Citat:
Ursprungligen postat av
Kobold
Det där är bara dina klipp-och-klistrar-fantasier. Du får ju tro vad du vill, men vi som vill att det vi tror på ska ha något alls med verkligheten att göra litar på bevis, inte på sagor från en knäppis.
Det blir lite problematiskt när en förnekarhatt som du inte godtar någonting som bevis!
Innan du börjar avkräva konkreta bevis för Guds personliga medvetna existens, kanske du kunde börja med dig själv, att för oss andra bevisa existensen av ditt eget medvetna Jag!
Hur ser ditt medvetna Jag ut, du som lever och bor inne i din materiella kropp, individen som upplever omvärlden via ditt fysiska skal, din köttkostym?
Kan du konkret bevisa för oss ditt innersta medvetna Jag?
Inte?
Varför avkräver du då konkreta bevis för Guds medvetna Jag, när du själv inte ens kan bevisa ditt eget medvetna Jag?
Frånvaron av fysiska bevis för Gud motbevisar inte Hans andliga existens, lika lite som frånvaron av fysiska bevis för ditt medvetna Jag skulle motbevisa din egen existens i din kropp!
Bara de som i hjärtat är hängivna Gud, kan i sanning se Gud.
"What is essential is invisible to the eye. It must be seen with the heart."
-
The Little Prince
”I avsaknad av någon annan bevisning, skulle tummen ensamt övertyga mig om Guds existens.”
-
Isaac Newton