2025-08-31, 19:22
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Om man har barn under 16 år är det minst sex månaders betänketid i Sverige. Undantag om man inte har bott tillsammans de senaste två åren, men så är ju inte fallet här

"Betänketiden räknas från den dag tingsrätten tagit emot en gemensam ansökan eller från den dag motparten tagit emot ansökan om stämning avseende äktenskapsskillnad. När minst 6 månader har gått kan ni, tillsammans eller var för sig, begära fullföljd av skilsmässan om ni fortfarande vill skiljas. Har ingen av er begärt fullföljd senast efter 12 månader så skriver tingsrätten av målet och ni fortsätter att vara gifta."

Information Att skilja sig - domstol.se

Vet inte när C delgavs stämningen, men stämningen ska ha utfärdats den 17 mars.
Citera
2025-08-31, 19:24
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Låt oss hoppas att allt detta blir klart i mitten av september och att den svenska domstolen fattar beslut om gemensam vårdnad och strikt tillämpning av äktenskapsförordet, att MZ får träffa sina barn regelbundet och regelbundet ta med dem till Sverige baserat på domstolens beslut utan motpartens inblandning....

Det finns ingen domstol som skulle tillåta Knarkaren och Sexmissbrukaren Mums att ta barnen från UK till Sverige, han har ju för fan redan kidnappat barnen en gång! Nej, övervakade möten i UK är det absolut bästa Mums kan få!
Citera
2025-08-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Det finns ingen domstol som skulle tillåta Knarkaren och Sexmissbrukaren Mums att ta barnen från UK till Sverige, han har ju för fan redan kidnappat barnen en gång! Nej, övervakade möten i UK är det absolut bästa Mums kan få!
Jag tror att du har rätt, en liknelse vore att en drogande afrikan kidnappar sina barn och för dem till sitt hemland Tunisien för att han tycker att han och hans föräldrar är bäst lämpade att ta hand om barnen.

Om mamman sen lyckas få barnen förda tillbaka till Sverige så vore det inte troligt att myndigheterna skulle ge Tunisiern umgängesrätt med barnen i Tunisien.
Citera
2025-08-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
MånsPetter har väl också nämnts i pressen? Till exempel när han berättade om sitt kokainproblem eller när han och föräldrarna vittnade om det i Tingsrätten. Rättegången var väl ett resultat av han kidnappade barnen?

Han står personligen för 95% av alla skriverier genom egna intervjuer och sitt eget agerande. Att media rapporterar vad han själv säger är väl inget skvaller?
Som jag skrev tidigare. Ingen av de övriga har förtalats offentligt.
Det jag vet om deras drogberoende är vad de själva valt att tala ut om långt efter de slutade.
Ingen har påstått att deras fruar och sambos polisanmälde dem för en knuff eller hittade på att de misshandlade dem fysiskt. Eller att de varit otrogna och sprungit kring stureplan och raggat på kreti o pleti.
Ja MZ har berättat om sitt kokainbruk. Men det övriga hade man inte behövt att gå in på.
Vem har med människors privatliv att göra?
Citera
2025-08-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som jag skrev tidigare. Ingen av de övriga har förtalats offentligt.
Det jag vet om deras drogberoende är vad de själva valt att tala ut om långt efter de slutade.
Ingen har påstått att deras fruar och sambos polisanmälde dem för en knuff eller hittade på att de misshandlade dem fysiskt. Eller att de varit otrogna och sprungit kring stureplan och raggat på kreti o pleti.
Ja MZ har berättat om sitt kokainbruk. Men det övriga hade man inte behövt att gå in på.
Vem har med människors privatliv att göra?
Men MånsPetter har berättat om att han varit otrogen i alla sina förhållanden redan innan han träffade Ciara.

Han gick ut offentligt redan 2014 med att han har gått i terapi för sin otrohet.

https://www.expressen.se/noje/mans-z...r-sin-otrohet/

Han berättade 2015 att han blev paranoid av Cannabis och att han har en beroendepersonlighet.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...d-av-marijuana

