Streethouse tillskriver du, angående hans synpunkter efter förnyad genomläsning av mina inlägg till honom:
Citat:
Ursprungligen postat av Doxology
...Dina iaktagelser som du beskriver ovan är till stor del korrekta, jag vill inte angripa någon personligen och talar rent generellt nu...
men det rör hans uppfattning om mina åsikter...med det "generella" kommer du ingen vart - om du ärligt håller dig till fakta - kommentera då:
__________________________________________________ ___________
Streethouse
...vi vet inte med vetenskaplig bevisning att om andar existerar så kan de ha ett liv utan början och slut. Naturligtvis låter det väldigt konstigt och jag förstår om du och många andra inte ser logiken i det hela.
Relevansen är att:
A: Om en andevärld existerar så finns det inga skäl till att tro att den inte skulle vara involverad i evolutionen.
B: Om en andevärld inte existerar så är det osannolikt att evolutionen fått vår värld att fungera på den komplexa nivå vi nått.
__________________________________________________ ___________
Nickep
Min uppfattning, som jag och andra framfört, är att han, angående kommunikation med andevärlden, postulerar något som saknar belägg annat än genom hans egen övertygelse. Han säger sig ha bevis men utan möjlighet att presentera för andra. För
Streethouse har jag därför påpekat:
"Övriga debattörer, däribland jag, har förklarat t.ex. att dubbelsidig informationsöverföring mellan människan och din antagna andevärld inte kan beläggas så länge mätinstrument saknas som kan visa det verkliga innehållet i ett meddelande och som dessutom visar att bägge kommunikationsled sänt/uppfattat samma innehåll. Trots att du å ena sidan accepterar det fundamentala kravet för bevisföringen, vidhåller du "din andevärld" vara "bevisad" och att du för egen del har bevisen, som du inte kan förmedla utan hänvisar andra att själva anskaffa. Det är denna sensmoral som andras kritik över dina inlägg grundas på - inte oviljan att ta dina argument!"
__________________________________________________ _____________
Eftersom du
Doxology uppenbarligen underkänner mitt synsätt - bör du (det hör till snyggheten i en debatt) kunna, med begränsning till övanstående två texter, förklara det felktiga i mitt resonemang och det korrekta i inläggen från
Streethouse.