2026-09-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du har alltså läst/lyssnat på boken nu och är fortfarande helt övertygad om Ciaras oskuld och hur djävulsk Måns är?

Du ser inte att det förmodligen inte alls är särskilt självklart att en person ensam bär skulden?

Och du ser inte vilka enorma konsekvenser det får när man förtalar någon (sina egna barns far!) på sociala medier?
Eller?
Det är bara knarkarens skuld att han knarkar. Allt annat är knarkar och medberoende-logik.
Det är bara "sexmissbrukarens" fel att han varit notoriskt otrogen mot minst 4 kvinnor.
Det är bara pappans fel att han väljer att bo i ett annat land än sina barn, hela deras uppväxt, eftersom han inte är känd i England och vill bli igenkänd i affären och få skriva autografer när han går på stan.
Det är enbart Måns skuld att han är ett sånt jävla rövhål att han först skiter i Ciaras födelsedagar, bröllopsdagar, Alla hjärtans dag osv. och sen hånar henne när hon blir ledsen och skriver en hel bok om att hon skulle vara patetisk som blev ledsen att hennes egen MAN sket i att uppvakta henne, lyssna på henne, fira jul med henne (!) osv.
Du är helt sjuk i huvet som inte fattar det.
Rå-narcissister är ni bägge två.
Citera
2026-09-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Tack själv. Jag tror att det var för tidigt för honom att både skriva och släppa boken. Jag tvivlar inte en sekund på att deras relation varit så stormig som han beskriver och bara det att hon publicerade sitt inlägg på Instagram i början av skilsmässan säger allt vi behöver veta om hennes känslomässiga stabilitet.

Om man går in på innehållet finns det ett tankemönster och en händelse i boken jag tycker är värda att prata om:

Tankemönster
Tankemönstret jag ser är att han förutsätter att alla hans relationer är äkta, medan alla Ciaras är falska. Alla som vänder sig emot honom är antingen felinformerade, har manipulerats av Ciara, "väljer den enkla vägen" eller så har ett missförstånd uppstått. Han insinuerar att både Ciaras mamma och Ciaras pappa egentligen vill stå på hans sida. Ingenstans ger han andra människor förtroendet att ha bildat sig en egen uppfattning om honom, samtidigt som "alla" har bildat samma åsikt om Ciara och är överens om hur hon "är".

Händelse
Händelsen jag reagerar på är att han mot slutet av boken berättar att barnflickan fick lämna Sverige för att "någon med hade detaljer om hur mycket barnflickan vistats och arbetat i Sverige och vem som avlönat henne" hade "tipsat" Migrationsverket anonymt. Det insinueras att det är någon väldigt insatt som har lämnat uppgifterna och man kan tänka sig att han menar Ciara.

Jag som tidigare lyssnat på rättegångsinspelningarna mindes dock att dessa uppgifter var en central del av den bevisföring som Ciara med advokat lyfte fram i frågan om flytten till Sverige hade varit permanent eller inte. Alltså är dessa uppgifter offentlig handling sedan målet i domstolen. Det betyder att precis vem som helst i Sverige kan ha skickat in tipset till Migrationsverket. Den nyansen saknas helt i boken.

En sökning på Migrationsverket bara i den här tråden och jag hittar följande inlägg:

Tycker det är otäckt, stackars Ciara. Tänk att vara gift med en människa som bakom ens rygg går runt och viskar intrigerande med hela ens familj och försöker nå konsensus om att man är helt störd.
Till och med nannyn som var Ciaras vän duperade han över på sin sida tills de spenderade ett år i djupt missbruk tillsammans, intrigerande hatiskt om Ciara.
Alltså vad fan. Snacka om att gifta sig med sin värsta fiende.

Ciaras mamma motsäger också honom, hon postar om "narcissholes" som inte tar ansvar för vad de utsatt andra för, om äkta narcissister som väljer när de sårat andra - inte att be om ursäkt, utan att vända och attackera den de utsatt och skriva om hela narrativet till en fet lögn.
Citera
2026-09-25, 19:17
Avstängd
Johan201s avatar
Naw lilla MånsPetter gråter ut i Skavlan hur synd det är om han och hans kokainmissbruk och otrohetsaffärer.

Stackars liten som försöker måla upp sig själv som offret.

Sorligt nog genomskådar man hans tappra försök att måla upp sig själv som ett helgon.

Inte lätt för MånsPetter att vara en psykopat.
Citera
2026-09-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det är bara knarkarens skuld att han knarkar. Allt annat är knarkar och medberoende-logik.
Det är bara "sexmissbrukarens" fel att han varit notoriskt otrogen mot minst 4 kvinnor.
Det är bara pappans fel att han väljer att bo i ett annat land än sina barn, hela deras uppväxt, eftersom han inte är känd i England och vill bli igenkänd i affären och få skriva autografer när han går på stan.
Det är enbart Måns skuld att han är ett sånt jävla rövhål att han först skiter i Ciaras födelsedagar, bröllopsdagar, Alla hjärtans dag osv. och sen hånar henne när hon blir ledsen och skriver en hel bok om att hon skulle vara patetisk som blev ledsen att hennes egen MAN sket i att uppvakta henne, lyssna på henne, fira jul med henne (!) osv.
Du är helt sjuk i huvet som inte fattar det.
Rå-narcissister är ni bägge två.
Alltså, hur mår du?
Vad väntar du dig att man ska svara när du uteslutande spenderar din tid här till att hitta på saker? Ska man svara "nej, så är det inte" varenda gång eller vill du vara ensam kvar här med din psykos - för att alla andra tröttnar?
Vad är din tanke?