Ciara har inte avslöjat någonting som inte MånsPetter redan har avslöjat själv för länge sedan.
Citera
2025-08-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej. Han var tvungen att arbeta så att hon kunde de lägga sina pengar på hög.
Det är förmodligen delvis fel. Ja, han har arbetat. Men hon har tydligen inte sparat sina inkomster. Annars borde hon väl ha något tillgängligt för nödfall? Det har hon uppenbarligen inte, eftersom hon även var tvungen att be Måns om pengar när hon var ”hemlös”. Med tanke på situationen är det dubbelt obegripligt. Så hon hade inte ens pengar till ett hotell? Att Läckberg nu också medger att hon har stöttat Ciara ekonomiskt och fortfarande gör det väcker frågor om i vilken utsträckning hon verkligen kan försörja sig själv...
Citera
2025-08-31, 22:14
Medlem
Citat:
Du ljuger. Det var nannyn som sade att hon inte ville arbeta med barnen i England, bara i Sverige med MånsPetter.
Lyssna på Youtube, Ciara får en direkt fråga om detta:
- Skulle du anställa henne?
- I wouldn't employ Lauren.
Citera
2025-08-31, 22:16
Medlem
Citat:
Ge ett exempel på en utställning anordnad av någon MZ-ledning. Vad är det för något ens?
Även om det inte var för mig. Jag minns till exempel att de två senaste större utställningarna förra året också organiserades av hans management. Affordable Art Fair i Stockholm, eller She på Hotel At Six.

Kanske borde man snarare fråga vilken utställning hon organiserat utan hans management? Finns det någon alls?
Citera
2025-08-31, 22:18
Medlem
Citat:
Professional Pretender är en fyndig beskrivning på en skådespelare. Varför skulle det vara ett problem i samband med en skilsmässa?

Tror du att en domstol beaktar ordningen på orden om det blir vårdnadstvist?
Kanske är det inte ett generellt problem i samband med en skilsmässa att kalla sig Professional Pretender, men det kan vara det i samband med en polisanmälan om relationsvåld som sedan läggs ner på grund av bristande bevis.

Och ordföljden är tydligen bara en av många åtgärder för att från början av skilsmässan framstå som en ansvarsfull mamma i offentligheten...
Citera
2025-08-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
- Skaffar en artist barn, oavsett med vilken partner, så innebär det att han för alltid är förälder. Han hade kunnat välja att inte skaffa barn, hade kunnat välja att fokusera på artisteriet, eventuella droger och ett festande. Men han valde inte ett barnlöst festande underhållnings-liv eller ett föräldraskap med en lokal partner som vill leva resten av livet som hemmafru.
Hur kan du veta att hon inte drömde om ett liv som hemmafru? I podcasten med Bathina avslöjade hon sin inställning till fördelningen av ekonomin. Jag minns inte exakt vad hon sa, men det handlade om vem som ska betala på dejter. Och hon antydde att hon vill att mannen ska betala. Hon var nog ganska förvånad över att han inte motsatte sig att hon ville betala hotellräkningen. Det verkar som om hon fortsatte med det i äktenskapet.
Citera
2025-08-31, 22:24
Medlem
Citat:
Men MånsPetter har berättat om att han varit otrogen i alla sina förhållanden redan innan han träffade Ciara.

Han gick ut offentligt redan 2014 med att han har gått i terapi för sin otrohet.

Han berättade 2015 att han blev paranoid av Cannabis och att han har en beroendepersonlighet.

Ciara har inte avslöjat någonting som inte MånsPetter redan har avslöjat själv för länge sedan.
När ska du förstå den lagliga skillnaden mellan vad man kan berätta om sig själv och vad andra kan berätta om en? Aldrig??

Och var i dessa citat hittar du fakta som visar att han låtit sin familj leva i en miljö med psykiskt och fysiskt våld samt droger?

???
Citera
2025-08-31, 22:35
Medlem
Citat:

Det han "avslöjat" för länge sedan när han var ung har varit rätt oskyldigt.

1/ Att han hade svårt att hålla sig till en i ett förhållande.

– Jag har ju tyckt att det varit kul att få bekräftelse av kvinnor. Och det har varit svårt att kombinera med ett förhållande. Det är någonting jag blivit mycket bättre på. Men jag har ju varit otrogen flera gånger. Då ska man inte vara i ett förhållande, säger han i "Värvet".

2/ Måns har gått i terapi.
Måns säger inget om otrohetsterapi.
Han säger att han pratar om sådant som poppar upp i huvudet med terapeuten.
Men för att locka läsare har rubrikmakaren vrängt till det; -Måns går i otrohets-terapi!
Och du gick på det!

3/ Bland annat frågar Forssells man Alex Kossek om Måns rökt gräs någon gång.
– Ja, det har jag. Det var ingenting för mig, jag blir så enormt paranoid och tror att polisen står och bultar på dörren, svarar han.

Måns Zelmerlöw säger också att det för honom nog räcker med att ha testat marijuana.

Vem har inte testat gräs (Maurianablad) nån gång?
Man blir fnissig och pratig. Ett rus som är som ett glas Champagne som snabbt går över.
Det är alltså inte fråga om att MZ rökt hash, En mycket tyngre drog som man blir stenad och osocial av.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-08-31 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in