2025-04-13, 21:06
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jo men hon har inget att göra på det som är en enskild egendom där Måns är ägare och än mindre i det hans Pappa äger, däremot kan hon bo lagligt om dem äger fastigheter gemensamt där kan han inte sätta stopp och neka henne men frågan är om hon anser bättre ha eget boende och inte i någon av de andra fastigheterna!

Som sagt, det handlar om barnens bästa.

Och både Måns och hans pappa kommer framstå som as om de vägrar gå med på det som är bäst för barnen vad gäller boende, tills skilsmässan är klar.

(Jag tvivlar dock, precis som Babydoll på att hon vill bo på vingården.)

När skilsmässan är klar gäller givetvis äktenskapsförordet.
Citera
2025-04-13, 21:09
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej Ciara har inget i den fastigheten att göra överhuvudtaget och det vet hon även om, där av så bor hon på annat ställe än just där Måns finns....
VID skilsmässa har HON inga rättigheter till fastigheter där inte dem har gemensam registrering, dem som Måns äger är sk enskild egendom och dem kan hon inte lägga i ägorätten eller kräva boende rätt på!
Men du skrev ju tidigare att det var Måns pappa som ägde fastigheten? Inte Måns. Då Måns och Ciara fick flytta in så är de väl att anses som hyresgäster rent juridiskt? Betalar de någon månadskostnad/hyra/ränta på pappans lån? Ägs fastigheten av:
- pappan, eller av
- pappan och Måns tillsammans, eller av
- ett bolag?

Blanda inte ihop besittningsrätten av en hyresbostad med äganderätten till en fastighet. Om Måns pappa enskilt äger fastigheten så fortsätter pappan äga fastigheten även när hyresgästerna skiljer sig. Jag kommenterade inte äganderätten utan vad som skulle kunna gälla om Måns och Ciara är hyresgäster.
https://lawline.se/answers/hur-gar-m...er-hyresratten
Citera
2025-04-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Men du skrev ju tidigare att det var Måns pappa som ägde fastigheten? Inte Måns. Då Måns och Ciara fick flytta in så är de väl att anses som hyresgäster rent juridiskt? Betalar de någon månadskostnad/hyra/ränta på pappans lån? Ägs fastigheten av:
- pappan, eller av
- pappan och Måns tillsammans, eller av
- ett bolag?

Blanda inte ihop besittningsrätten av en hyresbostad med äganderätten till en fastighet. Om Måns pappa enskilt äger fastigheten så fortsätter pappan äga fastigheten även när hyresgästerna skiljer sig. Jag kommenterade inte äganderätten utan vad som skulle kunna gälla om Måns och Ciara är hyresgäster.
https://lawline.se/answers/hur-gar-m...er-hyresratten
Något, ur skattemässig synpunkt, som ofta är viktigt vid ett förskaffande av en bostad är vad själva intentionen med köpet är. Kan tom vara så att det är skrivit i kontraktet att vingården skall gå över till Måns efter en viss tid. Exempelvis när skilsmässan är klar.
Tror knappast intentionen var att Ciara skulle bo där, oavsett hennes egen vilja eller ovilja.
Något säger mig att gårdens varande inte är lämnat åt slumpen.
Dessutom har hon ju redan sökt egen bostad.
Senast redigerad av Lazydell 2025-04-13 kl. 21:31.
Citera
2025-04-13, 21:58
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Det går inte att se på bilderna om det är alkoholfritt vin eller ej som hon sippade på under graviditeten. Men det är ganska vanligt att man tar bilder med vinglas eller champagneglas som viktig rekvisita när man skapar content till Instagram. Det ger följarna bilden av en glamorös tillvaro som kändis/halvkändis.

Berusade föräldrar bör verkligen inte hantera ett litet barn (bland annat på grund av risken att tappa det). Men det gäller lika mycket pappor som mammor..

