2025-03-23, 11:53
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Någon som vet vad som hände med transan och vilken fest det var?

De som vet pratar inte.

Vi kan bara spekulera, så jag lista igen vad vi fått ut av tråden om ämnet här i känsidsskvaller

Första rapporterna sade att Måns (då kallad Popstjärnan) blivit tagen av polis för misstänkt sexköp. Initialt var man förstås skeptisk som alla. Rykten kan få egna liv

Sedan fick man höra att Måns lämnat en klubb tillsammans med en prostituerad transa som polisen hade span på och att de på vägen stannade till vid en bankomat där Måns plockade ut 6000 kronor. Då börjar det ändå låta misstänksamt.

Efter det framkom att Måns hävdat för polisen att han tog ut pengarna för att köpa en släpvagn (wtf?). Misstänktgraden steg avsevärt med det bisarra påståendet.

Till sist poserar Måns själv på instagram, med en korvvagn han köpt in från England, och betalt med Riksbankens Svenska riksdaler, uttagna ur en bankomat i Stockholmsnatt. Absurdare får man leta efter. Det var så att säga the clincher. Efter det får antagandet vara att han försökte köpa sex av en transa tills motsatsen bevisats.

Dock tycks polisen ha varit välvilligt inställd och tog honom inte för försök til sexköp. Kanske för att han var kändis, kanske för att det handlade om en transa, kanske bägge delar, vem vet? Man lät honom undslippa inkvisationen som man ofta skickar på andra i alla fall.

Däremot verkar det ha varit dödsstöten för hans äktenskap, eftersom Ciara tydligen fick nog.
Senast redigerad av Bystskugga 2025-03-23 kl. 11:56.
Citera
2025-03-23, 13:08
Medlem
Läste i dagens Etc att det här är det nya som Ciara gör att kritisera sitt ex på sociala medier.
Hur har det blivit så vad gör att man vill skriva ut allt det privata där istället för att ta det genom sina respektive advokater?

Vem vinner på detta och varför?
Citera
2025-03-23, 13:24
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Läste i dagens Etc att det här är det nya som Ciara gör att kritisera sitt ex på sociala medier.
Hur har det blivit så vad gör att man vill skriva ut allt det privata där istället för att ta det genom sina respektive advokater?

Utan att veta vad C utsatts för eller inte, vet jag att flera kvinnor som levt med våld i nära relation men även med en partner med missbruk, kan finna en styrka i att uttala sig offentligt/öppet, då det därmed sedan blir svårare att ta tillbaka det - vilket ju är enormt vanligt vid våldsutsatthet (pga rädsla mm)! Har man delat det har andra läst och då har det kommit ut.

Det är också många som berättar om sina relationer i sociala medier exempelvis, som får stöd från omgivningen, vilket givetvis kan kännas stärkande. Finns säkert en uppsjö anledningar till men revansch är sällan en av dem eller hämnd.

Jag är personligen ibland något kluven till att så många idag delar det de varit med om, men vad jag anser blir ju inte det viktigaste utan istället att försöka förstå de som väljer detta tillvägagångssätt. Däremot är jag starkt emot våld i nära relation och alla sätt som kan hjälpa någon att ta sig ur ett sådant förhållande, kan fasen vara bra. Kvinnor mördas ju. Det vet vi ju.

Men att "bara kritisera" sitt ex som man är lite lack på, på sociala medier, det kan man ju vara försiktig med.
Senast redigerad av Kryptonitonia 2025-03-23 kl. 13:29.
Citera
2025-03-23, 13:31
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:

Kan tyvärr inte läsa artikeln i ETC då den är låst.
Citera
2025-03-23, 13:37
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

Handlar mer ett rop på hjälp då man inte når ut till motpart att man behöver hjälp, sedan många skilsmässor är förhastade saker man gör saker i affekt då någon inte följer ett mönster!

Här handlar det exakt om det hela säkerligen pågår någon form av dialog kring det hela hur man löser situation utanför media ljuset så inte något läcker och folk har saker att skvallra kring då barn är inblandat, skulle absolut inte bli förvånad om båda parter hamna i par terapi för lösa problemet för det är inte för inte det är 6mån betänketid vid skilsmässa med barn varför jo domstolen anser att man ska försöka lösa problem via terapi än utnyttja domstolen som ett verktyg!
Citera
2025-03-23, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Ja men se här. Här igen skvallrar du om C. Men andra får inte uttala sig om M? Du är lustigt du.

Hett tips: Ignorera trollet, ju mer du svarar på allt han skriver ju mer plats ger du honom i tråden då hans inlägg läggs upp igen och bemöts med argument (det är det han vill). Han verkar jobba heltid med att flytta fokus från Måns Z och det som stått i media senaste tiden.

Visst är det synd om Ciara, inte klokt hur det skrivs om henne eller hur journalister fnissar åt ”skilsmässan” trots att det hon gått ut med inte är något att varken skratta åt eller tysta ned.
Hon behövde gå ut själv, Måns sitter ju i knät på både polisen och journalister i Sverige uppenbarligen.

