vid matbordet och sjunga för gäster som kom på besök. Därefter beskriver han att han blev till på en strand i Danmark, samt att han sett sin egen förlossning på VHS.

Cirka 20 minuter in berättar han att han hade en tuff period i skolan, men att hans mamma såg till att han fick vänner fort. Vidare berättar han att han blev utstött när en ny kille kom till klassen, varpå mamman samlade alla föräldrar för ett möte.

Eftersom han under samma avsnitt pratar om att han går i terapi, tänkte jag att det kanske var därför han nämnde sin mamma så mycket. Så jag googlade och såg att han nämnt sin mamma ganska ofta genom åren. Nedan följer citat med länkar:

”Mamma är så orolig för min skull.
Jag var så pressad under "Idol"-tiden. Hon tycker att jag har blivit så mager, berättar han.” December 2005

https://www.expressen.se/noje/mamma-...-ar-for-mager/

”Efter gårdagens program fruktar han att ringa hem till mamma Birgitt* S*hlén.” Februari 2006

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-som-en-alkis

”Mamma ville absolut att jag skulle ta pianolektioner när jag var barn, säger Måns. Jag avskydde det, gjorde aldrig mina läxor. Idag spelar jag på gehör. Jag är inte så bra på noter men det funkar ändå och jag använder pianot när jag skriver låtar.” Juli 2008

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...710/zelmerlow/

”Min mamma ringde före direktsändningen och sa att jag och H.E.A.T skulle vinna. Och mamma har ju alltid rätt, säger han och skrattar.” Mars 2011

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ra-exploderade

Bästis med sin mamma. Och sambo med framgångsrika artisten Mari* Sern*holt, tidigare tonårsidol i Abbacovergruppen A-teens..” Juni 2011

https://www.hemtrevligt.se/icakurire...ans-zelmerlof/

”Jag ville be mamma om råd, det var för stort för att greppa.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-en-enorm-tur

”Min mamma har alltid hoppats att jag var gay”
”– Jag tror att det handlade om att hon ville visa att det var hur okej som helst om jag var det. Min bästa polare på gymnasiet bodde i Malmö och vi gick i skolan i Lund så han slaggade ofta hemma hos oss. Då frågade ju mamma oss flera gånger om vi var ihop och om vi var homosexuella och poängterade att det var helt okej om vi var det. Det var fint.” Mars 2015

https://www.expressen.se/nyheter/man...mellanlagen-1/

”Jag var mest orolig för vad morsan skulle tycka för att jag kom in naken inför 60 miljoner människor. Hon tyckte det var väldigt, väldigt roligt, sa Måns då.” Maj 2016

https://www.expressen.se/noje/eurovi...-nakenskamtet/

Även i samband med andraplatsen i melodifestivalen säger han ”Mamma var stolt att jag våga visa känslor” (Då är vi igång, 2025, vid ca. 21 minuter).

Det är naturligtvis inget fel med att ha goda relationer till sina föräldrar, men jag ställer mig undrande kring om det inte angränsar till enmeshment, vilket kan leda till relationsproblem i vuxen ålder. I vissa fall försöker en enmeshed-förälder aktivt konkurrera mot barnets partner.

Är det någon som har någon aning om hur CJZ:s relation till sin svärmor varit?

Detta är ju helt sinnessjukt. Mamman är galen. Vilket pussel av emotionell incest. Typexempel på riktigt destruktiv mor-son-relation.
Just att hon kräver att få veta allt, kritiserar allt, tvingar, totalt dominerar, och att han internaliserat det. Denna bakgrund är ju vanlig när män är bland annat sexmissbrukare, drogberoende mm. Även hatet mot kvinnor och att vara ett as i relationer mot alla andra kvinnor.

Det där abnorma raseriutbrottet när han sparkade ner en dörr i tonåren efter att mamman låst honom ute framstår i ett helt annat ljus nu. Tycker fan synd om Måns som barn/ungdom nu. Raseri för att han var så kopiöst Micro managed och överkontrollerad enda in i själen och sexualiteten.
Människan är tom så svartsjuk och kontrollerande att hon uppmanade honom vara gay, så lite tolererar hon kvinnliga rivaler.

Vilken jävla mardröm att vara kvinna och ha henne till svärmor. Kan verkligen se henne framför mig följa Ciara på Instagram med anteckningsblock och förstoringsglas, och använda hela sin fantasi för att svartmåla henne för minsta lilla detalj hon kunnat förvränga.