Att det skulle vara skadligt att dricka ett glas vin när man ammar är dock tveksamt. Du behöver dricka stora mängder utan att det påverkar barnet - via bröstmjölken. Sen bör mamma och pappa rimligen ändå välja alkoholfritt när de är småbarnsföräldrar. Så att sinnena är skärpta.
https://www.aftonbladet.se/family/a/...agar-nya-radet
Ja, det stämmer, det går inte att se på bilderna om det är vanligt eller alkoholfritt vin. Men hon definitivt skrev inte uttryckligen att det var alkoholfritt vin. Däremot fanns det en story där hon skrev att hon är "desperately counting down the months" till att öppna sin favoritflaska vin. Här måste jag hänvisa till den "trovärdig" källan Hänt, eftersom man fortfarande kan se storyn där.
https://www.hant.se/noje/ciara-zelme...unn-is/8454611

Såvitt jag vet var det vin hon drack före graviditeten alkoholhaltigt vin. Jag vet dock inte specifikt vad hennes favoritvin är. Det skulle åtminstone kunna ge några fler ledtrådar.
Citera
2025-04-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Däremot fanns det en story där hon skrev att hon är "desperately counting down the months" till att öppna sin favoritflaska vin. ]

Jag vet dock inte specifikt vad hennes favoritvin är. Det skulle åtminstone kunna ge några fler ledtrådar.
Såg detta och tog det som en diss mot Måns, faktiskt. Vilka olika viner hon än gillat/längtat efter genom åren har det ju nämligen aldrig varit någon av hans viner.
Citera
2025-04-13, 22:28
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Ja, det stämmer, det går inte att se på bilderna om det är vanligt eller alkoholfritt vin. Men hon definitivt skrev inte uttryckligen att det var alkoholfritt vin. Däremot fanns det en story där hon skrev att hon är "desperately counting down the months" till att öppna sin favoritflaska vin. Här måste jag hänvisa till den "trovärdig" källan Hänt, eftersom man fortfarande kan se storyn där.
"counting down the months", det tolkar jag som att hon valde alkoholfritt under graviditeten. Annars skulle den där flaskan vara öppen.

Jag var sugen på sushi under graviditeten, längtade efter lax men valde att avstå då jag inte ville inte ta minsta risk. Hade nog kunnat skoja till ett inlägg om graviditetscravings på Facebook, typ "Desperately seeking Sushi" (ordlek med titeln på en känd Madonnafilm).
Citera
2025-04-13, 22:50
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
"counting down the months", det tolkar jag som att hon valde alkoholfritt under graviditeten. Annars skulle den där flaskan vara öppen.

Jag var sugen på sushi under graviditeten, längtade efter lax men valde att avstå då jag inte ville inte ta minsta risk. Hade nog kunnat skoja till ett inlägg om graviditetscravings på Facebook, typ "Desperately seeking Sushi" (ordlek med titeln på en känd Madonnafilm).
Det är dock viktigt att komma ihåg att hon publicerade den här storyn i maj. Om hon drack något under den tiden var det förmodligen alkoholfritt. Men i inlägget ovan, i slutet av graviditeten, firade hon bokstavligen att hon äntligen kunde dricka vin igen. Om den här inlägg hade handlat om alkoholfritt vin, varför skulle hon då ha väntat så länge?

Jag har också en rolig anekdot. Jag hade bokat en semesterresa med all-in-drycker, inklusive alkoholhaltiga drycker. Jag fick reda på att jag var gravid först två veckor innan. Ja, tyvärr kunde jag inte riktigt ”dricka upp det”. Men alkoholfria cocktails är också utsökta. Och jag saknade också sushi så mycket. Saker som man uppskattar ännu mer efter en graviditet
Citera
2025-04-14, 05:31
Medlem
öppna upp en egen tråd om Ciara och hennes vin. körkunskaper, språkkunskaper m.m.
Helt ointresant vad ni spekulerar om.

Denna tråd är om Måns
Citera
2025-04-14, 11:04
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
öppna upp en egen tråd om Ciara och hennes vin. körkunskaper, språkkunskaper m.m.
Helt ointresant vad ni spekulerar om.

Denna tråd är om Måns
Det här är diskussionsämnen som berör Måns OCH Ciara. HON kom med anklagelserna mot honom, och om man tittar på vad hon skriver så måste man helt enkelt titta på båda sidor, vilket förklaras mer ingående ovan. Hon är lika involverad i skilsmässan och anklagelserna som han är.

Du har redan visat att du ogillar att vi granskar båda sidor med faktiska underlag. Men till skillnad från vissa andra behöver jag inte lägga till påhittade citat för att bevisa min poäng. Fakta räcker gott.
Citera
2025-04-14, 11:58
Medlem
Helt ointresant vad ni spekulerar om och egna erfarenheter om graviditet.