Det har stått i dessa trådar att Måns tillbringat 90% av sin tid i Sverige. Vilket ingen kritiserat trots att det påstås att alla ”tänker på barnen”.
Ciara har sin äldsta son varannan vecka och pendlade till England varannan vecka så att han var med henne lika mycket som förut, ändå är det hon alla kritiserar för föräldraskapet för att hon ”övergett” barnet genom att bo i Sverige på pappans veckor.
Det räknas inte som att överge barnen att Måns pendlat 90% av sin tid till Sverige IFRÅN barnen medans han var gift med deras mamma dock.
Sinnessjukt.

Ciara kritiseras för att hon berättar att hon utsatts för våld i nära relation på Instagram i ett litet inlägg, ”det skadar barnen” påstår Marcus Larsson på Aftonbladet.
Men att ta droger, bo 90% av sin tid i ett annat land än barnen och vara notoriskt otrogen mot barnens andra förälder vilket knäcker vilken familj som helst, ingen tar upp att det gått ut över barnen?!
Jo, Ciara tog upp det och då kom det en storm med ”Håll käften, kvinnor får inte uttala sig offentligt” igen.

Här har man gått och trott att man levt i en jämställd värld där kvinnor t.o.m. tagit över för mycket enligt vissa rapporter/företeelser, men detta visar ju att attityderna i samhället knappt ändrats sen 1600-talet.
Citera
2025-03-23, 14:56
Medlem
Citat:
Du skriver att andra spekulerar. Att andra skvallrar. Vad är det inte du gör här om C? Ser du inte att det du anklagar andra för, är du en jäkligt god kålsupare själv i?
Var läste du det?
Man=allmänt.
Citera
2025-03-23, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Om det stämmer är det från Måns själv isf ja. Någon polisrapport eller förundesökning får du nog leta efter. Polisen lät ju Måns komma undan och upprättade inget.

Det skämtet kan ha kostat honom äktenskapet isf, och därtill cementerar det honom som den man får anta som kandidaten till sexköpsförsöket, tills det eventuellt motbevisas.

Det var inte en konkret uppgift från dig.
OM?
Om inte om, varit om....så hade det kanske varit sant då....eller?

Hur VET du att polisen lät Måns komma undan?
Hur vet du ens att det var Måns som var kändisen av alla kändisar som hänger runt Stureplan.

Har du några säkra uppgifter på något alls?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-03-23 kl. 16:02.
Citera
2025-03-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ja men se här. Här igen skvallrar du om C. Men andra får inte uttala sig om M? Du är lustigt du.
Det är en sak att recensera vad någon uttalat.
Källan är ju C själv.
Om man går ut offentligt med ett uttalande får man ju finna sig i
att folk har synpunkter på vad man säger.

Jag har inte kritiserat vad folk säger om MZ.
Men jag frågar hur de VET vad de påstår.
Och hitintills är det ingen som redovisat någon källa.

Sedan blev det fel från början med C.
Eftersom jag tyckte att hon bara vagt hintade spekulativt om oegentligheter..
Men det var ju tidningarna själv som hade friserat hennes uttalande eftersom de inte ville bli stämda för förtal.

Nu finns hennes offentliga inlägg utlagd här på FB i sin helhet.
Citera
2025-03-23, 15:28
Medlem
Sveppss avatar
Nu har han börjat ställa in sina framträdanden, ”pga av rådande omständigheter”.

Man får väl bara hoppas att han har checkat in någonstans så ungarna slipper allt det där som C beskrev.
Citera
2025-03-23, 15:41
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nu har han börjat ställa in sina framträdanden, ”pga av rådande omständigheter”.

Man får väl bara hoppas att han har checkat in någonstans så ungarna slipper allt det där som C beskrev.

Inlägget ovan hänvisar till Rix FM i fjällen.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...x-fm-i-fjallen

Citat:
Den 27 mars var tanken att Måns Zelmerlöw, 38, skulle spela på Bygget i Åre. Men nu ersätts han av Erik Segerstedt.
”På grund av min rådande familjesituation kommer jag dessvärre att ställa in Rix FM i Fjällen i år. Jag hoppas att jag kan möta dig/er/ publiken i Åre vid ett annat tillfälle. Allt gott, Måns Zelmerlöw”, skriver Rix FM på Instagram.
Citera
2025-03-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
90 % av dina inlägg är märkliga läs igenom dom själv.
Nu har du tydligen vänt och förstår att Måns erkänt saker och ting i intervjuer men då bjuder han på sig själv enligt dig. Du är ju Måns egen Bagdad Bob och spin doctor i ett, hahahaha.
Jag antar att du inte förstår Bagdad Bob-referensen heller, hahaha.
Dina svepande påståenden biter inte på mig.
Det är kanske du själv som brister i ordförståelse samt läsförståelse.

Så om du vill kritisera mig får du komma med konstruktiv kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in