Citat:
Och där (!) satt slutklämmen jag bad om.
Ditt stora misstag i kommunikationen med mig är att du inte inser att jag har koll på att du medvetet profilerat dig som språk- och bokkunnig för att, om möjligt, kunna få någon här i tråden att känna sig underlägsen pga din retorik.
Du ser inte alls båda sidor av MZ och CJ.
Och speciellt inte deras födelsedagar och bröllopsdagar!
Vad du ser är ett schackspel i ord som du vill vinna till varje pris över dem du tror dig vara överlägsen.
Det ger inget till tråden OCH är obeskrivligt fjantigt av dig. Vad var den magiska åldern när det var slut på lek, sa du, 18-20 år?
Pröva att prata klarspråk istället.
Du är från Lund sa du? Varför är du inte stolt över hemmasonen? Har han gjort dig något personligen?
Ditt stora misstag i kommunikationen med mig är att du inte inser att jag har koll på att du medvetet profilerat dig som språk- och bokkunnig för att, om möjligt, kunna få någon här i tråden att känna sig underlägsen pga din retorik.
Du ser inte alls båda sidor av MZ och CJ.
Och speciellt inte deras födelsedagar och bröllopsdagar!
Vad du ser är ett schackspel i ord som du vill vinna till varje pris över dem du tror dig vara överlägsen.
Det ger inget till tråden OCH är obeskrivligt fjantigt av dig. Vad var den magiska åldern när det var slut på lek, sa du, 18-20 år?
Pröva att prata klarspråk istället.
Du är från Lund sa du? Varför är du inte stolt över hemmasonen? Har han gjort dig något personligen?
Båda sidor av deras födelsedagar och bröllopsdagar borde väl vara att någon vill fira, någon annan vill inte fira. Inte så svårt - rentav så elementärt att jag inte fann det mödan värt att sätta på pränt* utan förutsatte att det skulle vara bekant för alla läsare.
Om vi ska diskutera mig och inte Trådens Huvudperson föreslår jag att du skapar en ny tråd på lämpligt ställe för det ändamålet.
Jag ser ingen anledning att vara stolt över någon annan person överhuvudtaget, och verkligen inte för att han kommer från en stad jag har råkat flytta till. Var och en får vara stolt över sig själv, menar jag. Det har inte något att göra med att Trådens Huvudperson skulle ha gjort mig något personligen.**
* som väl uttrycket är fortfarande, trots att man använder tangentbord?
** Det har han inte.