Nu har han ny flickvän, Elin. Är hon redan nu utsedd till ny ängel?
Skönt om Ciara blir bortglömd nu, iofs.
Citera
2026-09-25, 19:54
Medlem
Är det någon som kan förklara det ofattbart narcissistiskt elaka i att inte vilja fira en vuxen människas födelsedag? Slutade man inte med sånt vid 18 eller möjligen 20, när födelsedagarna inte längre innebär att man får göra mer än man fick göra dagen innan?
Citera
2026-09-25, 19:57
Medlem
Citat:
Du har alltså läst/lyssnat på boken nu och är fortfarande helt övertygad om Ciaras oskuld och hur djävulsk Måns är?

Du ser inte att det förmodligen inte alls är särskilt självklart att en person ensam bär skulden?

Och du ser inte vilka enorma konsekvenser det får när man förtalar någon (sina egna barns far!) på sociala medier?
Eller?
Handlingar får alltid konsekvenser, i det här fallet fick MånsPetters missbruk och otrohet konsekvenserna. Att han dessutom olovligen kvarhöll barnen ledde till en uppmärksammad rättegång. Återigen stämmer de gamla talesätten, denna gång passar ”som man bäddar får man ligga” väldigt bra.
Citera
2026-09-25, 20:08
Medlem
Citat:
Alltså, hur mår du?
Vad väntar du dig att man ska svara när du uteslutande spenderar din tid här till att hitta på saker? Ska man svara "nej, så är det inte" varenda gång eller vill du vara ensam kvar här med din psykos - för att alla andra tröttnar?
Vad är din tanke?

Nu har han ny flickvän, Elin. Är hon redan nu utsedd till ny ängel?
Skönt om Ciara blir bortglömd nu, iofs.
Svårt läge att komma ut som den nya flickvännen när MånsPetter ännu håller på att bearbeta förlusten av den förra. Den nya kom ut samtidigt som boken om den förra, snygg timing! 😂
Citera
2026-09-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Är det någon som kan förklara det ofattbart narcissistiskt elaka i att inte vilja fira en vuxen människas födelsedag? Slutade man inte med sånt vid 18 eller möjligen 20, när födelsedagarna inte längre innebär att man får göra mer än man fick göra dagen innan?
Vem vill inte fira en vuxen människas födelsedag? Om du menar MZ så har du såklart - som vanligt - fel.
Vad han verkade uttrycka var att det var enbart hennes utvalda dagar som var heliga.

Dessutom försökte han gottgöra det fruktansvärda brottet att ha fått en egen present han ville vara med på. Hjälpte inte.
Kollar du på hennes instagram kan du se flera tillfällen han firat henne alldeles utomordentligt.
En födelsedag fick hon, och alla hennes vänner, en kryssning på en lyxyacht i Krotaien, där han även gick ned på knä och friade.

Öppna ögonen någon gång!
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-25 kl. 20:20.
Citera
2026-09-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Svårt läge att komma ut som den nya flickvännen när MånsPetter ännu håller på att bearbeta förlusten av den förra. Den nya kom ut samtidigt som boken om den förra, snygg timing! 😂
Du är ju bra korkad.
Boken skrev Måns som terapi när han mådde som sämst för ca 1 år sedan.
Hans flickvän Elin har kanske hängt med lika länge.
Det förstår du säkert att han inte skulle presentera en flickvän han nyss mött!
EDIT: Eftersom hon är blond kan det kanske vara damen som Måns minglade med på Karolas 60 års kalas? Huvudsaken att de är lyckliga. Kan man nu slippa läsa en massa otrovärdigt trams om deras barnflicka som är en god VÄN.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-25 kl. 20:32.
Citera
2026-09-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är ju bra korkad.
Boken skrev Måns som terapi när han mådde som sämst för ca 1 år sedan.
Hans flickvän Elin har kanske hängt med lika länge.
Det förstår du säkert att han inte skulle presentera en flickvän han nyss mött!
En trekant med nannyn alltså. Smart uträknat Ollonplommon, du är ett geni! Bra att både Elin och MånsPetters barnflicka fanns där och tröstade honom i depressionen efter Ciara.
Citera
2026-09-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
En trekant med nannyn alltså. Smart uträknat Ollonplommon, du är ett geni! Bra att både Elin och MånsPetters barnflicka fanns där och tröstade honom i depressionen efter Ciara.
Du borde lämna in ditt huvud på kemtvätt.
EDIT: Hans depression berodde nog inte på att CJ lämnat honom. Han ville själv lämna henne.
Snarare saknaden efter deras barn. Och hur fruktansvärt illa MZ blivit misshandlad
både av media men framförallt sociala medier.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-25 kl. 20:28.
Citera
2026-09-25, 20:31
Medlem
Citat:
Vem vill inte fira en vuxen människas födelsedag? Om du menar MZ så har du såklart - som vanligt - fel.
Vad han verkade uttrycka var att det var enbart hennes utvalda dagar som var heliga.

Dessutom försökte han gottgöra det fruktansvärda brottet att ha fått en egen present han ville vara med på. Hjälpte inte.
Kollar du på hennes instagram kan du se flera tillfällen han firat henne alldeles utomordentligt.
En födelsedag fick hon, och alla hennes vänner, en kryssning på en lyxyacht i Krotaien, där han även gick ned på knä och friade.

Öppna ögonen någon gång!

Nu blir det något anekdotisk bevisföring, men jag firar inte mina födelsedagar och förväntar mig således inte att mitt umgänge ska uppmärksamma dem. Jag har nått den ålder då en födelsedag bara innebär ett år mindre kvar att leva, inte att få ta körkort eller köpa alkohol, och dessutom har jag vad jag behöver och vill inte ha krystade presenter. Gör det mig till narcissist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in