Igår, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Och där (!) satt slutklämmen jag bad om.

Ditt stora misstag i kommunikationen med mig är att du inte inser att jag har koll på att du medvetet profilerat dig som språk- och bokkunnig för att, om möjligt, kunna få någon här i tråden att känna sig underlägsen pga din retorik.
Du ser inte alls båda sidor av MZ och CJ.
Och speciellt inte deras födelsedagar och bröllopsdagar!

Vad du ser är ett schackspel i ord som du vill vinna till varje pris över dem du tror dig vara överlägsen.
Det ger inget till tråden OCH är obeskrivligt fjantigt av dig. Vad var den magiska åldern när det var slut på lek, sa du, 18-20 år?
Pröva att prata klarspråk istället.

Du är från Lund sa du? Varför är du inte stolt över hemmasonen? Har han gjort dig något personligen?

Båda sidor av deras födelsedagar och bröllopsdagar borde väl vara att någon vill fira, någon annan vill inte fira. Inte så svårt - rentav så elementärt att jag inte fann det mödan värt att sätta på pränt* utan förutsatte att det skulle vara bekant för alla läsare.

Om vi ska diskutera mig och inte Trådens Huvudperson föreslår jag att du skapar en ny tråd på lämpligt ställe för det ändamålet.

Jag ser ingen anledning att vara stolt över någon annan person överhuvudtaget, och verkligen inte för att han kommer från en stad jag har råkat flytta till. Var och en får vara stolt över sig själv, menar jag. Det har inte något att göra med att Trådens Huvudperson skulle ha gjort mig något personligen.**

* som väl uttrycket är fortfarande, trots att man använder tangentbord?
** Det har han inte.
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Tycker det är otäckt, stackars Ciara. Tänk att vara gift med en människa som bakom ens rygg går runt och viskar intrigerande med hela ens familj och försöker nå konsensus om att man är helt störd.
Till och med nannyn som var Ciaras vän duperade han över på sin sida tills de spenderade ett år i djupt missbruk tillsammans, intrigerande hatiskt om Ciara.
Alltså vad fan. Snacka om att gifta sig med sin värsta fiende.

Ciaras mamma motsäger också honom, hon postar om "narcissholes" som inte tar ansvar för vad de utsatt andra för, om äkta narcissister som väljer när de sårat andra - inte att be om ursäkt, utan att vända och attackera den de utsatt och skriva om hela narrativet till en fet lögn.

Du vet att det finns en tråd där du kan skriva ALLT du vill om Ciara!!

(FB) Ciara Janson fd Zelmerlöw

Även om Rikskrim08 har skrivit i hennes tråd att Ciara är helt ointressant.

MZ har gått vidare och jag önskar honom och hans flickvän all lycka.

Och enligt uppgift så har ju även Ciara gått vidare iof flera gånger men vi eller ni som är fanatiskt intresserade av henne får väl följa hur de går för henne och hennes senaste.

Men du vet ingen orkar med dina förvirrade osammanhängande inlägg där du fabulerar om allt möjligt.
Citera
Idag, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Båda sidor av deras födelsedagar och bröllopsdagar borde väl vara att någon vill fira, någon annan vill inte fira. Inte så svårt - rentav så elementärt att jag inte fann det mödan värt att sätta på pränt* utan förutsatte att det skulle vara bekant för alla läsare.

Om vi ska diskutera mig och inte Trådens Huvudperson föreslår jag att du skapar en ny tråd på lämpligt ställe för det ändamålet.

Jag ser ingen anledning att vara stolt över någon annan person överhuvudtaget, och verkligen inte för att han kommer från en stad jag har råkat flytta till. Var och en får vara stolt över sig själv, menar jag. Det har inte något att göra med att Trådens Huvudperson skulle ha gjort mig något personligen.**

* som väl uttrycket är fortfarande, trots att man använder tangentbord?
** Det har han inte.
"Är det någon som kan förklara det ofattbart narcissistka elaka I att inte vilja fira en vuxen människas födelsedag?"

Vem pratade du om här?
Citera
Idag, 00:20
Medlem
Tänk att självmant gå in i ett förhållande med Måns Zelmerlöw nu. Fräscht.
Citera
Idag, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy

Vet du, jag tror faktiskt att det finns ganska många som skulle kunna tänka sig ett förhållande med MZ, oavsett vad du och några andra skriver här i tråden.

Och MZ och hans flickvän är ett mycket Fräscht och fint par tillsammans, till er förtret tydligen 😁

Frågan är väl snarare vem som efter allt detta skulle våga ge sig in i ett förhållande med hans exfru. Där bör nog ALLA tänka både ett och två varv extra.
Citera
Idag, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Vet du, jag tror faktiskt att det finns ganska många som skulle kunna tänka sig ett förhållande med MZ, oavsett vad du och några andra skriver här i tråden.

Och MZ och hans flickvän är ett mycket Fräscht och fint par tillsammans, till er förtret tydligen 😁

Frågan är väl snarare vem som efter allt detta skulle våga ge sig in i ett förhållande med hans exfru. Där bör nog ALLA tänka både ett och två varv extra.

