2008-03-23, 18:49
Medlem
Streethouse måste vara Död o återfödd reinkarnerad
Citera
2008-03-23, 18:59
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streethouse
Jag tar fram bevis genom de metoder som finns för att kontakta andevärlden. Det kan du precis som alla andra också göra om man är intresserad av bevis. Har inget med vad man "känner" eller filosofi utan rena fakta. Ingen annan än du själv kan skaffa de bevisen.

Bra, hur gör jag?
Citera
2008-03-23, 19:05
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankster
Bra, hur gör jag?
Läs på om ämnet eller prata med någon kunnig. Du är välkommen att höra av dig till mig på msn. För långt att ge kurs här och skulle inte vara särskilt seriöst att ge någon form av snabbkurs.
Citera
2008-03-23, 19:12
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Bortsett från alla påståenden du framlagt i en lång rad inlägg - ovanstående representerar en typisk sammanfattning - har många av oss försökt få dig att lägga fram bevis för dina påståenden om andevärldens existens. Observera att du accepterat avsaknaden av mätinstrument för bevisen av andevärlden. Trots detta säger du dig ha klara bevis för denna. Ännu har du dock inte visat upp något i bevisväg. Är det inte dags att du kliver ur garderoben?
Ja man kan se det som en sammanfattning. Ja NI har tjatat om bevis och jag har gång på gång upprepat svaret att man inte kan bevisa detta eftersom vetenskapliga metoder och kunskaper ännu saknas. Det har alltid varit min inställning. Inget jag "accepterat" på senare tid. Jag har i några inlägg tidigare förklarat ang de bevis jag har. Behövs inga vetenskapliga bevis eller ambision att världen ska överbevisas. Det är inte primärt det viktiga eller intressanta. Bevis för en själv - att veta sanningen - är det primära. Sådana bevis kan även du inhämta om du söker dem. Inga konstigheter.
Citera
2008-03-23, 19:30
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ja man kan se det som en sammanfattning. Ja NI har tjatat om bevis och jag har gång på gång upprepat svaret att man inte kan bevisa detta eftersom vetenskapliga metoder och kunskaper ännu saknas. Det har alltid varit min inställning. Inget jag "accepterat" på senare tid. Jag har i några inlägg tidigare förklarat ang de bevis jag har. Behövs inga vetenskapliga bevis eller ambision att världen ska överbevisas. Det är inte primärt det viktiga eller intressanta. Bevis för en själv - att veta sanningen - är det primära. Sådana bevis kan även du inhämta om du söker dem. Inga konstigheter.
- Å ena sidan påpekar du att inga vetenskapliga bevis finns, "eftersom vetenskapliga metoder och kunskaper ännu saknas"

- å andra sidan säger du: "Behövs inga vetenskapliga bevis eller ambision att världen ska överbevisas"

- med tillägget: "Bevis för en själv - att veta sanningen - är det primära"

Med den, för den vetenskapligt sinnade, märkliga "slutsatsen" avslutar du logikkedjan med:

"Sådana bevis kan även du inhämta om du söker dem. Inga konstigheter"

Du ser inget märkligt i ditt sätt att resonera?

-
Citera
2008-03-23, 19:54
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
- Å ena sidan påpekar du att inga vetenskapliga bevis finns, "eftersom vetenskapliga metoder och kunskaper ännu saknas"

- å andra sidan säger du: "Behövs inga vetenskapliga bevis eller ambision att världen ska överbevisas"

- med tillägget: "Bevis för en själv - att veta sanningen - är det primära"

Med den, för den vetenskapligt sinnade, märkliga "slutsatsen" avslutar du logikkedjan med:

"Sådana bevis kan även du inhämta om du söker dem. Inga konstigheter"

Du ser inget märkligt i ditt sätt att resonera?
-
Nej. Inget märkligt alls. Du förstår bara inte det hela eftersom du är helt inriktad på vetenskapliga bevis och att det för dig är de enda bevis som räknas. Vilket är fel.
Citera
2008-03-23, 20:07
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Nej. Inget märkligt alls. Du förstår bara inte det hela eftersom du är helt inriktad på vetenskapliga bevis och att det för dig är de enda bevis som räknas. Vilket är fel.
Vetenskapliga...? Det räcker om de uppfyller enklaste, primära krav för bevisföring. Än så länge har du inte velat visa upp något som uppfyller sådana! Din personliga övertygelse räcker inte långt, om du vidhåller vad du hittills framfört!
Citera
2008-03-23, 20:20
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Vetenskapliga...? Det räcker om de uppfyller enklaste, primära krav för bevisföring. Än så länge har du inte velat visa upp något som uppfyller sådana! Din personliga övertygelse räcker inte långt, om du vidhåller vad du hittills framfört!
Jodå. Min personliga övertygelse som kommer av de bevis jag har räcker fullständigt. Sen är det upp till dig och alla andra om ni vill ha bevis eller ej. Vill ni ha bevis så kolla upp det hela själva eller åtminstone inhämta kunskaper till en början. Vill ni inte så är det bara att skita i det men då har ni heller inga vettiga argument att komma med. För att kunna argumentera krävs att man är något så när insatt i ämnet. Enkel matematik!
Citera
2008-03-23, 20:48
Medlem
Hanksters avatar
Citat:
Läs på om ämnet eller prata med någon kunnig. Du är välkommen att höra av dig till mig på msn. För långt att ge kurs här och skulle inte vara särskilt seriöst att ge någon form av snabbkurs.

Men släng fram lite länkar eller något då. Jag är inte intresserad av att ta kontakt med någora charlataner, vill jag lära mig om hur banker eller domstolar eller vetenskapen ser på saken duger böcker och amazon utmärkt, för det mesta behöver man inte ens gå så långt, utan kan få tydliga definitioner av bevis direkt.

Men du kan ju börja med att definera vad du tror att en andligt "bevis" är.
Citera
2008-03-23, 20:50
Medlem
Pelicans avatar
Död och återfödd, du kan verkligen skriva
Citera
2008-03-23, 21:02
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Jodå. Min personliga övertygelse som kommer av de bevis jag har räcker fullständigt. Sen är det upp till dig och alla andra om ni vill ha bevis eller ej. Vill ni ha bevis så kolla upp det hela själva eller åtminstone inhämta kunskaper till en början. Vill ni inte så är det bara att skita i det men då har ni heller inga vettiga argument att komma med. För att kunna argumentera krävs att man är något så när insatt i ämnet. Enkel matematik!

Jag har varit religiös, jag har varit på seans, jag har läst på om andar och dylikt, jag har blivit hypnotiserad och så har jag sett en massa dokumentärer. Jag tycker fortfarande att det är pseudovetenskapligt bullshit, är jag inte tillräckligt insatt för att kunna argumentera?
Citera
2008-03-23, 21:14
Medlem
Streethouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Jag har varit religiös, jag har varit på seans, jag har läst på om andar och dylikt, jag har blivit hypnotiserad och så har jag sett en massa dokumentärer. Jag tycker fortfarande att det är pseudovetenskapligt bullshit, är jag inte tillräckligt insatt för att kunna argumentera?
Kanske, kanske inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in