Detta är ju en kvinna som ser Måns som en förlängning av sig själv. Som styrt narrativet runt honom sen barnsben då hon bestämt att han skulle vara en artist, tvingade honom uppträda för gäster och ta pianolektioner fast han inte ville. Berättade om hur hon haft sex när hon ”tillverkat” honom och visat honom förlossningsvideon.
Så. Jävla. Sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Det framstår som troligt att MZ och hans mamma har levt i en dysfunktionell symbios. Inte nog med att MZ med största sannolikhet varit otrogen mot CJZ, han har även varit känslomässigt upptagen på annat håll.

Han uppvisar vissa karakteristika egenskaper för en person som befunnit sig/befinner sig i en dylik symbios. Svag självkänsla, sen utveckling av en identitet, svårigheter att hantera konflikter, svårigheter med känslomässig reglering, samt ett fokus på yttre motivationsfaktorer (hur man uppfattas) istället för de inre motivationsfaktorerna (hur det känns och om ens handlingar stämmer överens med de egna värderingarna).

Även om jag fortfarande har en enorm förståelse för hur besvärlig CJZ:s situation har varit och fortsatt är, så känner jag en viss medkänsla för MZ. I grund och botten är det alltid på förälderns ansvar att säkerställa att relationen är sund. Oavsett hur vuxna barnen blir. Jag kan bara hoppas att han väljer att gå i terapi och att någon hjälper honom klippa navelsträngen till modern. Annars är risken stor att han för detta dysfunktionella relationsmönster vidare till nästa generation.

Beträffande systern så valde jag avsiktligt att exkludera ett citat där hon nämndes. Jag har anledning att misstänka att det inte skulle vara moraliskt försvarbart att dra in henne i denna soppa. Men jag har inga svårigheter att föreställa mig att hon behandlats som en andraklassens medborgare av sin egen mor, detta delvis baserat på det exkluderade citatet. Barnen kan ha fungerat som en form av förlängning.

Jag förstår mig dock inte på pappan. Han verkar ha ett intellektuellt kapital. Har han kapitulerat och sadlat om till att bli en toffelriddare? Har han inte varit införstådd i de dysfunktioner som förekommit, eller har han blivit överkörd?

Har stått i tråden att pappan också varit en womaniser. Hans egen relation till sin mamma kanske var liknande.

Citat:
Det finns mycket som tyder på enmeshment mellan Måns och mamman.

Här är ytterligare ett exempel (från en chatt): https://www.aftonbladet.se/nojesblad...saga-min-mamma

Måns allra käraste ägodel är... hans mamma.

Mamman är för engagerad. Det är som att hon tänker åt, och styr honom. Hon vill styra och han vill styras. Det är inte hälsosamt alls.

Han säger att hon är hans största kritiker och det är inte som det ska vara. Föräldrar ska göra sitt bästa för att uppfostra självständiga barn med goda värderingar, inte vara deras största kritiker.

Sen verkar hon inte ha satt gränser när det verkligen behövts. Vilket samtidigt gör henne till hans största enabler.

Hon engagerade sig när Måns var mobbad, men vad hade hänt om det varit tvärtom, om Måns mobbat ett annat barn?

Hade hon engagerat sig lika mycket då och lärt Måns vad som är rätt och fel, eller hade hon försvarat honom och sagt till föräldrarna att det måste vara ett missförstånd, för Måns är ingen mobbare?

Och Måns lillasyster, har mamman en lika tajt relation med henne? Jag tvivlar.

Måns har satt sin mamma på en skyhög piedestal, och samtidigt behandlar han sin fru som skit i flera avseenden. Givetvis har Ciara känt av detta.

Relationen mellan Ciara och svärmodern har kanske varit OK, men att Ciara varit nr 2, och mindre viktigt och mindre värd än mamman för Måns måste ha varit hemskt för henne.

