Citat:
Ursprungligen postat av Discobyggarn
Du, Bogomil, alltså vad medvetande är? Trodde inte vetenskapen hade löst det ännu, men tydligen har du den store Bogomil löst mysteriet.
Tyvärr är det inte jag som har skapat konceptet, då skulle jag verkligen vara 'stor.
Citat:
Antagligen med korrekt vetenskaplig "metodologi" som du brukar tjata om. Kan du nu berätta för oss andra hur du kom fram till denna konklusion att medvetande är "Informations-bärande, dynamisk energi, som har utvecklats till självorganiserande komplexitet"?
Underlaget finns i den 5-6 decennier gamla hypotes om negativ entropi. Att självorganistion finns och att komplexitet finns är inget märkvärdigt, så det var bara att sätta dom ihop enligt en reviderat version av 'den starka antropoiska principin'.
Citat:
Är lite komiskt när du som gläfsa för fullt mot religiösa att de kommer med "a priori" antaganden och "postulat" etc, sedan själv kommer med egna fantasier och teorier som du presenterar som fakta utan vetenskaplig evidens. Om du nu har någon vetenskap bakom dig som stöder medvetande = "Informations-bärande, dynamisk energi, som har utvecklats till självorganiserande komplexitet", så vill jag att du kommer med något stöd för detta. Annars framstör du bara som en hycklande idiot.
Det glädjar mig, att jag kan roa dig ... och det är OK om du anser mig vara en hycklande idiot. Men som sagt, det finns evidens bakom denna model, som alltså inte är någon 'bomb' precis.