Denna tråd är om Måns och ingenting annat.
Citera
2025-04-14, 15:49
Medlem
Rikskrim08s avatar
Att tråden styr mot Ciara är nog för att det enda intressanta med Måns är Ciaras påståenden om våld, droger och otrohet. Som artist är han för 99,9% av befolkningen helt ointressant. Vi får helt enkelt avvakta och se vad Ciaras anklagelser tar vägen. Det finns inte så mycket att säga fram tills dess.
Citera
2025-04-14, 17:23
Medlem
Jag lyssnade igenom intervjun med MZ i podcasten Värvet från 2014. Jag reagerade på att MZ refererade till sin mamma vid ett flertal tillfällen, och på det hela taget fick jag en lätt obehagskänsla.

Ungefär 12 minuter in berättar han att hans mamma är hans största kritiker och lyssnar igenom alla hans intervjuer och ger sedan feedback.

Vid 16 minuter in beskriver han att hans mamma tvingade honom att sitta vid matbordet och sjunga för gäster som kom på besök. Därefter beskriver han att han blev till på en strand i Danmark, samt att han sett sin egen förlossning på VHS.

Cirka 20 minuter in berättar han att han hade en tuff period i skolan, men att hans mamma såg till att han fick vänner fort. Vidare berättar han att han blev utstött när en ny kille kom till klassen, varpå mamman samlade alla föräldrar för ett möte.

Eftersom han under samma avsnitt pratar om att han går i terapi, tänkte jag att det kanske var därför han nämnde sin mamma så mycket. Så jag googlade och såg att han nämnt sin mamma ganska ofta genom åren. Nedan följer citat med länkar:

”Mamma är så orolig för min skull. Jag var så pressad under "Idol"-tiden. Hon tycker att jag har blivit så mager, berättar han.” December 2005

https://www.expressen.se/noje/mamma-...-ar-for-mager/

”Efter gårdagens program fruktar han att ringa hem till mamma Birgitt* S*hlén.” Februari 2006

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-som-en-alkis

”Mamma ville absolut att jag skulle ta pianolektioner när jag var barn, säger Måns. Jag avskydde det, gjorde aldrig mina läxor. Idag spelar jag på gehör. Jag är inte så bra på noter men det funkar ändå och jag använder pianot när jag skriver låtar.” Juli 2008

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...710/zelmerlow/

”Min mamma ringde före direktsändningen och sa att jag och H.E.A.T skulle vinna. Och mamma har ju alltid rätt, säger han och skrattar.” Mars 2011

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ra-exploderade

”Bästis med sin mamma. Och sambo med framgångsrika artisten Mari* Sern*holt, tidigare tonårsidol i Abbacovergruppen A-teens..” Juni 2011

https://www.hemtrevligt.se/icakurire...ans-zelmerlof/

”Jag ville be mamma om råd, det var för stort för att greppa.”

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...t-en-enorm-tur

”Min mamma har alltid hoppats att jag var gay”
”– Jag tror att det handlade om att hon ville visa att det var hur okej som helst om jag var det. Min bästa polare på gymnasiet bodde i Malmö och vi gick i skolan i Lund så han slaggade ofta hemma hos oss. Då frågade ju mamma oss flera gånger om vi var ihop och om vi var homosexuella och poängterade att det var helt okej om vi var det. Det var fint.” Mars 2015

https://www.expressen.se/nyheter/man...mellanlagen-1/

”Jag var mest orolig för vad morsan skulle tycka för att jag kom in naken inför 60 miljoner människor. Hon tyckte det var väldigt, väldigt roligt, sa Måns då.” Maj 2016

https://www.expressen.se/noje/eurovi...-nakenskamtet/

Även i samband med andraplatsen i melodifestivalen säger han ”Mamma var stolt att jag våga visa känslor” (Då är vi igång, 2025, vid ca. 21 minuter).

Det är naturligtvis inget fel med att ha goda relationer till sina föräldrar, men jag ställer mig undrande kring om det inte angränsar till enmeshment, vilket kan leda till relationsproblem i vuxen ålder. I vissa fall försöker en enmeshed-förälder aktivt konkurrera mot barnets partner.

Är det någon som har någon aning om hur CJZ:s relation till sin svärmor varit?
Senast redigerad av Kvitter-Splitter 2025-04-14 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in