Vi har sett tanterna på Facebook. Det finns en pick me för varje känd förövare. Örjan Ramberg fick väl ny tjej efter dokumentären om Josefin?

Svenska Nyheter inledde med att jämföra Måns med Judas 😂
Citera
Idag, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
"Är det någon som kan förklara det ofattbart narcissistka elaka I att inte vilja fira en vuxen människas födelsedag?"

Vem pratade du om här?

Den som inte ville fira en födelsedag och som har utpekats som elak narcissist.
Citera
Idag, 01:11
Medlem
Citat:
Vi har sett tanterna på Facebook. Det finns en pick me för varje känd förövare. Örjan Ramberg fick väl ny tjej efter dokumentären om Josefin?

Vad har ”tanterna på Facebook” med saken att göra? MZ:s snygga flickvän är långt ifrån någon tant. Hon är väl snarare den yngsta av alla kvinnor som diskuteras i den här tråden.
Men jag förstår att det är jobbigt att hon varken passar in i ”tant”- eller ”pick me”-beskrivningen. 😁
Citera
Idag, 01:14
Medlem
Citat:

Jämför du Måns Zelmerlöw med Örjan Ramberg?
Citera
Idag, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja det där har jag också funderat på.

Ciara själv skryter ju nästan om sitt oorganiserade kaos som den konstnärssjäl hon vill framställa sig som. MZ skriver också om detta i boken och utöver det så kom en del fram i rättegången.

MEN här hände definitivt något annat. Helt plötsligt klarade hon att samla bevis, spela in samtal, anmäla och hänga ut honom offentligt.

Jag tycker hela det beteendet är skrämmande. Framför allt att be sin man avvakta samtidigt som man själv redan agerar bakom hans rygg.

Jag tror mycket på det advokaten från England säger. Alla dessa händelser kan inte bara ha uppstått ur intet.
Det känns som en hund ligger begraven här. En hel kyrkogård av hundar faktiskt.
Svårt att tro att oorganiserade CJ som vimsar runt med ett vinglas för det mesta, hade en grandmasterplan.
I biografin skriver MZ att han nästan ångrar att inte CJ fick sin skilsmässa 2024 på sina egna villkor.
Undrar hur hennes egna villkor såg ut?
Citera
Idag, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy

Var har de träffats? AA-möten?
Citera
Idag, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det känns som en hund ligger begraven här. En hel kyrkogård av hundar faktiskt.
Svårt att tro att oorganiserade CJ som vimsar runt med ett vinglas för det mesta, hade en grandmasterplan.
I biografin skriver MZ att han nästan ångrar att inte CJ fick sin skilsmässa 2024 på sina egna villkor.
Undrar hur hennes egna villkor såg ut?

Ja, du har rätt. Det ligger en väldigt stor hundkyrkogård begravd här.

Ciara skickade ju brev till Måns redan i maj 2024 om att hon ville skiljas. Varför fortsatte hon inte med det då, utan kom sedan efter honom till Sverige och ville fortsätta förhållandet? Jag tror inte att det bara handlade om kärlek. Jag tror att det fanns en planering bakom.

Jag tror att någon kan ha påverkat henne väldigt mycket med tankar om hur saker skulle kunna bli framöver – om hon gjorde si eller så, vad hon kunde få ut av det osv. Nästan hjärntvättat henne med olika scenarier, tyvärr.

Jag tänker också på Camilla Läckbergs nära vänskap med henne, som hon själv gärna framhåller. Vad vet vi egentligen om när den blev så nära? Om de stod varandra så nära redan 2024 borde hon väl rimligen ha varit ett stöd redan då när äktenskapet uppenbart var i gungning. Det syntes ju till och med på Instagram, med avföljningar och allt möjligt. Varför kommer allt det här först 2025?

Sedan har ju Rikskrim08 skrivit här i tråden om författarens – i det här fallet Läckbergs – enorma förmåga att veta saker i förväg och agera strategiskt. Jag kan inte låta bli att fundera över det.

2026-08-21, 20:32 #1979
Rikskrim08
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Reg: Sep 2012
Camilla är mycket intelligent och vet vad som ska hända långt i förväg. Hon har en fantastisk strategisk förmåga som fler än hon själv har nytta och glädje av!

Och jag tror faktiskt att Ciara kan vara den svagaste länken i allt detta. Om hon någon gång skulle berätta exakt vad hon vet, vilka råd hon fått och från vilka, då kanske väldigt mycket runt omkring skulle falla på plats.

Det har skrivits om att tråden borde dö, att MZ ska krossas och att det ska läggas väldigt mycket pengar på det ena och det andra.

Jag får en känsla av att Ciara kanske inte alls ville att det skulle utvecklas till det här från början. Kanske lyssnade hon på andra människors råd och nu har allt blivit betydligt större än hon själv tänkt sig.

Det här kan absolut låta som en konspirationsteori. Jag vet inte om det är så. Men jag tror att det ligger betydligt mer bakom allt detta än vad vi hittills fått veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in