2015-01-21, 13:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du menar fantasi och navelskådning?
Andlighet= själslig, mental, psykisk, inre själs intellektuell, förståndsmässig, metafysisk och inte endast kyrklig eller transcendent.
Citera
2015-01-21, 13:26
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Gud har inte dålig karma!

Du som kräver bevis för vår Skapares existens har skyldigheten att beskriva vilka kriterier du har för att acceptera ett Gudsbevis. Om du säger att beviset ska vara empiriskt, mätbart, observerbart data, så ska du ge oss konkreta exempel på bevis som faller inom dessa kriterier, tack.

Så människor kan visst ha något som gud inte kan ha - dålig karma.

Jag har ingen skyldighet att hjälpa dig med dina bevis. Om du ber mig om hjälp så kan jag dela med mig av min hjälp som en ynnest gentemot dig, om jag tror att det är mödan värt.
Citera
2015-01-21, 13:37
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Gud är andlig och bevisas därmed med andliga metoder, andlig metodologi!

Så, sätt igång då!
Citera
2015-01-21, 13:40
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
De heliga, tidlösa Veda-skrifterna!

Skämtböcker! Silmarillion är bättre och innehåller mer sanning.
Citera
2015-01-21, 14:48
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Mannen och Kvinnan kan omöjligen ha flummat fram från de osaliga apdjuren, med tanke på alla de hundratals arkeologiska bevis med artefakter och annat (hundratals miljoner år gamla), som bevisar att Människan funnits på Jorden i hundratals miljoner år!

Människan härstammar snarare från vår förfader jättemänniskan!

Det där är bara dina klipp-och-klistrar-fantasier. Du får ju tro vad du vill, men vi som vill att det vi tror på ska ha något alls med verkligheten att göra litar på bevis, inte på sagor från en knäppis.
Citera
2015-01-21, 14:49
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Gud

Gudinna

Olika kön!

Så det finns två skapare? En manlig och en kvinnlig. Förut påstod ju du att det bara fanns en skapare.
Citera
2015-01-23, 09:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nu ljuger du, dubbelt upp!

Människan härstammar visst från vår förfader jättemänniskan!

Människan var de facto mycket större, mycket smartare och hade en mycket längre livstid i tidigare tidsåldrar (vilket bekräftas av både Veda och Bibeln), jämfört med denna järnålderns ogudaktiga Kali yuga, som vi förtappade själar nu lever i:
Det finns inga bevis för att det någonsin ska ha existerat jättar. Däremot finns det många på internet som önskar att det var sant och har förväxlat Photoshoppade bilder på jätteskelett från en tävling i början på förra årtiondet med verkligheten. Vi vet hur gärna knäppgökar som dig önskar det vara sant och hur usla ni är på källkritisk granskning.

Citat:
ETT LÄSTIPS:

Forbidden Archeology, av Michael A. Cremo:

http://www.amazon.com/Forbidden-Archeology-Hidden-History-Human/dp/0892132949/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1421978644&sr=1-1&keywords=forbidden+archeology

Okej?
Michael Cremo, som kritiserar forskarvärldens metodologi och hävdar konspirationer mot forskare som producerar obekväma resultat. Michael Cremo som själv inte har NÅGON SOM HELST vetenskaplig utbildning och inte vet ett skit om det han pratar om. DEN Michael Cremo? Vedisk kreationist som okritiskt accepterar vad som helst för sorts "woo" och presenterar det på ett pseudovetenskapligt sätt?
Nej tack. Jag tror inte han har något att bidraga med.
Citera
2015-01-23, 11:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Gud har inte dålig karma!

Du som kräver bevis för vår Skapares existens har skyldigheten att beskriva vilka kriterier du har för att acceptera ett Gudsbevis. Om du säger att beviset ska vara empiriskt, mätbart, observerbart data, så ska du ge oss konkreta exempel på bevis som faller inom dessa kriterier, tack.

Båda empiri och rationalism bör ingå i "bevisföring".
Citera
2015-01-24, 23:05
Medlem
Honey.B.Blues avatar
ts : Så länge du talar om "en entitet" , vet du att du själv förhåller dig till enheter - så länge du förhåller dig till något.. ska du kunna peka ut det där viktiga som är så avgörande för ditt liv... att t.o.m skatt ska avläggas åt dyrkan för den där entiteten du påstår behöver särskild dyrkandemannual.

vet du

eller, får du inse att du utsatts för bluff, den vanliga sjukan som jorden är djupt drabbad av och du köper det med hull och hår... känn dig blåst men må bra i tvärdraget.
Citera
2015-01-24, 23:23
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det finns inga bevis för att det någonsin ska ha existerat jättar.

Han hade väl läst Enoks bok.
Citera
2015-02-01, 15:47
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Så människor kan visst ha något som gud inte kan ha - dålig karma.

Jag har ingen skyldighet att hjälpa dig med dina bevis. Om du ber mig om hjälp så kan jag dela med mig av min hjälp som en ynnest gentemot dig, om jag tror att det är mödan värt.

Dåligt karma är inget att ha, så Gud missar liksom ingenting där...

Då får jag upprepa mig, eftersom du upprepar samma fråga (hoppas det fastnar denna gång).

Det är du som kräver bevis för vår Skapares existens som har skyldigheten att beskriva vilka kriterier du har för att acceptera ett Gudsbevis. Om du säger att beviset ska vara empiriskt, mätbart, observerbart data, så ska du ge oss konkreta exempel på bevis som faller inom dessa kriterier, tack.

Klarar du av det?
Citera
2015-02-01, 15:55
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det där är bara dina klipp-och-klistrar-fantasier. Du får ju tro vad du vill, men vi som vill att det vi tror på ska ha något alls med verkligheten att göra litar på bevis, inte på sagor från en knäppis.

Det blir lite problematiskt när en förnekarhatt som du inte godtar någonting som bevis!

Innan du börjar avkräva konkreta bevis för Guds personliga medvetna existens, kanske du kunde börja med dig själv, att för oss andra bevisa existensen av ditt eget medvetna Jag!

Hur ser ditt medvetna Jag ut, du som lever och bor inne i din materiella kropp, individen som upplever omvärlden via ditt fysiska skal, din köttkostym?

Kan du konkret bevisa för oss ditt innersta medvetna Jag?

Inte?

Varför avkräver du då konkreta bevis för Guds medvetna Jag, när du själv inte ens kan bevisa ditt eget medvetna Jag?

Frånvaron av fysiska bevis för Gud motbevisar inte Hans andliga existens, lika lite som frånvaron av fysiska bevis för ditt medvetna Jag skulle motbevisa din egen existens i din kropp!

Bara de som i hjärtat är hängivna Gud, kan i sanning se Gud.

"What is essential is invisible to the eye. It must be seen with the heart."

- The Little Prince

”I avsaknad av någon annan bevisning, skulle tummen ensamt övertyga mig om Guds existens.”

- Isaac Newton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in