Citat:
Ursprungligen postat av
Banankontrakt
Nej, det är vi inte. Även bröllopsdagar är trams, eller i varje fall att ena parten förväntar sig ensidig uppvaktning av andra parten.
Ditt stora misstag i kommunikationen med mig är att du förutsätter att jag är lika enögd som alla andra i den här tråden. Det är jag alltså inte, utan jag kan se att alla (båda) inblandade har goda och dåliga sidor (förlåt, utvecklingsområden) och har agerat både föredömligt och mindre föredömligt i olika sammanhang. Prova den inställningen ska du se hur mycket mer spännande livet blir.
Och där (!) satt slutklämmen jag bad om.
Ditt stora misstag i kommunikationen med mig är att du inte inser att jag har koll på att du medvetet profilerat dig som språk- och bokkunnig för att, om möjligt, kunna få någon här i tråden att känna sig underlägsen pga din retorik.
Du ser inte alls båda sidor av MZ och CJ.
Och speciellt inte deras födelsedagar och bröllopsdagar!
Vad du ser är ett schackspel i ord som du vill vinna till varje pris över dem du tror dig vara överlägsen.
Det ger inget till tråden OCH är obeskrivligt fjantigt av dig. Vad var den magiska åldern när det var slut på lek, sa du, 18-20 år?
Pröva att prata klarspråk istället.
Du är från Lund sa du? Varför är du inte stolt över hemmasonen? Har han gjort dig något personligen?