Någon på Reddit påstår sig ha blivit mobbad av honom och att han var elak mot alla tjejer han inte såg som liggbara, apropå mobbning.
Senast redigerad av Havang 2025-04-18 kl. 04:45.
Citera
2025-04-18, 13:21
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Det är alltså jag som är Abbe. Jag raderade mitt konto då jag bara tänkt vara tillfällig medlem på Flashback men detta var ett så bra gräv så jag ville komma tillbaks igen.
Wow... det här inlägget är faktiskt ännu mer absurt och dramatiskt än den mest överdrivna såpopera man kan tänka sig. Känslomässig incest? Kvinnohat? Tonåringar i raseri? Dominatrixmammor? Uppmuntran till homosexualitet? Stalkande svärmödrar? Undertryckta barn? Och ja, och sexmobbning? Jag vill faktiskt citera dig själv: "Så. Jävla. Sjukt." Att du ens kunde klämma in allt det där i ett inlägg... Det är för mycket till och med för ett enda avsnitt såpdrama...

Och att du nu plötsligt börjar tala om "falska konton". Ja, det är onekligen intressant med vilka tokfantasier vissa konton här försöker fästa den galnaste smuts på MZ, till varje pris verkar det. Alternativa konton är förbjudna enligt reglerna - så man undrar ju lite stillsamt: var det därför det tog dig ett tag att hitta tillbaka? Ditt resonemang verkar väldigt trådlöst för mig, du var bara full fart framåt i din diatribe mot MZ och personliga attacker mot hans försvarare. Det är ganska märkligt att du plötsligt försvann från en dag till en annan, och att en del av dina inlägg (t.ex. i den andra tråden) har också försvunnit spårlöst. Eftersom användare kan inte ta bort egna inlägg, är det mer troligt att det är en mod som har gjort det. Jag tycker det verkar mer troligt att det var Flashback som fick nog av dig, och inte tvärtom.

Hur som helst, jag personligen kan inte bry mig om den typ av överdramatiserade dagliga såpor som har visats här nyligen; jag föredrar välundersökta dokumentärer.
Citera
2025-04-18, 16:49
Medlem
Citat:

Det märks alltså om man missbrukar alternativa konton och argumenterar mot sig själv med exakt samma sätt att uttrycka sig på och stödja sina egna argument, det märks jävla tydligt. Speciellt om man gör det med typ 5 stycken kloner till nick för att fylla tråden med nonsens och dölja såna här bomber.

Detta är ju helt sinnessjukt. Mamman är galen. Vilket pussel av emotionell incest. Typexempel på riktigt destruktiv mor-son-relation.
Just att hon kräver att få veta allt, kritiserar allt, tvingar, totalt dominerar, och att han internaliserat det. Denna bakgrund är ju vanlig när män är bland annat sexmissbrukare, drogberoende mm. Även hatet mot kvinnor och att vara ett as i relationer mot alla andra kvinnor.

Det där abnorma raseriutbrottet när han sparkade ner en dörr i tonåren efter att mamman låst honom ute framstår i ett helt annat ljus nu. Tycker fan synd om Måns som barn/ungdom nu. Raseri för att han var så kopiöst Micro managed och överkontrollerad enda in i själen och sexualiteten.
Människan är tom så svartsjuk och kontrollerande att hon uppmanade honom vara gay, så lite tolererar hon kvinnliga rivaler.

Vilken jävla mardröm att vara kvinna och ha henne till svärmor. Kan verkligen se henne framför mig följa Ciara på Instagram med anteckningsblock och förstoringsglas, och använda hela sin fantasi för att svartmåla henne för minsta lilla detalj hon kunnat förvränga.

Detta är ju en kvinna som ser Måns som en förlängning av sig själv. Som styrt narrativet runt honom sen barnsben då hon bestämt att han skulle vara en artist, tvingade honom uppträda för gäster och ta pianolektioner fast han inte ville. Berättade om hur hon haft sex när hon ”tillverkat” honom och visat honom förlossningsvideon.
Så. Jävla. Sjukt.

Har stått i tråden att pappan också varit en womaniser. Hans egen relation till sin mamma kanske var liknande.

Någon på Reddit påstår sig ha blivit mobbad av honom och att han var elak mot alla tjejer han inte såg som liggbara, apropå mobbning.
Så spännande! Nu lider Måns av Stockholms syndromet också.
Hans mamma håller honom fången!
Ska bli spännande att följa denna såpan i påsk.

PS Om man misstänker fusk med alternativa konton så vänder man sig till mod med sina misstankar.
Istället för att försöka manipulera tråden för att så split och osämja.
Citera
2025-04-18, 16:58
Medlem
Rimners avatar
Citat:

Så. Jävla. Sjukt.

Det förklarar en hel del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in